Toon posts:

wat is nou echt beter aan een Sb Audigy

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt volgens mij al genoeg. 'K heb zelf de Audigy gekocht omdat bij onze plaatselijke Paradigit dat plankje maar 189,- kostte. Maar ik wil gewoon het grote verschil weten. ;)

alvast bedankt voor jullie reacties

ps. Wat doet eigenlijk die digital in/out?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is al redelijk vaak gezegd, maar ok:

Nieuwe 3d sound processor die krachtiger is. En eventueel een fire-wire poort. Verder een optische digitale uitgang, wat soms handiger en universeler is dan die rare van de live! 5.1.

Geen schokkende zaken allemaal. De kaart klinkt gewoon net zo goed als de Live! (ondanks hogere ruis/geluid afstand getalletjes enzo :O).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Verder een optische digitale uitgang
Sure? Is dat dat zwarte ding? Dacht dat dat wel digitaal, maar niet optisch was. Trouwens enig idee hoe je daar een niet-digitale uitgang van kan maken? Soort line-out, die mis ik een beetje...

You can't have everything. Where would you put it?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk eens rond op www.creative.com. Daar staat welke kaar wat allemaal heeft.

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Zullen we daar maar even www.soundblaster.com van maken? Maar goed, ik zal je advies opvolgen ;) Heb trouwens inmiddels een plugin gevonden die het mogelijk zou moeten maken om twee geluidskaarten aan te sturen. Helaas: Winamp crasht hierbij... :(

N-Mixer doet het wel, maar die kan niet twee nummer exact tegelijk laten beginnen. Hoe moet je eigenlijk zelf zo'n plugin maken? Is dat moeilijk. Is zou dus een plugin willen hebben die 'em gewoon naar de WaveOut stuurt, tweemaal zodat alle twee de geluidskaarten hetzelfde geluid geven :P

• Flotter
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op maandag 10 december 2001 17:26 schreef tweakerbee het volgende:

[..]

Sure? Is dat dat zwarte ding? Dacht dat dat wel digitaal, maar niet optisch was. Trouwens enig idee hoe je daar een niet-digitale uitgang van kan maken? Soort line-out, die mis ik een beetje...
Als't een optische uitgang is hoort er rood licht uit te komen, om daar een analoge uitgang van te maken heb je een DAC (Digital to Analog Converter) nodig (geldt ook voor coaxiaal digitaal uit). Helaas zijn die dingen best wel duur (overal zit immers al een DAC ingebakken, een externe DAC zul je over het algemeen alleen nodig hebben voor geluid van extra hoge kwaliteit). Met een simpel chipje zijn ze wel goedkoop zelf te bouwen.

En je mist een line-out? Er zitten er 6 op! (2x2 en center+subw)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

[..]

Digitaal is toch optisch, althans dat staat in de handleiding van mijn minidisc.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 21:01 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

Digitaal is toch optisch, althans dat staat in de handleiding van mijn minidisc.
Andersom: optisch is digitaal (net zoals coaxiaal ook digitaal is)

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Op de GAMER kaart zit dus geen optische uitgang ;)

Verder zou ik graag weten hoe ik dan uit die laatste (digitale) uitgang analoog geluid kan krijgen (zoals met die sub+center) maar dan voor een right+left...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Een Live Platinum met Live drive had ook al een optische uitgang, dus dat is niet nieuw.

Wat wel nieuw is, is de Firewire aansluiting, losse game/midi bracket,de verbeterde EAX oftewel EAX HD(maar of het snel ondersteund wordt is nog aftewachten) natuurlijk ook een nieuwe processor... dit was het wel zo'n beetje, niet super spannend dus.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
EAX HD dus, digital out en in, 4X meer rekenkracht dan voorgangers, dus meer effecten en meer kanalen tegelijk...

En hoewel er 3 line-outs zijn voor een 5.1 set, ondersteund de audigy met een beetje klooien ook 7.1 sets :9~

Schokend verschil??

