Toon posts:

mobo heeft pII verbannen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

mijn vriendje heeft een mobo met een celeron 500.
eerst zat er een PII 300 boxed in en hij was toe aan een kleine upgrade, dus kwam er een celeron 500 in, maar die deed het in het begin niet, hij bootte niet eens. na een biosflash deed hij het wel. nou is de pc erg veel trager geworden terwijl op mijn pc de celly toch echt veel sneller is. hij wilde de PII weer terug dus hij douwt dat ding erin, maar nou doet de pII hetzelfde als de celly eerst deed: niet booten :?

wat is het probleem? eerst deed de PII het wel en de celly niet, nu doet de Celly het wel en de PII niet...

weet iemand de oplossing???

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ouwe bios terugzetten??? :?

Verwijderd

Topicstarter
en waar haal ik dan een bios van een half jaar oud vandaan?
eh...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 december 2001 17:22 schreef allanzoet het volgende:
hoi,

mijn vriendje heeft een mobo met een celeron 500.
eerst zat er een PII 300 boxed in en hij was toe aan een kleine upgrade, dus kwam er een celeron 500 in, maar die deed het in het begin niet, hij bootte niet eens. na een biosflash deed hij het wel. nou is de pc erg veel trager geworden terwijl op mijn pc de celly toch echt veel sneller is. hij wilde de PII weer terug dus hij douwt dat ding erin, maar nou doet de pII hetzelfde als de celly eerst deed: niet booten :?

wat is het probleem? eerst deed de PII het wel en de celly niet, nu doet de Celly het wel en de PII niet...

weet iemand de oplossing???
Gokje: CMOS clear.

Verder kan ik je verzekeren dat een Celly500 sneller zal zijn in vrijwel alles dan een PII 300. Als het te traag is ligt het aan 2 dingen: 1) mobo drivers niet goed geinstalleerd (afhankelijk van mobo natuurlijk) of 2) brakke OS install.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
brakke os kan:
is win98

mobo drivers niet goed zat ik aan te denken, maar ik weet niet wat voor mobo het is...
op het mobo zelf staat alleen dat het een intel is maar niet wat voor type. Ook niet in de bios trouwens.
hoe kom ik hier achter?

Verwijderd

Topicstarter
shit wat ben ik dom!
gewoon sandra downloaden!
daar staat als het goed is alles in!

maargoed, dat ga ik ff proberen, maar tips blijven welkom!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 23:50
wat voor bios heb je dan geflahed als je niet eens weet wat voor mobo het is?

Verwijderd

't Is altijd aan te raden om je OS te reinstallen na het veranderen van cpu en/of mobo.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien raar...maar heb je hem wel terug gezet naar pII 300Mhz....en niet 5x100Mhz.. :? en bij die celly je dividers wel goed ingestelt... :?

Check mobo boekje...Vind je vast op je site..waar je bios had gedowned.

En daar ken je meestal ook oudere biossen Downloaden...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 08:33 schreef MREn het volgende:
't Is altijd aan te raden om je OS te reinstallen na het veranderen van cpu en/of mobo.
Als je upgrade van een Pentium II naar een Celeron weet-ik-wat dan is dat natuurlijk totale onzin.

Of krijg je soms de volgende melding in Windows ofozw :+:

" New hardware detected. Installing new drivers for your CPU "

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad, dit moet helemaal niet uitmaken, MREn.

Probeer eens de CMOS clear zoals ergens hierboven gesuggereerd en vergeet niet dat de Celeron op een FSB van 66MHz en de P2 op een FSB van 100MHz loopt..

edit:

Hij heeft een Klamath of Deschutes P2 en die lopen inderdaad op een FSB van 66MHz :o

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 11 december 2001 08:36 schreef ThaNetRunner het volgende:
misschien raar...maar heb je hem wel terug gezet naar pII 300Mhz....en niet 5x100Mhz.. :? en bij die celly je dividers wel goed ingestelt... :?
Mjah, voor die celly maakt het niet veel uit.. Die pakt z'n eigen multipliers wel, maar die PII kan inderdaad nog multiplier unlocked zijn..

Overigens zijn het beide 66MHz FSB processoren, dus die 5x100 instelling zal sowieso niet van toepassing zijn!

(De PII-300 ook.. 4.5x 66MHz, de 100MHz kwam pas vanaf de PII-350)

edit:
Hey BalusC, Da's al de 2e keer dat je mij net te snel af bent.. Ik zal toch es sneller moeten typen ;)
Pagina: 1