Minidisc ten dode opgeschreven?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb een Sharp MD-MT20 Portable Minidisc Player Player/Recorder. En nu doet ie het niet meer. Als ik em aanzet, geeft ie als error 'TOC ERRORa'. Het lijkt er op alsof de laser niet beweegt, want als ik die met de hand verschuif naar binnen toe en er een minidisc indoe, gaat ie ook niet meer terug naar het beginpunt. Andersom ook niet, als ik em aan de buitenkant zet beweegt ie ook niet naar binnen.

Is dit te repareren door mijzelf/een prof ? Of kan ik het vergeten... :'(

edit : aan de discs ligt het niet want ik heb er 4 geprobeerd die normaal altijd werkte. Hij stopte ineens met afspelen tijden het afspelen, eerst 5 seconden ofzo toen ging ie 1 minuut nog door en daarna was het finito.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
(Sorry leesfoutje, ik had je edit niet gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm
nog garantie?
misschien dat de gasten in /9 hier trouwens meer van weten

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 13:01
Indien je garantie verlopen is zou ik hem toch effe open halen. Denk dat er een kabeltje los is gegaan en dat daardoor de lens zijn opdrachten niet krijgt...

Anders gewoon garantie enz....
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou em naar een winkel brengen laat er een prof naar kijken. maar meestal ik reparen net zo duur als nieuwe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Grappig, ik heb hier een Sharp liggen met het zelfde probleem! TOC ERRORa. Wat ik eraan kan doen weet ik niet :(

Ding is een paar jaar oud maar functioneerde nog perfect. Tot een week terug ofzo, toen kreeg ik opeens een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu t daar toch over gaat, ik heb n Sony nogwat MiniDisc, heeft t niet zo lang gelee ook begeven, n hoop gezoef (ik denk van de laser die op en neer beweegt) en dan krijg k "Disc Error".

Iemand nog ervaring met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Met een Sharp ook het zelfde gehad.
Repareren was bijna net zo duur geweest als nw kopen.
Was net na garantie. Altijd heel zuinig meegdaan, maar toch kadoek,,

Voor mij nooit meer een Minidisc dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 17:39 schreef Winnetou het volgende:
Met een Sharp ook het zelfde gehad.
Repareren was bijna net zo duur geweest als nw kopen.
Was net na garantie. Altijd heel zuinig meegdaan, maar toch kadoek,,

Voor mij nooit meer een Minidisc dus.
Repareren heeft dus geen nut lijke me, deze reactie en een vorige lezend... fuck that ! Dat ding is pas 1,5 jaar oud (maar van de vrachtwagen gevallen dus garantie is er niet bij). Ik heb de doos en alles wel gewoon erbij was geseald toen ik em kreeg..

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Misschien zit er wat stof/zand in. Dat was bij mij ook het geval. Daardoor wilde de tandwieltjes niet meer draaien.
Ik had er geen garanti meer op dus ben zelf maar aan het schroeven gegaan.

Met een normaal el-cheapo horloge-makerssetje kon ik hen open schroeven. En dan ff rustig kijken en voorzichtig het tandwieltjes dat aan het motor-asje zit proberen te draaien.
Toen viel een zandkorreltje (?) eruit en deed ie het weer.

Als je geduldig en met beleid het ding open maakt kan er weinig mis gaan. Ze hebben ze tenslotte ook in elkaar moeten zetten.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 17:26
tja, als het van een vrachtwagen is gevallen is het wel logisch dat het niet zo goed meer werkt he

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 20:11 schreef _bas_ het volgende:
Misschien zit er wat stof/zand in. Dat was bij mij ook het geval. Daardoor wilde de tandwieltjes niet meer draaien.
Ik had er geen garanti meer op dus ben zelf maar aan het schroeven gegaan.

Met een normaal el-cheapo horloge-makerssetje kon ik hen open schroeven. En dan ff rustig kijken en voorzichtig het tandwieltjes dat aan het motor-asje zit proberen te draaien.
Toen viel een zandkorreltje (?) eruit en deed ie het weer.

Als je geduldig en met beleid het ding open maakt kan er weinig mis gaan. Ze hebben ze tenslotte ook in elkaar moeten zetten.
Ik heb em net al open gemaakt (voor het lezen van je reply overigens :)). Ik had het binnenwerk los gemaakt, waardoor ik dat zelf in mn hand kon houden. Ik heb de schakelaar voor 'open/dicht' op dicht gehouden met mn vinger zodat ie ging spelen, en hij speelde ook gewoon zolang ik de tandwieltjes af en toe meehielp. Als ik de tandwieltjes niet meehielp was het na een paar trackskips afgelopen. Nou zat ik te denken aan siliconenspray, maar ik zat ook te denken dat mijn minidiscs daar niet blij mee zijn. Hoe zit dat, kan ik em gewoon een beetje volspuiten met die spray ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Moved naar [forum=9]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 21:28 schreef IceStorm het volgende:
Moved naar [forum=9]
Thanks, en volgende keer zal ik eerst de FAQ lezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 december 2001 21:30 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Thanks, en volgende keer zal ik eerst de FAQ lezen :Y)
Of icestorm, deze hoort in [forum=33] namelijk :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er trouwens iemand is die z'n kapotte Sharp MD MT20 kwijt wil voor een paar tietjes, houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

