Toon posts:

[win2k] Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagie..
Ik heb wel eens default drivers gebruikt bij een modem. En het werkte. Hij werd dus niet herkend, maar installeerde default drivers..
Ik heb een modem wat minimaal een P166 nodig heeft. De pc is een P133 en het werkt niet. Is dat nu echt noodzakelijk om een modem te laten werken? Die processorsnelheid, moet die echt kloppen?

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 16:41 schreef wernerdebijl het volgende:
...Is dat nu echt noodzakelijk om een modem te laten werken? Die processorsnelheid, moet die echt kloppen?
Nee!

...was dat je vraag? :P
Waarschijnlijk heb je een winmodem. Werken alleen onder windows en zijn goedkoper te produceren omdat ze een aantal chips missen. Die chips worden dan geemuleerd door de software drivers.

Als je nou een tragere processor hebt dan die zij aanbevelen, dan neemt dat emuleren zoveel rekenkracht in beslag dat andere programma's trager gaan lopen, zoals windows zelf.

Das vervelend, maar hij moet ondanks dat wel gewoon werken hoor...ik denk eerder dat er met die drivers iets mis is. Weet je zeker dat de drivers compatible zijn met je modem en je OS?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 16:54 schreef steve_jacks het volgende:

[..]

Nee!

...was dat je vraag? :P
Waarschijnlijk heb je een winmodem. Werken alleen onder windows en zijn goedkoper te produceren omdat ze een aantal chips missen. Die chips worden dan geemuleerd door de software drivers.

Als je nou een tragere processor hebt dan die zij aanbevelen, dan neemt dat emuleren zoveel rekenkracht in beslag dat andere programma's trager gaan lopen, zoals windows zelf.

Das vervelend, maar hij moet ondanks dat wel gewoon werken hoor...ik denk eerder dat er met die drivers iets mis is. Weet je zeker dat de drivers compatible zijn met je modem en je OS?
Dat denk ik dus ook.. zal er nog eens naar kijken. Hij zeikte wel over die gecertificeerde drivers bij de installatie. Is het niet mogelijk om gewone standaard drivers te pakken? Please Help.

Het is trouwens een oud COMPAQ machientje.. zouden die drivers van Win98 dat herkennen?

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 17:12 schreef wernerdebijl het volgende:
Het is trouwens een oud COMPAQ machientje.. zouden die drivers van Win98 dat herkennen?
die zitten ook in win2k hoor ;)

ps. is dit geen crosspost :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 17:17 schreef Oracle het volgende:

[..]

die zitten ook in win2k hoor ;)
Dat heb ik nu ook draaien.. maar die zeurt over dat Driver signing gebeuren.. ik moet die drivers installeren anders werkt het niet.. win98 doet dat niet. Dus opnieuw mijn vraag..herkent win98 die drivers ook?