Norman Virus Control VS Norton McAfee

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28437

Topicstarter
Ik lees dat eigenlijk iedereen hier zo'n beetje Norton Antivirus gebruikt.
Zijn er mensen die net als mij Norman Virus Control gebruiken? Iemand die ervaring met beide heeft?
Ik heb een licentie voor Norman via mijn werk, en als ik de mogelijkheiden van Norman bekijk ben ik toch wel onder de indruk. Met name de distributie in een netwerk en het automatisch updaten vanaf de server voor clients kan erg uitgebreid geconfigureerd worden.
Ook heeft hij mij schoongehouden van alle nimda en badtrans varianten.
Is het pakket gewoon een beetje onbekend? Of is Norton gewoon beter? (svp wel een onderbouwd antwoord)

Voor de mensen die niet weten wat Norman is:
Norman is de voormalige Thunderbyte Antivirus van Shark.
TBAV was de eerste met een goeie heuristic scanner, en norman heeft het pakket overkocht om die scanengine te bemachtigen. (heeft een netwerkbeheerder hiero me verteld tenminste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ken TBAV wel van mijn vorige werkplek, en ik kan je wel zeggend at die BRAK en KLOTE was zeg... 90 procent vond-ie niet, en de 10 procent die hij wel vond kon hij weer niet cleanen |:(

Norman (idd de opvolger van TBAV) ken ik zelf verder niet.

Norton vind ik te traag en je kan te weinig instellen IMHO.

Ik houd het lekker op McAfee, lekker rap (tegenwoordig), vind VEEL (iig hiero), en behoorlijk vaak updates.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Draai nu McAfee virusscan v6. Doet het aardig, maar de updatefunctie is waardeloos: Je moet resetten na een update! |:(
Andere virusscanners sluiten gewoon de scanner af, updaten de definities en starten de scanner weer op. Bij Mcafee moet je wel herstarten, want anders crashed IE de hele tijd omdat de virusscanner niet goed kan scannen. Auto-update werkt trouwens ook niet. Je krijgt alleen een melding dat er een update is, de update zelf wordt niet gedownload.

Wat dat betreft heb ik dus liever AVP, alleen die vertraagd je systeem (directories weergeven) merkbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31870

Op maandag 10 december 2001 16:42 schreef Atomsk het volgende:
Draai nu McAfee virusscan v6. Doet het aardig, maar de updatefunctie is waardeloos: Je moet resetten na een update! |:(
Andere virusscanners sluiten gewoon de scanner af, updaten de definities en starten de scanner weer op. Bij Mcafee moet je wel herstarten, want anders crashed IE de hele tijd omdat de virusscanner niet goed kan scannen. Auto-update werkt trouwens ook niet. Je krijgt alleen een melding dat er een update is, de update zelf wordt niet gedownload.

Wat dat betreft heb ik dus liever AVP, alleen die vertraagd je systeem (directories weergeven) merkbaar.
dan doe je toch iets verkeerd... werkt hier perfect...

