[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Omgeving Alphen a/d Rijn.
Gr33tz TuRk
Volgens mij heb jij ook geen voltagemod gedaan.
GreetZ TuRk
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Anders stuur je je board maar op.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Verwijderd
Ik woon in Oss, dus als dat dichtbij genoeg is, dan wil ik 't wel voor je doen. Geen garantie, uiteraard
Verwijderd
Nope. Is een andere regulator.Op dinsdag 11 december 2001 10:04 schreef DaBit het volgende:
Ik heb geen voltagemod gedaan op de A7V266, maar dat zal wel 't zelfde zijn als een voltgae mod voor de A7V(133).
Ik woon in Oss, dus als dat dichtbij genoeg is, dan wil ik 't wel voor je doen. Geen garantie, uiteraard
Zoals Dabit dus al zei, het zal wel hetzelfde zijn en dat is het ook.Op dinsdag 11 december 2001 10:31 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Nope. Is een andere regulator.
Hij heeft nooit gezegd dat het hetzelfde ic zou zijn.
Lezen !!!!!
Ja, het is gewoon net zoals op ieder ander board gewoon een potmetertje tussen 2 pinnen van het desbetreffende regulator ic'tje solderen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Ik zelf kan ook niet goed solderen, heb geen vaste hand, maar als je er gewoon rustig de tijd voor neemt lukt het wel. Zo heb ik ook al iets van 3 psx'en gedaan, en dat is net ff iets meer werk dan een volt mod.
Verwijderd
Doe maar rustig hoor jochieOp dinsdag 11 december 2001 12:34 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Zoals Dabit dus al zei, het zal wel hetzelfde zijn en dat is het ook.
Hij heeft nooit gezegd dat het hetzelfde ic zou zijn.
Lezen !!!!!
Ja, het is gewoon net zoals op ieder ander board gewoon een potmetertje tussen 2 pinnen van het desbetreffende regulator ic'tje solderen.
Frusto
Verwijderd
Dat klopt het stelt werkelijk niksvoor. Kwestie van een goede bout en vast hand.Op dinsdag 11 december 2001 12:55 schreef salvador4 het volgende:
Gewoon een miniscuul klein beetje S-39 op het te solderen onder deeltje doen, dan pakt het direct. 1 x aan tikken en het zit vast, daar hoef je echt geen prof voor te zijn.
Ik zelf kan ook niet goed solderen, heb geen vaste hand, maar als je er gewoon rustig de tijd voor neemt lukt het wel. Zo heb ik ook al iets van 3 psx'en gedaan, en dat is net ff iets meer werk dan een volt mod.
Ik heb een auto tot mijn beschikkingOp dinsdag 11 december 2001 09:12 schreef Michaeltjuh het volgende:
IK woon in Brabant. Ik wil wel solderen voor je hoor. Heb je een auto of OV?
Maar, als er een guide is van op welke pinnen ik wat moet solderen ofzo, dan vind ik hier wel iemand die kan solderen.
Verwijderd
Hahahah jochie?? Denk dat Rick jou eerder jochie kan noemen..Op dinsdag 11 december 2001 13:19 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Doe maar rustig hoor jochie. Ik heb zelf een manier uitgedokerd en dat werkt net ff anders.
Frusto
Verwijderd
Me don't think so...Op dinsdag 11 december 2001 14:05 schreef NoStra het volgende:
[..]
Hahahah jochie?? Denk dat Rick jou eerder jochie kan noemen..
Verwijderd
Daar ben je toch wel heel trots op, is 't niet? Ik zou als ik jou was maar snel dat agressieve opgefokte gedrag afleren. Dan zijn mensen opeens een stuk vriendelijker tegen je.Op dinsdag 11 december 2001 13:19 schreef Michaeltjuh het volgende:
Doe maar rustig hoor jochie. Ik heb zelf een manier uitgedokerd en dat werkt net ff anders.
