Toon posts:

TV-out resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag....als je een divX wil kijken op je TV-out kun je kiezen welke resolutie je wilt gebruiken (800x600 en 640x480). Wat is nou precies het verschil tussen die twee als je een film wilt kijken in full screen. In principe zou er geen verschiel moeten zijn? Tenminste ik heb volgens mij geen verschil ontdekt.
Bij mij is het naamelijk zo dat als ik 800x600 kies dat ie dan begint te storen (dat doet ie niet bij 640x480)....heel irri. Dat heeft ie ook maar sinds kort
Weet iemand waar dat aan kan liggen

AMD Athlon T-bird 1Ghz
Asus A7M266
254 Mb DDR
Abit Siluro GF2 MX400 64Mb TV-out
WinXP Pro

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Kijk eff of je tv composite ondersteunt zo jah. Kijk dan of je goeie drivers hebt , download de laatste drivers eff. Als het nog niet werkt kijk eff of de kabels goed zijn!

Het verschil tussen 640*480 en 800*600 zijn het aantal puntjes maar omdat de tv rond 625, en 469 lijnen heeft maakt niet uit welk tv toestel (alleen de allernieuwste met HDTV is het weer anders :).) Dan maakt het niks uit opzich. Maar bij 800*600 bevat het beeld meer puntjes

Lees eff de FAQ :P.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

als je hem op 800600 zet krijgt de tuner van de tv teveel te voorduren. vint ie niet leuk.
mijn breedbeeld jvc heeft er iets minder last van maar een kleinere tv kan je erdoor slopen.
je moet hem gewoon op 640 houden en divx gaan kijken.
je kan trauwens ok ff expirimenteren met de postprosessing van de divx codec als je het over de tv doet, de tv is nl. niet zo kieskeurig met de beeldschrepte

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Een tv heeft een "resolutie" van 768 x 576.
een hogere resolutie sturen heeft dus geen zin omdat alles door de encoder in dit aantal beeldlijnen wordt omgezet, anders zou het beeld gaan vertekenen, het enige effect vanaf de computer is dat de letters kleiner worden

ik heb echt geen idee wat de storing veroorzaakt. Wat bedoel je er eigenlij precie mee?

the_virus: ik snap jou redenatie ook niet helemaal eigenlijk. een TV-out (of Video-out zojewil) levert een TV-signaal (of video)... klaar. Met een TV signaal mol je geen TV

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 09:00 schreef mpegernie het volgende:
Een tv heeft een "resolutie" van 768 x 576.
Een tv haalt deze hoge resolutie nooit.. Ik weet niet zeker maar het zat meer rond de 525 horizontale lijnen.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op dinsdag 11 december 2001 11:08 schreef Laptom het volgende:

[..]

Een tv haalt deze hoge resolutie nooit.. Ik weet niet zeker maar het zat meer rond de 525 horizontale lijnen.
nope, dit is toch echt de PAL resolutie, misschien bedoel je NTSC? die is idd 525, bij... weet-ik-zo-ff-niet

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1