alle dingen die norman kan die je beschrijft kan je met mcafee ook instellen en met norton volgens mij ook...
gaat het er dus alleen nog om hoe goed de scanner is en hoe vaak die geupdate wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Doet het aardig, maar de updatefunctie is waardeloos: Je moet resetten na een update!
Hoe kom je dáár nou bij? Hier niet hoor...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 10 december 2001 15:49 schreef bertbal het volgende:
Zijn er mensen die net als mij Norman Virus Control gebruiken? Iemand die ervaring met beide heeft?
2x ja :)
Norton AntiVirus ken ik sinds versie 3 en TBAV heb ik nog uit de 6.x series meegemaakt, NVC versie 4.2 ofzo voor het eerst gezien, ik kende het destijds helemaal niet :o
Ik heb een licentie voor Norman via mijn werk, en als ik de mogelijkheiden van Norman bekijk ben ik toch wel onder de indruk. Met name de distributie in een netwerk en het automatisch updaten vanaf de server voor clients kan erg uitgebreid geconfigureerd worden.
Dat is erg leuk idd, ik heb een privé licentie op dat ding, krijg elke zoveel tijd een CDtje opgestuurd etc... ben er erg tevreden over.
Ook heeft hij mij schoongehouden van alle nimda en badtrans varianten.
Same here, alhoewel ik op mijn mailserver ook al een scanner heb...
Is het pakket gewoon een beetje onbekend? Of is Norton gewoon beter? (svp wel een onderbouwd antwoord)
Norman Virus Control is idd vrij onbekend (blijkt bv.: NAV is op vele plekken te leechen, NVC: ho maar), maar qua detectie ontlopen ze elkaar niet veel, zeker niet met NVC 5.x. Wel voelt NVC hier veel lichter aan dan NAV en over het geheugen- en harddiskgebruik zal ik het maar niet hebben (zeker niet met die 'mooie' interfaces van Norton produkten). Wel is NAV voor de 'leek' wat makkelijker te gebruiken. Tja... of dat een wenselijk iets is, daar zijn de meningen over verdeeld.
Voor de mensen die niet weten wat Norman is:
Norman is de voormalige Thunderbyte Antivirus van Shark.
Bijna goed. Norman Virus Control is een merge van Norman Virus Control en Thunderbyte AntiVirus. Daar hadden ze een heel mooi verhaal omheen bedacht en weet ik wat allemaal met 'gedeelde technologieën' enzo, in de praktijk komt het erop neer dat een gedeelte van de scanengine is overgenomen in NVC (met name heuristics) en verder
[Bert Visscher mode]
heeelemaaaaal niiikkssss
[/Bert Visscher mode]
GUI is hetzelfde gebleven bij NVC4.7 en 4.8 (4.7 was het 'merge point' voor NVC en TBAV)
Met de introductie van NVC 5 is er helemaal niks meer te vinden van een oude TBAV. Het lijkt er dan ook op dat het hen puur om de mankracht/middelen was te doen om TBAV over te nemen. TBAV is no more. Niet in een apart produkt en niet in NVC.
TBAV was de eerste met een goeie heuristic scanner, en norman heeft het pakket overkocht om die scanengine te bemachtigen. (heeft een netwerkbeheerder hiero me verteld tenminste...)
Dat klopt ja. Sommigen vonden TBAV een ramp, anderen vonden het een prachtpakket. Ik hoor eigenlijk wel bij de laatste... als je ziet wat die lui allemaal bedacht hebben... heuristic cleaner. Geweldig! Oude versies van TBAV konden een hoop virussen al cleanen voordat TbScan ze kon vinden (zonder 'high level' heuristic scanning uiteraard). Helaas heeft dat onder Windows niet meer mogen doordringen (dat ding pakte alleen DOS executables).

* Jordi is erg tevreden over NVC, maar vindt het toch ergens jammer dat TBAV niet meer is.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:51

botoo

💀 too old to die young

Ik gebruik zowel McAfee als Norton (op twee verschillende pc's welteverstaan), met Norman heb ik geen ervaring.

Van de vermeende traagheid van Norton merk ik niets, juist wel bij McAfee als de settings te scherp staan.
Updates gaan imo ook soepeler met Norton, McAfee wil bij mij ook wel eens vastlopen na een DAT update.

Wat betreft de detectie ontlopen Norton en McAfee elkaar imho niet, wel signaleert Norton in een eerder stadium dan McAfee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28437

Topicstarter
Thanks Jotti, en de anderen natuurlijk...
Ik hoef me dus geen zorgen te maken met mijn Norman....
Updates gaan perfect, geen reboot na een update, de clients worden automatisch bijgewerkt, ik merk niet eens dat hij update..... en geen 4 russen natuurlijk....
al met al top pakketje.....
ooh ja, ehm.... het is de moeite van het proberen waard(t?) medetweakers.... Het vraagt nagenoeg niets van je systeempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:44
slechts 4 mb, het is zeker een goed pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
Wij gebruiken op mijn stage Norman Virus control, En die is echt wel vet beter dan Norton.

We gebruiken een paar kewle features.

- Zo installeert het progie zichzelf automatisch wanneer er een nieuw werkstation in het netwerk geplaatst wordt. Super relaxed, heeft ervoor gezorgd dat ik niet op 80 pc's die zooi moest installeeren.

- De updates worden automatisch op de server gezet, elke client kijkt elk uur op server of er nieuwe virus definitie bestanden zijn. Als deze er zijn worden de nieuwe virus definitiebestanden geinstalleerd zonder dat de gebruiker daar ooit iets van merkt.

- We hebben een Exchange plugin die alle binnenkomende en uitgaande post via de server controlleerd.

- Indien er een virus wordt gevonden stuurt de scanner een E-mail naar ons. Met handige info.

naar het hele nimda verhaal ben ik alle pc's bij langs geweest om norton te installeeren. Dit voorzaakte naar een paar week erg veel problemen. Vooral programma's die vaak vastliepen. Zo draaien wij unix emulatie programmatuur. Die vaak ruzie had met Norton. Vandaar is nu alles weer Norman. En sindsdien geen probleemen meer hier.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51150

Norman Virus Control Roeleert zwaar,
dit is echt wel een van de betere antiviruspakketten.

Ik heb dit pakket pas nog geimplementeert in een netwerk met 35 servers en 400 werkstations.

