Toon posts:

Proxy server af en toe traag (erg traag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een gegeven is mijn proxy server (Winnt) met WinRoute Pro ontzettend traag 3 kb/sec met speedtest. Wanneer de service van Winroute uitgezet wordt en op de proxy server (standalone) speedtest wordt gedraaid dan is tie 55 kb/sec.
Dan start ik de Winroute weer en dan gaat ie ook redelijk snel vanaf de clients +/- 55 kb/sec (goed dus). Naarmate de dag vordert gaat internet weer net zo traag. en kom ik in hetzelfde circeltje. Ik heb de cache uitgezet.
Beetje vaag uitgelegd maar ik hoop dat het duidelijk is.

Zou dit een instelling in Winroute zijn of Winnt? ik snap er niks van. :?

P.S. Ik heb MXstream basic van Euronet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

--Schop--

Verwijderd

graag wat meer spec. over dit NT server van jou.
B.V. welke CPU,MEM,HDD,NIC.etc.etc.
groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Het is een P3 550 128 MB geheugen.
Er zat overigens 384 in maar een 256 MB chippie was kaduk. Dus de pagefile is nog ingesteld op 384 MB.., hoort niets uit te maken toch?
NT Terminal draait hier. (Vanwege testen in verband met m'n werk)
Service pack 6
3com 905C-TX
Realtek 10/100 8139 (geloof ik) gebruik ik om het internet data te routeren.
viper 550 videokaart.

uhmm..., nog meer?

Verwijderd

Topicstarter
damn nobody?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Hoe groot zijn je log-files van winroute? Bij mij waren die in het afgeopen jaar zo groot geworden dat-ie daarop vastliep. Alle log-files gedelete en nergens meer last van.

Verder kun je kijken of je client niet het max nummer connecties haalt, staat standaard op 128. Is een register setting BTW, mar kun je wel veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 16:00 schreef valkenier het volgende:
Hoe groot zijn je log-files van winroute? Bij mij waren die in het afgeopen jaar zo groot geworden dat-ie daarop vastliep. Alle log-files gedelete en nergens meer last van.
Er staat bijna niks in die log files.
Verder kun je kijken of je client niet het max nummer connecties haalt, staat standaard op 128. Is een register setting BTW, mar kun je wel veranderen.
Wat bedoel je met max nummer connecties en waar kan ik
da instellen?

Thnx voor het meedenken B.T.W.
Heb overigens de pagefile op 256 MB hangen. Moet geloof ik het dubbele zijn van het aantal MB geheugen, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik kan vinden is
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\UPnP Device Host\HTTP Server
De Max connections staat op 50
Dit is overigens op een XP machine.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.

--Schop--

Verwijderd

[topic=350202/1/25]

voor internet zonder proxies :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal andere proxy progjes geprobeerd zoals wingate en sygate, maar dan werkt het helemaal niet.
Het blijkt dus dat mijn realtek kaartje niet te bereiken is. Ik kan dan nl. de adsl modem niet pingen of in de browser bekijken. Wanneer de service van de proxy progjes uit zijn, is alles wel te bereiken. Zo te zien kan dus alleen winroute er mee werken, alleen wel fuckep up, maar de realtek kaart slaat niet op hol.
Wanneer de 3com en de realtek kaart omdraai heb ik het probleem dat ik het netwerk niet kan bereiken. Dus ik moet ergens een andere netwerkkaart vandaan halen.

verdere informatie volgt binnenkort

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een 3com isa kaart inhangen en het schijnt te werken. Af en toe fluctueert de snelheid wel maar dat zal te maken hebben met de piekuren e.d.
Even voor de duidelijkheid Realtek zuigt BIG TIMES!! :r
Realtek mag dan wel goedkoop zijn, maar voor een beetje lastig werk moet je echt met een andere NIC hebben.
Pagina: 1