Verwijderd

het enormste verschil:
in theorie is de audigy zoveel beter dan de live! dat je sokken eraf vliegen.

net als de p4 die per kloktik ongeveer het dubbele uitvreet van een p3.

als iemand er nou even de software voor schrijft dan gaat ie ownen, zeg maar. begrotingstip: wachten tot ie standaard meegeleverd wordt met een pak waspoeder. :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Op de Audigy Player zitten niet echt veel aansluitingen.
De sub/center output (analoog) is om te schakelen naar coaxiale dig-out (je zult moeten kiezen).
Wil je toch goedkoop optische dig-out (en dig-in en nog meer luxe :9~) regel dan 1 van deze add-ons van Hoontech:

http://www.hoontech.nl/sbdbii.html (ong. 60 piek)
http://www.hoontech.nl/sbdbiii.html (ong. 100 piek)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 11 december 2001 21:26 schreef KnetterGek het volgende:
het enormste verschil:
in theorie is de audigy zoveel beter dan de live! dat je sokken eraf vliegen.

net als de p4 die per kloktik ongeveer het dubbele uitvreet van een p3.

als iemand er nou even de software voor schrijft dan gaat ie ownen, zeg maar. begrotingstip: wachten tot ie standaard meegeleverd wordt met een pak waspoeder. :)
*grinnik*.

Het is gewoon een opvolger dus, omdat er toch maar een opvolger moest komen he? ;).

Verwijderd

ondersteund de audigy met een beetje klooien ook 7.1 sets
Hmz, ik zie het voordeel niet boven 2 goede speakers. Tja met 5.1 ligt het geluid meer om je heen etc. zit wat in. Echter met 6 (5.1?) of 8 (7.1?)of veel speakers iig, krijg je een hoop gemene interferentie van de geluids golven. met 2 speakers is (soms) vrij lastig om een goed stereo beeld neer te zetten. laat staan dat je aan 7 speakers moet gaan sjorren om daar een "stereo" beeld uit te krijgen. Ik wordt al niet goed als ik er aan denk. Of valt dat wel mee?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
Is de digitale uitgang op de live5.1 hetzelfde als op de live1024?, want dat was wel een optische, wel met een raar plugje (3,5 mm)

Verwijderd

Optisch op de Live 1024? Dacht t niet...

[edit] heb ik dan voor jan l*l de platinum gekocht? Ik snap niet dat mensen optisch en coax door mekaar halen....zelfs Sony is hier vrij duidelijk in (ja, dat zijn dan ook de stichters van MD)

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19

[..]

Je hebt het over dat zwarte ding... Bedoel je daarmee dat het echt een zwart vierkant blokje is als TOSlink (=optical) out?? Want naar mijn weten heeft de Audigy slechts een combinatie mini-jack midspeaker analog out / digital optical out. Duz GEEN standaard vierkant optisch blokje, maar mini-jackvorm... Hoe zit da nou? Iz erg belangrijk voor opnemen naar MiniDisc voor mij...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 00:45 schreef guillaume het volgende:
Je hebt het over dat zwarte ding... Bedoel je daarmee dat het echt een zwart vierkant blokje is als TOSlink (=optical) out??
Wat zijn dan die 2 zwarte dingen (Optical in / Optical out) op m'n AudigyDrive?

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 03:34 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Wat zijn dan die 2 zwarte dingen (Optical in / Optical out) op m'n AudigyDrive?
Ja, maar daz op een Drive (die komt alleen met de Audigy Platinum (EX)). Maar we hebben het hier over een Audigy van 189 pingels, dus een Player-uitgave. En ik wilde nou net weten of je ook een Player-uitgave hebt met zo'n TOSlink out..

