X server herstart continue na RH7.2 upgrade

Pagina: 1
Acties:

• meerkoet
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had RedHat 7.1, en heb daar destijds een nieuwe versie van KDE overheen gegooid. Nu heb ik up-ge-date naar Red Hat 7.2 en gebeurt het volgende:

-Linux boot
-X server start op, gaat naar grafische mode
-heel even verschijnt het RH-logo en het inlogscherm (fractie van een seconde)
-X server shut down, en respawnt
-X start weer op, logo flitst weer voorbij etc...

Totdat uiteindelijk init ingrijpt en met de foutmelding komt dat "'X' is respawning too fast, disabled for 5 minutes".

Bij de text-mode login die ik vervolgens krijg, kan ik dan wel inloggen, en vervolgens startx. X laadt dan normaal, en ik kom in KDE terecht.

Ik heb in de X86config zitten kijken, maar heb niets raars kunnen vinden. Iemand dit probleem ook gehad? :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Misschien dat KDM vervelend aan het doen is? Wat staat er in je syslog en in /var/log/kdm.log?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

heeft de upgrade naar Rh7.2 niet per ongeluk runlevel 5 geactiveerd tijdens boot??

Signature van nature

Verwijderd

in de file "/etc/inittab"
is:5:initdefault aanpassen naar is:3:initdefault

dan start hij op in de console.

Verwijderd

mischien moet je je XDM weer eens opnieuw configureren.

Suc6

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Van een newbie:
Heb je tijdens de install van 7.1 aparte drivers gebruikt voor je videokaart ? Dan moet je die nu weer installeren.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• meerkoet
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 17:45 schreef odysseus het volgende:
Misschien dat KDM vervelend aan het doen is? Wat staat er in je syslog en in /var/log/kdm.log?
kdm.log zegt:
"kdm_greet: error while loading shared libraries: undefined symbol Xinerama is Active".

Toen ik naar KdeLibs ging kijken, bleek dat alle packages van KDE automatisch waren geupgrade, behalve KdeLibs! :(
Toen ben ik zelf dus maar even aan de slag gegaan en heb alle KDE packages in nieuwe versie erop gezet, en jawel: hij deed het weer.

Dank voor de KDM-tip!
Pagina: 1