Op een paar kleine probleempjes na ging het vlekkeloos.

En je hebt er helemaal geen omkijken naar, het pakket update zicht automatisch, geen reboots na updates en installeert zichzelf op nieuwe pc's....

Zwaar tevreden over dit pakket :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40712

Ik heb 'm er net opstaan (5.2) sinds deze week omdat ik Norton te groot en te zwaar vond en mijn broer (die netwerkbeheerder is en nog aan een contract met mcafee vasthangt) me deze niet kon aanbevelen. Ben eens benieuwd hoe hij gaat bevallen. Alleen de gebruikers interface is wat minder duidelijk voor de gemiddelde gebruiker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je idd gelijk in.
Maar voor een netwerkomgeving is het
pakket idiaal. Je kunt ook dingen uitzetten met
het pakket. Op het bedrijf waar ik werk kunnen
ze zelf niets met het pakket, maar ondertussen wordt
wel elk werkstation gescand op virussen.

Norman = No.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 maart 2002 18:13 schreef De_BaRrEzZzMaN het volgende:
Daar heb je idd gelijk in.
Maar voor een netwerkomgeving is het
pakket idiaal. Je kunt ook dingen uitzetten met
het pakket. Op het bedrijf waar ik werk kunnen
ze zelf niets met het pakket, maar ondertussen wordt
wel elk werkstation gescand op virussen.

Norman = No.1 :)
Ik heb begrepen uit wat testjes en artikelen dat Panda van www.pandasoftware.com ook erg goed schijnt te zijn. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Panda??

Ik zal eens kijken. Eerlijk gezegd nog nooit gehoord
van Panda Software.

Thnx voor de link. Hier kan ik weer wat mee.

Download Panda Antivirus hier:

http://updates.pandasoftware.com/shareware/titanin.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 maart 2002 18:18 schreef De_BaRrEzZzMaN het volgende:
Panda??

Ik zal eens kijken. Eerlijk gezegd nog nooit gehoord
van Panda Software.

Thnx voor de link. Hier kan ik weer wat mee.
Is spaans. Ik heb diverse tests en testjes gelezen waar deze scanner met de bekende namen werd vergeleken en deze vergelijking steeds met glans doorstond. Tevens bieden ze een gratis online scan aan : http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107
De eerste keer is het even een paar minuutjes downloaden en daarna offline scannen en de volgende keer is het weer heel even online updaten en weer offline scannen. Een mooie service dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net het stukje software van Panda geinstalleerd.
Het ziet er op zich wel leuk uit, eerst morgen NVC deinstallen en dan ff een weekie met Panda aan de slag.

Maar zo'n online scan is helemaal relaxed. Toch zeker als het gratis is.

[Edit]
Net even die online scan gedaan.
Deze roeleert zwaar. Dit is idiaal voor bij mensen
die geen virusscanner hebben maar toch een beetje
veiligheid willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvershadow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05-2020

Silvershadow

They never saw me coming

Nod32 vind ik persoonlijk het fijnste. Lekker compact en geen bloatware zoals Norton AV. Een viruskiller moet gewoon doen waarvoor hij bedoeld is, zonder daarbij teveel cpu usage op te slokken en je pc te vertragen. Helaas zijn de meeste AV pakketen van die uit te kluiten gewassen monsters. Nod32 is bovendien het snelste, vergeleken met andere pakketen.

Detection rate van NOD32:
http://www.virusbtn.com/100/

I tried to sniff coke once, but the icecubes got stuck up my nose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met de cpu usage icm NORMAN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de CPU usage van NVC zit het ook wel goed.

Ik hoor in ieder geval niemand klagen, nooit niet.
Terwijl er gemiddeld 200 man aan het werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51673

Norton Antivirus 7.0
werkt perfect, geen fouten, geen crashes en nix langzamer.
heb er geen problemen mee dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 maart 2002 13:20 schreef _-Stealth-_ het volgende:
Norton Antivirus 7.0
werkt perfect, geen fouten, geen crashes en nix langzamer.
heb er geen problemen mee dus ;)
7.0 is dat de 2000 versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk nou een week met Norman 5.2. Bevalt goed en werkt handig. Lijkt me heel handig voor in een netwerk omgeving. Updaten gaat handig en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik lees nergens over de 'sandbox' van Norman. Dit 'virtuele systeem' loopt niet achter de feiten aan door ID files maar laat het bestand zijn gang gaan in een virtueel systeem en detecteerd dan vreemd viraal gedrag. Theoretisch DE oplossing icm de normale scan.

Ik las ergens zelfs een review dat Norman sneller scant dan Norton ondanks de dubbele detectie methode.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:15

momania

iPhone 30! Bam!

Tja, oude }:O

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.