Frusto
TD-DMZ: ik hoor 't wel als je wilt dat ik het doe. Ik heb ook al Phreak's A7V gered van de dood, en verder nog een A7V, een A7V133, een Epox 8KHA+ en een Abit KT7 gemod. Niet zo gek veel mobo's dus. Maar wel zonder stukken.
Nog een hint: S39 is dodelijk voor elektronica.
Maar goed. Let's go ontopic again, want dit heeft toch geen zin.
Ik zou de mod inderdaad door Dabit laten uitvoeren als hij het dichtsbij woont.
Als je te veel gebruikt of morst? kan me niet voorstellen dan een klein beetje s39 problemen gaat geven met 2 verbindinkjes op een mobo.Op dinsdag 11 december 2001 15:09 schreef DaBit het volgende:
Nog een hint: S39 is dodelijk voor elektronica.
Het zal eerder corrosie veroorzaken op je onderdelen en zal deze op den duur wegvreten. Het blijven chemicaliën.Op dinsdag 11 december 2001 15:50 schreef salvador4 het volgende:
[..]
Als je te veel gebruikt of morst? kan me niet voorstellen dan een klein beetje s39 problemen gaat geven met 2 verbindinkjes op een mobo.
Verwijderd
Waarom zou ik dat niet kunnen? Heb er genoeg voor gestudeerd... Maarre, gelukkig ben jij een échte tweakert hoor Nicky...en neem jij zonder enig initiatief je adviezen over van allerlei andere sites.Op dinsdag 11 december 2001 15:13 schreef Rick2001 het volgende:
Sommige 'jochies' zoals Michaeltjuh kunnen geen normale uitspraken doen. Kijk maar eens naar zijn postings, daar staat niet echt veel zinnigs in. Laat staan dat hij denkt dat hij de MOD heeft 'bedacht' voor het A7V266-E board. Haha.
Maar goed. Let's go ontopic again, want dit heeft toch geen zin.
Ik zou de mod inderdaad door Dabit laten uitvoeren als hij het dichtsbij woont.
Voorbeeld de 5T/6T optie voor DDR geheugen. 5T veroorzaakt volgens jou 'datacorruptie'. Nu las ik dit letterlijk op een Duitse site.
Mijn uitdaging is, als wetenschappijk onderzoeker, zelf tot oplossingen te komen! Dat is mijn uitdaging.
Daarnaast vind ik het prachtig een beetje te flamen
Verwijderd
Dat is wel weer waar, maar alleen als je een paar liter gebruikt. Om het tin te laten vloeien werkt het perfect. Als je wat beter kunt solderen, heb je het niet nodig.Op dinsdag 11 december 2001 15:52 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Het zal eerder corrosie veroorzaken op je onderdelen en zal deze op den duur wegvreten. Het blijven chemicaliën.
tja, gebruik 't met mate, je moet er nie mee gaan sproeie. Ik zelf krijg zonder dat spul nog geen 2 draadjes aan elkaar maar goed dat ligt aan mijn crappy soldeer skills en trillende handen. Ach mijn 5x 7/12v baybus met dual leds doet het nog goed naar een jaar :-))Op dinsdag 11 december 2001 15:52 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Het zal eerder corrosie veroorzaken op je onderdelen en zal deze op den duur wegvreten. Het blijven chemicaliën.
Verwijderd
Dat maak ik zelf wel uit. Enne jij bent toch ook trots op je voedinkje?Op dinsdag 11 december 2001 15:09 schreef DaBit het volgende:
[..]
Daar ben je toch wel heel trots op, is 't niet? Ik zou als ik jou was maar snel dat agressieve opgefokte gedrag afleren. Dan zijn mensen opeens een stuk vriendelijker tegen je.
Verwijderd
Deze volt. mod is echt in mysterie gehuld! ik heb nog nergens een pic gezien!
Verwijderd
Welk voedingkje? Die peltiervoeding met die trafo bedoel je? Neu, niet echt. Dat kan elke gek verzinnen. 't is alleen nuttig voor veel mensen hiero.Op dinsdag 11 december 2001 16:02 schreef Michaeltjuh het volgende:
Dat maak ik zelf wel uit. Enne jij bent toch ook trots op je voedinkje?