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Kan ik wel gewoon die Sb Audigy player aansluiten op m'n Sony Dolby Prologic Surround Setje.. want ik lees hier alleen maar over DD5.1

specs

Verwijderd

Uhm.... Als een Audigy player OEM van 190 piek een 'echte' optical out heeft breng ik m'n Audigy player retail van 260 meteen terug naar de winkel!
Met 'echte' optical out bedoel ik dus zo'n zwart plugje waar rood licht uitkomt, net als op minidisks.
Nog even een vraagje over optical out, is dit nou echt beter dan mp3's opnemen met minidisk via de line out?
Ik doe het altijd met line out, nu zegt creative dat er s/pdif (digitaal dus) opzit maar waar vind je dat terug?
Eigenlijk op basis daarvan kocht ik die Audigy player, was ook best teleurgesteld toen ik geen optical out zag.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 23 december 2001 14:36 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Kan ik wel gewoon die Sb Audigy player aansluiten op m'n Sony Dolby Prologic Surround Setje.. want ik lees hier alleen maar over DD5.1
Ja, je kan elke geluidskaart aansluiten op een prologic versterker. Je kan deze alleen ook op een dolby digital versterker aansluiten :).

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 14:38 schreef Roefoes het volgende:
Uhm.... Als een Audigy player OEM van 190 piek een 'echte' optical out heeft breng ik m'n Audigy player retail van 260 meteen terug naar de winkel!
Met 'echte' optical out bedoel ik dus zo'n zwart plugje waar rood licht uitkomt, net als op minidisks.
Nog even een vraagje over optical out, is dit nou echt beter dan mp3's opnemen met minidisk via de line out?
Ik doe het altijd met line out, nu zegt creative dat er s/pdif (digitaal dus) opzit maar waar vind je dat terug?
Eigenlijk op basis daarvan kocht ik die Audigy player, was ook best teleurgesteld toen ik geen optical out zag.
Voor zover ik weet is er één combinatie-connector achter op de Audigy (alle uitgaven): de meest linkse is enerzijds een mid-speaker output en anderzijds een S/PDIF uitgang. Of deze optisch is is mij erg onduidelijk...

En over die Audigy Player Retail die jij schijnt te hebben, die verschilt alleen maar met de OEM in het feit dat er geen vergulde pluggen opzitten. Er is ook nog een BULK-versie van de Player en die heeft ook geen FireWire...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:36 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Wanneer je Sony setje 6 ingangen heeft (2x front, 2x rear, center, subwoofer), kun je de Audigy volledig gebruiken. Zo nee, dan wordt 't "slechts" stereo en mis je dus een flink aantal mogelijkheden.

Verwijderd

Voor zover ik weet is er één combinatie-connector achter op de Audigy (alle uitgaven): de meest linkse is enerzijds een mid-speaker output en anderzijds een S/PDIF uitgang. Of deze optisch is is mij erg onduidelijk...
Nee, die is niet optisch.

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 14:47 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Wanneer je Sony setje 6 ingangen heeft (2x front, 2x rear, center, subwoofer), kun je de Audigy volledig gebruiken. Zo nee, dan wordt 't "slechts" stereo en mis je dus een flink aantal mogelijkheden.
5.1 wordt toch ook verstuurd via de S/PDIF, nietwaar?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:48 schreef guillaume het volgende:
5.1 wordt toch ook verstuurd via de S/PDIF, nietwaar?
Ja, maar ProLogic versterkers kunnen daar over 't algemeen niet mee overweg. Stereo lukt vaak nog wel, maar 5.1 niet.

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 14:48 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Nee, die is niet optisch.
Maar dan heeft Roefoes ook nix aan zijn Player Retail, want die heeft dan ook geen Optical out...

http://www.digit-life.com/articles/audigyplatinumex/bracket.jpg

Duz de linkse is wel S/PDIF, maar coaxiaal?? Op digit-life spreken ze er niet over, wel lastig...

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heeft alleen de audigy platinum(EX) optical in/out, op de front bay?
Dat is een geluidskaart van over de 500 gulden! Een guillemot muse van 60 gulden heeft zelfs optical out! |:(
Wat is het toch met dat creative spul :?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:52 schreef guillaume het volgende:

[..]