Op maandag 10 december 2001 20:21 schreef Adion het volgende:
tja, als het van een vrachtwagen is gevallen is het wel logisch dat het niet zo goed meer werkt he
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 08:50 schreef X-Tweaker het volgende:

[..]

:+
Volgens mij staat er ook niet op de doos dat ze val_van_de_vrachtwagen_af_bestendig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 21:33 schreef JvS het volgende:

[..]

Of icestorm, deze hoort in [forum=33] namelijk :o.
wow Mod wars :P
Op maandag 10 december 2001 22:55 schreef Ventje23 het volgende:
Als er trouwens iemand is die z'n kapotte Sharp MD MT20 kwijt wil voor een paar tietjes, houd ik me aanbevolen!
jaja en dan stiekum sealen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb jij tietjes over dan?? :p

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Voor 30 tientjes mag je de mijne hebben >:) M'n email adres kun je vast wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

www.minidisc.org

Ga naar 'hacking', zoek de service mode op van de MT20, of als je die niet kunt vinden, neem die van de MT15 (heb ik geschreven *D ). Doe een goed MDtje in de speler, kies AUTO1 en AUTO2, kies daarna 'normal' ofzoiets heette het. Gaatie spelen, dan heb je je md gerepareerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En dat doe je NADAT je het mechaniek hebt gefixed. Je kunt die truuk om de kop te bewegen (zie weer dat document) perfect gebruiken om de as te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt toch ook van die cleaning minidiscs om 't binnenwerk te ''poetsen''. probeer dat eens je hebt ze ook voor dvd, cd,vcd , cassette dus waarom niet voor md.. sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 17:09 schreef sebastius het volgende:
En dat doe je NADAT je het mechaniek hebt gefixed. Je kunt die truuk om de kop te bewegen (zie weer dat document) perfect gebruiken om de as te smeren.
Waar vind ik dat verhaal van het mechaniek fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terugsturen kan ook niet?

• sebastius

sebastius

Dit is mijn stukje over de service mode.

http://www.minidisc.org/sharp_md_mt15_service_mode.htm
How to go in

To enter service mode, shut down the unit. Press Display & Enter/Sync together, and press Play. It will say TEST and display bios nr. Also, all LCD elements will be black for a sec.

When TEST appears,

Press Prev. Track/Next Track to move the head.
Press Display for some menu, I do not know what it does.

Press Bass to enter setup, and then:
Use Prev/Next Track to find a menu you want to change.
Just press play on a menu to enter it.
Press Display to leave the most sub-menus. Else try Stop.

NOTE: If the unit says something like ERR. ADJ. and doesn't want to do anything in a submenu, try AUTO1 and/or 2. That should fix it.

MENUS IN SERVICE MODE

AUTO1 This seems to have something to do with head adjusting and/or the disc. Maybe it just reads the disc
AUTO2 Like Auto 1
T PLAY It seems to play the disk
T REC It seems to record on disk (USE BLANK DISK!!!)
MANU1 Like Auto 1, only manual
MANU2 Like Auto 1, only manual
RSLT1 I haven't got a clue
RSLT2 I haven't got a clue
DinMon Maybe it monitors your optical in
E DATA I haven't got a clue
NORMAL This is useful, it plays like standard, but you get more info from it. The meter is now a cache-monitor.
EEPROM See below
INNER Seems to be a TOC/Disc reader

• rik

rik

Bij mijn Sharp 722 wil de kop niet echt bewegen :(
What can I do?

Krijg trouwens ook 1 schroefje van de onderkant niet los |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als iemand een kapotte Sharp MT20 heeft, heb ik wel een paar tieNtjes >:) over voor de schroefjes en de koptelefoon met afstandsbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
hey flat, beterschap hè!