Maargoed, ik vind dat je al erg snel begint te schelden in je posts, en da's knap irritant. Als jij het leuk vind om te flamen, dan mag je dat lekker op een ander forum doen.
Als ik naar jou toe kom ofzo voor die volt mod, wil je er dan nog een vergoeding voor hebben ofzo?
Verwijderd
Mijn flamen is een reactie op een actie. Zie dit topic, bijvoorbeeld. Als je er aan stoort, reageer je toch niet? Ik zit niet op je prietpraat te wachten.Op dinsdag 11 december 2001 17:09 schreef DaBit het volgende:
[..]
Welk voedingkje? Die peltiervoeding met die trafo bedoel je? Neu, niet echt. Dat kan elke gek verzinnen. 't is alleen nuttig voor veel mensen hiero.
Maargoed, ik vind dat je al erg snel begint te schelden in je posts, en da's knap irritant. Als jij het leuk vind om te flamen, dan mag je dat lekker op een ander forum doen.
Maarre ontopic dan maar.
Tering, wil je gebanned worden ofzo???? Ik loop je echt niet af te zijken ofzo en meestal heb je wel interessante posts, maar dit slaat alles 5 posts in dit topic en alleen maar zijken, beetje triest vind je zelf ook niet?Op dinsdag 11 december 2001 17:55 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
F*ck you too, dan maar.
Verwijderd
Ja idd. Ben zelf een beetje frustoOp dinsdag 11 december 2001 17:57 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Tering, wil je gebanned worden ofzo???? Ik loop je echt niet af te zijken ofzo en meestal heb je wel interessante posts, maar dit slaat alles 5 posts in dit topic en alleen maar zijken, beetje triest vind je zelf ook niet?
Zand erover?
of post iets zinnigs........
ik kom iig niet naar jou voor me voltage mod, ben bang dat dan me mobo al in 2 stukjes ligt voordat er ook maar iets gebeurd is.........
Hou op please???? dit is een reactie op je post hieronder.
Verwijderd
Nee, da's geen zeikenOp dinsdag 11 december 2001 17:59 schreef TD-DMZ het volgende:
kap met posten dan!!!!!!!!!!!!
of post iets zinnigs........
ik kom iig niet naar jou voor me voltage mod, ben bang dat dan me mobo al in 2 stukjes ligt voordat er ook maar iets gebeurd is.........
Kap is man je ver"#$"$$ die gozers topic !Op dinsdag 11 december 2001 18:00 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Nee, da's geen zeiken
Btw wat eerder is gezegd wil ik ook wel eens zien... PICS !?
JohOp dinsdag 11 december 2001 19:23 schreef Michaeltjuh het volgende:
Wat is het hier weer gezellig!
Samenvatting van wat er gebeurt is (wat boeiend is)
Dabit zou mij willen helpen met de volt mod, hij heeft alleen nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of hij er een vergoeding voor wil.
Er zijn nog geen mensen die plaatjes gepost hebben van hun volt mod op een a7v266-e.
Dat was het wel weer zo'n beetje.
Trouwens mooi icon heb jeOp maandag 10 december 2001 15:35 schreef TD-DMZ het volgende:
Verwijderd
Bespeur ik hier enige arrogantie ?Op dinsdag 11 december 2001 15:58 schreef Michaeltjuh het volgende:
Waarom zou ik dat niet kunnen? Heb er genoeg voor gestudeerd... Maarre, gelukkig ben jij een échte tweakert hoor Nicky...en neem jij zonder enig initiatief je adviezen over van allerlei andere sites.
Voorbeeld de 5T/6T optie voor DDR geheugen. 5T veroorzaakt volgens jou 'datacorruptie'. Nu las ik dit letterlijk op een Duitse site.
Mijn uitdaging is, als wetenschappijk onderzoeker, zelf tot oplossingen te komen! Dat is mijn uitdaging.