Maar dan heeft Roefoes ook nix aan zijn Player Retail, want die heeft dan ook geen Optical out...
Dus ik had net zo goed m'n SB Live! Value kunnen gebruiken :?
Maare hoe zit het met dat s/pdif in/out wat op elke audigy zit?
s/pdif is digitaal, is dit in de vorm van coaxiaal dan?
Da's toch net zo goed als optical?

/edit: typo

• guillaume
Ik leef met je mee Roefoes, want ik zit met hetzelfde probleem, zij het dat ik nog een soundcard moet kopen...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:38 schreef Roefoes het volgende:
Je kunt je Audigy Player opwaarderen tot een Platinum met de AudigyDrive, die heeft wel optical in/out.
Is echter wel vrij prijzig: 147 Euro. (m'n Platinum kostte maar 181 Euro...)

Verwijderd

Die dingen van hoontech, heeft iemand daar ervaring mee? Voor 60 gulden wil ik wel een optical in/out hebben!

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 14:57 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Dus ik had net zo goed m'n SB Live! Value kunnen gebruiken :?

/edit: typo
Live! Value heeft ook geen Optical Out zonder een Live Drive. En coaxiaal iz wel OK, maar het probleem is dat MiniDisc Walkmans nooit een coaxiale input hebben, alleen TOSLink. Daar gaat het mij allemaal om...
Als iemand een converter van die coax out naar TOSLink out weet aan te komen, dan hoor ik het ook graag.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:57 schreef Roefoes het volgende:
Jep. En met de goede kabels is coax meestal zelfs beter dan optisch. Bij optisch zit er nl aan beide kanten een optocoupler tussen die het signaal kan beinvloeden. Aan de andere kant kunnen optische kabels wel weer veel langer zijn zonder signaalverlies. Ieder voordeel hep se nadeel. :)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
de prijs in ieder geval niet :)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:59 schreef guillaume het volgende:
Als iemand een converter van die coax out naar TOSLink out weet aan te komen, dan hoor ik het ook graag.
http://www.digitalconnection.com/Products/Audio/CO2.htm

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:03 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Yek, daz duur

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:03 schreef Afterlife het volgende:

[..]

$70 :( zo'n add on geval van hoontech is voordeliger (fl. 60)

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 14:57 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Je kunt je Audigy Player opwaarderen tot een Platinum met de AudigyDrive, die heeft wel optical in/out.
Is echter wel vrij prijzig: 147 Euro. (m'n Platinum kostte maar 181 Euro...)
Iek, waar heb je jouw Platinum dan vandaan? Van de vrachtwagen gevallen? :o

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:07 schreef Roefoes het volgende:
$70 :( zo'n add on geval van hoontech is voordeliger (fl. 60)
Ziet er idd niet slecht uit, maar is wel SoundBlaster only, en kost je weer een slot...
Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.com/english/photos/sbdb3.gif

Verwijderd

waarom kopen jullie niet een geweldige terratec geluidskaart?, veel beterder dan creatve, wat gewoon zeer overpriced is, ik hebt Plaatje deze maar das ook omdat ik audio opneem, zijn veel cheapere dingen, bijvoorbeeld :

Terratec SoundSystem 512i Digital FL 99,-
plaatje
Terratec SoundSystem SiXPack 5.1+ FL 205,-
plaatje

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:09 schreef guillaume het volgende:
Iek, waar heb je jouw Platinum dan vandaan? Van de vrachtwagen gevallen? :o
HCC-dagen. :)

edit:

wavesmultimedia.com (nee, da's geen website voor zover ik weet),
tel/fax 023-054860 (lijkt ook niet echt een geldig telefoonnummer :? )