Tja, dat heb ik zelf ook eens gehad ja. Toen moest er dus een hele nieuwe lasermodule in (sony trouwens). kostte klauwen geld, want dat was in de tijd dat een md-recdec (leuk woord) nog 899 piekjes kostten. Vet kut, om het effe banaal te zeggen. Je kunt effe kijken of er een md-cleaningsetje is, of een betere minidisc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een MD en in de winkel zeiden ze dat je ook digitaal kan opnemen maar ik heb nog geen een radio gevonden die zo`n outpud heeft. Bestaat dat digitale opnemen wel of is het gewoon een complot van de overheid :P

maar mijn vraag was: heeft iemand hier ervaring mee en ja is het geluid dan beter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitaal opnemen is echt makkelijk ik deed niet anders. Hij is nou stuk ook een Sharp met denzelfde error :'( Het geluid is zeer goed en het opnemen gaat ook nog eens makkelijker. Hij zet zelf de nummers erneer en je kunt de cd speler gewoon door laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
kheb precies hetzelfde probleem :(

heb hem vandaag open gehaald en de lens met wattenstaafje+alchohol schoon gemaakt.

bij mij draaide het schijfje ook niet maar het asje wel als ik er geen ''floppy'' indoe

nu werkt hij weer maar geent nu cant readu en maakt een raar geluid maar hij draait wel *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

Reley

Zoom Zoom

Ik heb hetzelfde probleem.
Heb hem zlefs al bij Beun :+ gebr8, maar die kan het ook niet oplossen
Als hij weer terug is zal ik hem ff uit elkaar halen, hij denkt nl dat het het motortje is die de laser beweegt.
en die zijn duur :(
en als het dat niet is dan zal ik wel aan een nieuwe moeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Oeps, dubbele post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef Reley het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
Heb hem zlefs al bij Beun :+ gebr8, maar die kan het ook niet oplossen
Als hij weer terug is zal ik hem ff uit elkaar halen, hij denkt nl dat het het motortje is die de laser beweegt.
en die zijn duur :(
en als het dat niet is dan zal ik wel aan een nieuwe moeten....
smeer dat ''mechaniekje''ff in met olie,
stof de boel goed af, maak de lens ff met alchohol schoon.

works for me 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
stuur uw kapotte minidisc spelers naar Paparoach :)

ik betaal er ruim (50 piek ofso) voor :P

msn:
email:
bvd :P

[ Voor 17% gewijzigd door Papa Roach op 14-11-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Op maandag 17 december 2001 18:46 schreef paparoach het volgende:
stuur uw kapotte minidisc spelers naar Paparoach :)

ik betaal er ruim (50 piek ofso) voor :P

msn: eelco@punksquad.com
email: chocoladespacecake@hotmail.com

bvd :P
la me raaien...met batterij, afstandsbediening en oordopjes zeker? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 19:12 schreef Moody het volgende:

[..]

la me raaien...met batterij, afstandsbediening en oordopjes zeker? :)
:P
neej zonder

hoewel, afstandsbediening mag hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
Volgens mij zijn ze niet allemaal te maken hoor (ik heb er verder niet veel verstand van hoor). Ik heb nl. een van die eerste sharp md dingen gehad (met slot in *D) en die ging ook na 1,5 jaar kaduuk, gelukkig een jaar extra garantie bijgekocht bij de makro.
Dus ikke terug en 3 weken wachten, toen kreeg ik een brief dat ik em op kon halen maar dat ie niet gemaakt was ofzoiets... :? (hele wazige brief, klopte echt geen hout van)
Anyway ikke terug en die mensen daar allemaal zoeken naar mijn MD maar nergens kunnen vinden, bleek dat ie niet meer terug was gekomen en dat ik het volle bedrag terug kreeg *D (559 geloof ik)

Wat ik dus eigenlijk wou zeggen is dat ze bij de fabriek (of weet ik veel waar die dingen naartoe worden gestuurd) ook niet altijd weten wat ze met een toc error moeten doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tjah, het betreft gewoon hele kleine elektronica. Als er wat fout gaat (kapot) user/hardware error, dan kost het veel om deze te repareren.
Ikzelf heb ook een MD, maar ik hoop dat ie niet het gaat begeven, tis echt een super uitvinding MD.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
als die dingen naar de fabriek toegaan is het denk ik zelfs goedkoper voor hun om een nieuwe van de band te halen dan iemand dat ding te laten repareren.

ik denk toch wel dat ik gewoon geluk heb gehad met mijn defect want met een beetje olie is het gelukt :P

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 15:51 schreef korngast het volgende:
Ik heb zelf ook een MD en in de winkel zeiden ze dat je ook digitaal kan opnemen maar ik heb nog geen een radio gevonden die zo`n outpud heeft. Bestaat dat digitale opnemen wel of is het gewoon een complot van de overheid :P

maar mijn vraag was: heeft iemand hier ervaring mee en ja is het geluid dan beter ofzo?
Ik heb de pioneer is serie met minidisc met digitale aansluiting op t frontpaneel...... luxe heeeee!!!!!!!!!!!
[img=http://http://www.pioneer-eur.com/products/home/is-1en.htm

Verwijderd

Mijne is ook kapot (Sharp MD-MT15),Ik kan nog wel gewoon muziek luisteren, maar alle MD's wat ik PROBEER op te nemen, verneukt hij gewoon! Ik kan dus niks opnemen, alleen afspelen! Lens schoongemaakt, maar daar ligt het volgens mij niet aan. Nog suggesties?? :?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 10:03 schreef aart het volgende:

[..]