Daarnaast vind ik het prachtig een beetje te flamen
Verwijderd
TD-DMZ:
Nee, daar hoef ik geen vergoeding voor te hebben. Onderdelenkosten naar boven afgerond op de gulden is genoeg. (kost je dus 1 gulden
Sorry voor de late reactie trouwens. 'k zal wel over het topic gebladerd zijn ofzo. Je kunt overigens ook E-mailen als je vind dat antwoord te lang duurt (dabit@trybit.com).
Nu nog ff afspreken wanneer we chirurgie uitvoeren op jouw mobo. En ff uitzoeken hoe 't moet.
Alvst bedankt TuRk
Verwijderd
Haha.Op woensdag 12 december 2001 17:29 schreef DaBit het volgende:
Okee, ik hou me in, ik hou me in, ik reageer niet op dat etterjochie.
Verwijderd
Je kunt het ook gewoon aan mij vragenOp woensdag 12 december 2001 17:29 schreef DaBit het volgende:
En ff uitzoeken hoe 't moet.
Ik wil hem graag uitvoeren op mn A7V266.
Bedankt
Verwijderd
"Block User"Op woensdag 12 december 2001 17:52 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Haha.Heb net geamuseerd je nieuwe knutselprojectje gezien. Mooie Engelse naam voor je dauwpuntkoelertje: zal wel een stille dood sterven. Wat wordt je medium?
Keej kappe nu.. en ontopic, Is er nergens een voltage mod op i-net te vinden? Kheb net ook ff gezocht maar komt idd vrij weinig uit...
Verwijderd
Wat nou Block User?? Ik heb een paar weken geleden al een how-to voor die mod op GOT gezet.Op woensdag 12 december 2001 18:01 schreef tose het volgende:
[..]
"Block User"
Keej kappe nu.. en ontopic, Is er nergens een voltage mod op i-net te vinden? Kheb net ook ff gezocht maar komt idd vrij weinig uit...
[edit: search is brak: kan hem niet vinden]
Jawel, ik ga zo ff foto's schieten van me waterkoeling met de digicam van een vriend van me. Dus die van de volt mod komen er ook!Op woensdag 12 december 2001 18:00 schreef juanp het volgende:
he TD-DMZ en DaBit als jullie het af hebben kunnen jullie dan misschien wat foto's posten en een schema ofzo (of als je die al ergens weet te staan).
Ik wil hem graag uitvoeren op mn A7V266.
Bedankt
11,5 x 155 is max. draai nu op 12 x 148 1775 dus.Op woensdag 12 december 2001 17:06 schreef Ermo het volgende:
TD-DMZ
Wat zijn je huidige multiplier en FSB settings???
Mijn cpu draait op 11.5 x 148/33 op 1700???
Verwijderd
Ik zal wel een paar foto's online mikken van mijn 8KHA+ mod.
Michaeltjuh:
Ik hou me gewoon aan de gangbare termen voor mijn knutselprojectje. En het zou inderdaad kunnen dat het een stille dood sterft. Zonder hulp van een koelkast/aircobedrijf (die ik nu wel 1 gevonden heb) is het knap lastig allemaal. Maar jij als onderzoekend wetenschapper zou het toch ook wel interessant moeten vinden om via normaal te krijgen materialen een compressorkoeling in elkaar te bouwen? Daar zou ik btw, wel trots op zijn, als dat allemaal goed blijkt te werken. Mijn medium word of koudespray, of R134a.
Over die voltagemod: brand maar los. Welke PWM controller gebruiken ze? ASUS kennende zal 't er wel eentje zijn van OnSemi. Hoe groot moet de weerstand zijn, en is het weer zoals gewoonlijk tussen Vfb (pin 2) en een GND pin?
Dan nog ff iets: Ik heb het idee dat jij bepaald niet stom bent. Maar van dat arrogante gedrag gaan m'n nekharen recht overeind staan.
juanp:
Uiteraard...
TD-DMZ:
Ik heb een digicam, dus die hoef je evt niet mee te nemen. Mag wel ofcoz.
Ik kijk er naar uit.