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:13 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Ziet er idd niet slecht uit, maar is wel SoundBlaster only, en kost je weer een slot...
[afbeelding]
Hey who cares? Nouja ik iig niet, heb genoeg sloten!
Dus als je nog een slot vrij hebt lijkt dit de beste oplossing voor SB Live! en Audigy gebruikers die optical out willen.
Zowel optical als coaxiaal uit voor 60 gulden! Ik vind eigenlijk dat creative zo'n add-on had moeten maken ipv een front bay van 150 euro :(

• guillaume
Hmz, weet trouwens iemand of de Audigy Player een 2-pins interne S/PDIF uitgang heeft? Want ik kan een 2-pins S/PDIF => TOSLink converter aankomen :D

Hier staan evt. andere soundcards met TOSlink/Coax Out:
http://www.mdcenter.nl/mp3/geluidskaart.php
(Die eikel moet nog steeds een link naar mijn site toevoegen, had ie al lang beloofd :( )

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:17 schreef guillaume het volgende:
Hmz, weet trouwens iemand of de Audigy Player een 2-pins interne S/PDIF uitgang heeft? Want ik kan een 2-pins S/PDIF => TOSLink converter aankomen :D

Hier staan evt. andere soundcards met TOSlink/Coax Out:
http://www.mdcenter.nl/mp3/geluidskaart.php
(Die eikel moet nog steeds een link naar mijn site toevoegen, had ie al lang beloofd :( )
Bedoel je die digitale aansluiting voor cd-rom/dvd-rom?
In dat geval, ja dit zit erop want ik gebruik hem :)

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:18 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Bedoel je die digitale aansluiting voor cd-rom/dvd-rom?
In dat geval, ja dit zit erop want ik gebruik hem :)
Neuj, die bedoel ik nie. Een S/PDIF Out, niet in

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:20 schreef guillaume het volgende:

[..]

Hmm... Dan weet ik ff niet wat je bedoeld.

• guillaume
Maar waarom geen Terratec? Voor mij bezz simpel: die FireWire staat me erg aan. Anders zou ik voor de Philips Acoustic Edge gaan...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:20 schreef guillaume het volgende:
Nope, heeft 'ie niet.

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:20 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hmm... Dan weet ik ff niet wat je bedoeld.
Joa, lamaar. Voor hetzelfde geld is die converter waar ik het over heb eentje voor de andere kant op (via TOSLink in naar geluidskaart S/PDIF in), want die gast had hem liggen, maar heeft er nog nix mee gedaan... |:(

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:16 schreef Roefoes het volgende:
Zowel optical als coaxiaal uit voor 60 gulden!
$34 adviesprijs. Oftewel zo'n 85 piek.

• guillaume
...on the P4B board there was a bracket for the rear computer panel with a TosLink optical-out.
http://www.digit-life.com/articles/roundupi845oct2k1/index.html

Klopt toch wat ik zeg: had die gast bij zijn mobo gekregen...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:28 schreef guillaume het volgende:

[..]

http://www.digit-life.com/articles/roundupi845oct2k1/index.html

Klopt toch wat ik zeg: had die gast bij zijn mobo gekregen...
Nu weet ik wat je bedoeld! Dit is een verleng stukje van de Optical out op het Asus p4b mobo.
Ik neem niet aan dat ze een 2 polige optical out op een geluidskaart bakken om er vervolgens niks mee te doen :?
Ik denk dus dat je heir weinig aan hebt.

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:32 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Nu weet ik wat je bedoeld! Dit is een verleng stukje van de Optical out op het Asus p4b mobo.
Ik neem niet aan dat ze een 2 polige optical out op een geluidskaart bakken om er vervolgens niks mee te doen :?
Ik denk dus dat je heir weinig aan hebt.
Neej, zo zit het:
1. Op mobo een 2-pins S/PDIF connector (net als op CD-Rom drives)
2. Kabeltje (net als S/PDIF CD-ROM -> Soundcard)
3. Bracket met daarop een TOSLink Output

Conclusie: als je een geluidskaart met S/PDIF out hebt, kun je da dingetje ook gebruiken...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:35 schreef guillaume het volgende:

[..]

