"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Maar kan je er niet voor zorgen dat iedereen die connect met de teminal service full screen draait, dan kunnen ze idd niets anders doen dan uitloggen.
(althans zo hebben we het op school)
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Dan kan ik je helaas niet verder helpen, sorryOp maandag 10 december 2001 17:55 schreef amsterdammertje het volgende:
nou helaas is dat niet iets wat je voorzover ik weet kan forceren. Dit moet je aan de client-kant instellen en dit is in dit geval niet haalbaar.
Veel succes verder ermee
Ik loop ook tegen terminal service problemen aan die alleen client site op te lossen lijken. (oa redirected printing) Mocht je meer info vinden over server side instellingen ICM terminal service wil ik dat graag weten.Op maandag 10 december 2001 17:55 schreef amsterdammertje het volgende:
nou helaas is dat niet iets wat je voorzover ik weet kan forceren. Dit moet je aan de client-kant instellen en dit is in dit geval niet haalbaar.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
Je kunt dit zoals eerder gezegd gedeeltelijk verhelpen door de client fullscreen te draaien, en verder niets lokaal te draaien op de client pc. De gebruiker ziet dan eigenlijk de lokale client niet, maar alleen de terminal sessie.
Wat ik op terminal servers meestal doe is in het startmenu de shutdown optie verbergen (die geeft voor domain users alleen logoff en disconnect weer) en de logoff optie aanzetten.
Daarnaast kun je dacht ik ook in het Windows Security venster de disconnect optie verbergen.
Al dat soort dingen kun je het beste instellen met group policies.
Redirected printing is in feite erg eenvoudig ..zodra je een lokale printer op de client hebt draaien ..( dus eentje die aan lpt1 zit) werkt het..hoef je niks voor in te stellen op de terminal server. Indien je een printer hebt die aan het netwerk hangt dan is het ook op te lossen dmv je lpt1 te redirecten naar de netwerk printer..ook dit werkt goed....Op maandag 10 december 2001 19:17 schreef Metzie het volgende:
[..]
Ik loop ook tegen terminal service problemen aan die alleen client site op te lossen lijken. (oa redirected printing) Mocht je meer info vinden over server side instellingen ICM terminal service wil ik dat graag weten.
Verwijderd
Nu zijn er op dit bericht al een aantal antwoorden gegeven. Maar niet de juiste!!amsterdammertje schreef op 10 december 2001 @ 16:40:
"waarschijnlijk" simpel vraagje mbt Terminal Server. Ik wil voorkomen dat gebruikers hun sessie op een terminal server kunnen disconnecten. Ik zou graag willen weten of dit ergens in te stellen is zodat ze dus alleen nog maar kunnen UITLOGGEN en niet meer kunnen DISCONNECTEN. Wie o wie heeft hier een antwoord op? Bij voorbaat dank!
- Full screen is een oplossing, maar niet als de gebruikers ook nog lokaal programma's draaien!!
- Ik wil gewoon, dat de gebruikers op de juiste manier afloggen en niet door disconnect. Het kan nl. zijn dat het profiel niet goed wordt opgeslagen, als je disconnect doet. En tevens is het makkelijker om disconnect te doen, omdat je dan niet hoeft te wachten tot hij je profiel heeft bewaard.
Iemand een idee?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kun je niet afdwingen. Enige oplossing is een time-out op disconnected sessies zetten.amsterdammertje schreef op 10 December 2001 @ 16:40:
"waarschijnlijk" simpel vraagje mbt Terminal Server. Ik wil voorkomen dat gebruikers hun sessie op een terminal server kunnen disconnecten. Ik zou graag willen weten of dit ergens in te stellen is zodat ze dus alleen nog maar kunnen UITLOGGEN en niet meer kunnen DISCONNECTEN. Wie o wie heeft hier een antwoord op? Bij voorbaat dank!
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Verwijderd
http://www.printingsupport.com/tools/AppScapeUtility.exe
Verwijderd
Smiley,Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:32:
En het kruisje rechts bovenin weghalen? Misschien dat ze dan wel de logoff gebruiken?
http://www.printingsupport.com/tools/AppScapeUtility.exe
AppScapeUtility.exe heb ik geinstalleerd op een test Terminal Server. Als je echt op de test Terminal Server inlogt onder een gebruiker is het X je weg!! Dus dat werkt. Ga je nu inloggen op de test Terminal Server vanaf een Thin Client of Workstation, werkt het niet meer.
Enig idee??
Er zit een ADM file bij deze zal je waarschijnlijk op de PDC waar de Active dir zit moeten installeren?? Alleen is hier de vraag is het stabiel?? Ik kan dit niet uittesten. Heb jij een idee??