Ik heb de pioneer is serie met minidisc met digitale aansluiting op t frontpaneel...... luxe heeeee!!!!!!!!!!!
[img]http://www.pioneer-eur.com/products/home/is-1en.[/htm]

Verwijderd

hallo mensen,

Ik ken nu al heel veel mensen waarvan hun SHARP MD kapot is en allemaal na ca 1,5 jaar. Bij een goede vriend van mij was het de schijf in de MD-speler zelf die vuil was en dan doet ie t ook niet meer. maar die schijf is heel gevoelig voor krassen vuil etc. en dus moest er een nieuwe in ca 150,-
TIP:koop een sony mz serie. Topding! m.b.v comprimeren gaat er 4 uur muziek op een schijf!!! bijna zonder kwaliteitsverlies. Ik zeg bijna anders krijg ik ruzie..,...

sorry dat ik zo loop te kloten maar ik probeer dat tering plaatje erop te krijgen, ik probeer het nog 1 keer.........Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/products/home/is-1en.jpg

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik heb ook diverse Sony MD Walkmans gehad (3 stuks), ben nu overgestapt naar de nieuwste van Panasonic: http://www.panasonic.nl/producten/images/SJ-MR220.jpg
En er komt echt goede herrie uit dat ding. De BASS is wel wat minder dan Sony, maar toch acceptabel.
Waarom nu een Panasonic? Heb namelijk al 2 keer gehad dat die Optical Unit ervan kapot is gegaa buiten de garantieperiode. Het heeft me 150 gulden per keer gekost. Dus nooit meer Sony, die dingen zijn brak! |:(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

http://www.pioneer-eur.com/products/home/pis-1en.htm
dan maar zo.... sorry voor het gekloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

De mijne is bijna terug van Beun :Y) en schijnt het te gaan doen!!
Het probleem was de flatcable die van het motortje naar de printplaat liep,
die is nu vast gesoldeerd en deed het toen weer, er rammelde alleen nog iets, dus zal wel een los tandwieltje zijn geweest :+, daar kijkt hij nu nog naar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das mooi klote maar je hebt nu wel de gelegenheid een mp3 speler to kopen vindik persoonlijk pretigger als een minidisc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Op woensdag 09 januari 2002 14:01 schreef Reley het volgende:
De mijne is bijna terug van Beun :Y) en schijnt het te gaan doen!!
Het probleem was de flatcable die van het motortje naar de printplaat liep,
die is nu vast gesoldeerd en deed het toen weer, er rammelde alleen nog iets, dus zal wel een los tandwieltje zijn geweest :+, daar kijkt hij nu nog naar :7
En is het nog gelukt?
Mijne is ook nog steeds dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich al een oude forum bericht.

Via marktplaats ook Sharp 15 en 20 gekocht. Uit elkaar gehaald en klonk beter dan daarvoor. Mini schroeven goed vastmaken of vervangen. Motortje schoonmaken. Mini disc cleaner en wat erg helpt is Md's schoonmaken met alcohol. onder kraanwater. Laten drogen en kalk en laatste vuiltjes afvegen. Toen ik 20 was wilde een md open maken niet lukken, zonder slopen en heb toen ook player van Sony weg gedaan, terwijl er 1 schroefje los gezeten moet hebben. Even 1 precison tool zat er toen ook niet voor mij in en nu staat alles over dat error, toc error op youtube staat erg veel en simpele system error tips. Op het moment nog geen md weg hoeven gooien door disc error, toc error. Soms helpt 1 goede disc doordat de laser een + krijgt. DAT en MD moet positief geladen zijn voor opnemen! Als laatste wil ik zeggen dat panasonic mds super zijn, in verhouding tot de laatste maxell mds van rond 2003. Dus zal een Panasonic player best dope zijn. Wat ik vandaag de dag wel eens heb is D-IN unlock..haha laat zich raden even een kabeltje inpluggen. Wie van jullie heeft nog md? Wist je dat je ook meerdere errors kunt krijgen door te hard op te nemen in alle song tracks? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
goedemiddag, de moeder der kicks... dit topic is 16 jaar geleden voor het laatste beantwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Tja, voor mij de rede van antwoorden. Ge neemt geluid op via een soundmixer via de phone kabels op de .voor 0 op de sound input op minidics en een originele opslag disc is geboren van een behoorlijke semi professionele kwaliteit ook voor 2018 nu immers betaalbaar..amen tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd : Kick van 16 jaar is inderdaad niet echt nuttig. Beter is om een nieuw topic te maken en daar je vraag te stellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.