Neej, zo zit het:
1. Op mobo een 2-pins S/PDIF connector (net als op CD-Rom drives)
2. Kabeltje (net als S/PDIF CD-ROM -> Soundcard)
3. Bracket met daarop een TOSLink Output

Conclusie: als je een geluidskaart met S/PDIF out hebt, kun je da dingetje ook gebruiken...
Creative zegt dat er s/pdif in/out op de audigy zit, alleen in welke vorm vraag ik mij af.
Zijn het gewoon de line in/out die ook als s/pdif functioneren?
Misschien een beetje oenige vraag, kun je van die 2 draadjes van dat bracket geen minijack plugje maken die je zo in je line out prikt?

• guillaume
Maar wat vinden jullie van de Flips Akoestik Edjz?? Die had ik eigenlijk al lang gekocht als ik een fadzoenlikke :* coax->optical converter had kunnen vinden. (en die FireWire iz ook wel leuk, of zijn daar leuke extra PCI-kaartje voor te koop?)

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:44 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Creative zegt dat er s/pdif in/out op de audigy zit, alleen in welke vorm vraag ik mij af.
Zijn het gewoon de line in/out die ook als s/pdif functioneren?
Misschien een beetje oenige vraag, kun je van die 2 draadjes van dat bracket geen minijack plugje maken die je zo in je line out prikt?
Tjuu, daz un goeie! Da zou ik wel eens uit kunnen proberen ja. Thanx m8! One step closer to buying an Audigy...

Trouwens, over dat 'Creative zegt dat er s/pdif in/out op de audigy zit': de output weten we (coax extern), de input kan me geen bilspleet schelen (iz nie belangrijk voor MD Recording)...

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:46 schreef guillaume het volgende:

[..]

Tjuu, daz un goeie! Da zou ik wel eens uit kunnen proberen ja. Thanx m8! One step closer to buying an Audigy...
Nu ik er even dieper over nadenk, ik theorie zou dit kunnen want m'n hoofdtelefoon met minijack heeft toch ook twee draadjes!
Ben verder maar leek op audio gebied dus misschien lul ik maar een end weg, 't klink echter wel logisch(voor mij athans)

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:49 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Nu ik er even dieper over nadenk, ik theorie zou dit kunnen want m'n hoofdtelefoon met minijack heeft toch ook twee draadjes!
Ben verder maar leek op audio gebied dus misschien lul ik maar een end weg, 't klink echter wel logisch(voor mij athans)
Mmm, ja, maar dan zit ik weer te denken: normaliter is je mini-jack voor analoog. Kun je zo'n mini-jack plug dan ook gebruiken voor coax digitaal doorvoeren??

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:46 schreef guillaume het volgende:

[..]

Trouwens, over dat 'Creative zegt dat er s/pdif in/out op de audigy zit': de output weten we (coax extern), de input kan me geen bilspleet schelen (iz nie belangrijk voor MD Recording)...
Wacht ff, ga je nou van MD naar je HD recorden of andersom?
Om mp3 op te nemen met minidisk hebbie optical out nodig, toch :?
Ik neem altijd mp3 op dmv m'n line out dus lijkt het me dat je ook optical out nodig hebt.
Als dat zo is en je kunt een minijacktje maken aan dat Asus bracket ben je klaar, denk ik.

• guillaume
Ja je hebt gelijk, dus interesseert me de digitale ingang van de Audigy niet :Z

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:52 schreef guillaume het volgende:

[..]

Mmm, ja, maar dan zit ik weer te denken: normaliter is je mini-jack voor analoog. Kun je zo'n mini-jack plug dan ook gebruiken voor coax digitaal doorvoeren??
Erm... good point!
Maar dan zou die coax line out toch ook nutteloos zijn want die line out is minijack |:(

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 15:54 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Erm... good point!
Maar dan zou die coax line out toch ook nutteloos zijn want die line out is minijack |:(
Ja, zover waz ik ook al... 'k Weet ut antwoord ook nie ;(

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:59 schreef guillaume het volgende:

[..]