Ik heb zelf geen digicam, ik heb gisteren alleen met een vriend wat plaatjes geschoten, post ik vanavond wel in een nieuw topic.
Voor die voltage mod, waar moet je ongeveer op het moederbord zijn? Ik heb hem namelijk net ingebouwd en er zitten dus wat waterslangen enzo op. Het blok op de chipset zit met epoxy, dus vast. Zit dat dan niet in de weg?
Verwijderd
DaBit: Over de voltage mod: het is (uit mijn hoofd!!) de CS 5322A: Zet op pin2 (VFB) een weerstand parallel met ground (pin 17 (GND) of gewoon op de case) Met een waarde (gewoon 0,25W) die tussen de 27K en 100K bereik je 1,96 - 2,05 Vcore[max]. Een beetje goede "pot"meter is hier het eenvoudigst. Het is gewoon dezelfde als op bijvoorbeeld de Epox boardjes, maar de referentiewaarde die daar gegeven wordt (220k) leidt tot een Vcore[max] van 1,67Op donderdag 13 december 2001 11:03 schreef DaBit het volgende:
Michaeltjuh:
Ik hou me gewoon aan de gangbare termen voor mijn knutselprojectje. En het zou inderdaad kunnen dat het een stille dood sterft. Zonder hulp van een koelkast/aircobedrijf (die ik nu wel 1 gevonden heb) is het knap lastig allemaal. Maar jij als onderzoekend wetenschapper zou het toch ook wel interessant moeten vinden om via normaal te krijgen materialen een compressorkoeling in elkaar te bouwen? Daar zou ik btw, wel trots op zijn, als dat allemaal goed blijkt te werken. Mijn medium word of koudespray, of R134a.
Over die voltagemod: brand maar los. Welke PWM controller gebruiken ze? ASUS kennende zal 't er wel eentje zijn van OnSemi. Hoe groot moet de weerstand zijn, en is het weer zoals gewoonlijk tussen Vfb (pin 2) en een GND pin?
Dan nog ff iets: Ik heb het idee dat jij bepaald niet stom bent. Maar van dat arrogante gedrag gaan m'n nekharen recht overeind staan.
[Compressor project]: ik zou het op zijn zachts gezegd verbazend vinden als je met huis tuin en keuken materialen een goed bruikbare installatie in elkaar knutseld. Ik zou willen opteren voor een medium dat je via een aircobedrijf kunt betrekken, wat niet schadelijk of giftig is, dan wel absurd duur. Pers wel eerst je hele installatie af voor het gebruik; je kast vol vloeistof wordt niemand vrolijk van.
Ga je hem ook temperatuur gestuurd maken?
Ik wens je veel succes.
Verwijderd
nog niet gedaan.
TD-DMZ:
Je mobo zal er toch uitmoeten. Zit er op die A7V266 geen 'VRM module' meer? Dat rechtopstaande printje? Dat onding?
En als er iets in de weg zit, dan nemen we toch gewoon een hamer?
Michaeltjuh:
Mooi, standaard werk dus voor die voltagemod. Heeft die A7V266 nog een VRM module, of kun je nu fatsoenlijk bij de IC's?
Ik zal er voor TD-DMZ een weerstandje van 27k en een potmetertje van 100k ingooien. Kan-ie realtime z'n Vcore afregelen.
Wat betreft dat phase-change project: het draait nu al een tijdje redelijk goed. ca. 200W vermogen bij 2 graden evaptemp. En da's met gewoon wat gas erin, niet de optimale hoeveelheid. Ik heb alleen nog geen warmtewisselaar naar vloeistof. En thrust me, I know what I'm doing.
Hmmm.. De DaBit methodeOp donderdag 13 december 2001 15:37 schreef DaBit het volgende:
En als er iets in de weg zit, dan nemen we toch gewoon een hamer?
En thrust me, I know what I'm doing.
Maargoed.. Vmod stelt dus weer niks voor.. No problem dus!
Verwijderd
Maarre vond jij de mod op de A7v zo klote dan? Gewoon bordje op de kant.
Verwijderd