Ja, zover waz ik ook al... 'k Weet ut antwoord ook nie ;(
Coaxiale aansluitingen zijn toch tulp stekkertjes?
En minijack is alleen analoog zeg jij? Hoe zit het dan met de digigal out op 5.1 geluidskaarten? Dit zijn doorgaans ook minijacks, of is dit een 'ander' soort digital?

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 16:01 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Coaxiale aansluitingen zijn toch tulp stekkertjes?
En minijack is alleen analoog zeg jij? Hoe zit het dan met de digigal out op 5.1 geluidskaarten? Dit zijn doorgaans ook minijacks, of is dit een 'ander' soort digital?
Nee, da iz volgens mij ook gewoon coax. Dus dan heb je gewoon gelijk. Ik zou het zeker kunnen proberen. Maar als ik dan s00n mini-jack plug heb hè, moet ik voor die coax out op de Audigy dan een mono-jack of stereo-jack (met 1 of 2 'richels :?) hebben?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 16:04 schreef guillaume het volgende:

[..]

Nee, da iz volgens mij ook gewoon coax. Dus dan heb je gewoon gelijk. Ik zou het zeker kunnen proberen. Maar als ik dan s00n mini-jack plug heb hè, moet ik voor die coax out op de Audigy dan een mono-jack of stereo-jack (met 1 of 2 'richels :?) hebben?
Goeie vraag... Beats me!

• guillaume
Hehe, ik heb zo het idee dat wij als enige nou dit draadje onderhouden. I seek you??

Verwijderd

De digital out op m'n Audigy Player is volgens mij niet geschikt voor optical out, als ik m'n hoofdtelefoon hier aanhang krijg ik een heel storend en ruisend geluid.
Ik denk dat als je hier een TOSlink aanhangt je het zelfde effect krijgt. Deze aansluiting is ook niet bestemd om een enkel analoog aparaat aan te hangen maar om 5.1 speakersets aan te sturen.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 16:11 schreef Roefoes het volgende:
De digital out op m'n Audigy Player is volgens mij niet geschikt voor optical out, als ik m'n hoofdtelefoon hier aanhang krijg ik een heel storend en ruisend geluid.
Ik denk dat als je hier een TOSlink aanhangt je het zelfde effect krijgt. Deze aansluiting is ook niet bestemd om een enkel analoog aparaat aan te hangen maar om 5.1 speakersets aan te sturen.
Wanneer je in deze uitgang een gewone stereo minijack plugt, krijg je het signaal van de center en de subwoofer. Voor s/pdif heb je voor zover ik weet een speciale minijack nodig, met een derde signaal-"ring". Dit weet ik trouwens niet helemaal zeker, maar die bovenste socket op de Audigy wijkt wel af van de andere aansluitingen.
Misschien dat iemand met een Creative Inspire 5300 of DTT setje hier uitsluitsel over kan geven?

Overigens zag ik op www.americas.creative.com dat ze zelf ook een TOSlink uitbreiding bieden, voor $59...

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 16:39 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Wanneer je in deze uitgang een gewone stereo minijack plugt, krijg je het signaal van de center en de subwoofer. Voor s/pdif heb je voor zover ik weet een speciale minijack nodig, met een derde signaal-"ring". Dit weet ik trouwens niet helemaal zeker, maar die bovenste socket op de Audigy wijkt wel af van de andere aansluitingen.
Misschien dat iemand met een Creative Inspire 5300 of DTT setje hier uitsluitsel over kan geven?

Overigens zag ik op www.americas.creative.com dat ze zelf ook een TOSlink uitbreiding bieden, voor $59...
Ja, ook lekker duur :r

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 16:39 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Dat heb ik dus net gemerkt; ff goedkope hoofdtelefoon in de digital out gedaan en kreeg alleen gebrom en geruis
Pagina: 1