Toon posts:

bank interleave?? burst len??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers...

Sinds ik mijn asus a7v266-e heb staan er een aantal dingen in de bios die voor mij onbekend zijn... Zoals bank interleave, burst len, dram 4k/8k enable... Wat houdt dit allemaal in?? en wat is de beste configuratie??

Verwijderd

Naturally, 4-bank interleave is better than 2-bank interleave so if possible, set it to 4-Bank. Use 2-Bank only if you are using a single 2-bank SDRAM DIMM. Note, however, that Award (now part of Phoenix Technologies) recommends that SDRAM bank interleaving be disabled if 16Mbit SDRAM DIMMs are used. This is because early 16Mbit SDRAM DIMMs used to have stability problems with bank interleaving. All SDRAM modules can now use bank interleaving without stability problems.

Verwijderd

Topicstarter
dus met andere woorden, om de beste prestaties te krijgen moet ik em 4 bankinterleave zetten (ik vraag het nog maar ff voor de duidelijk omdat ik echt superslecht ben in engels)

Verwijderd

Yep, dat kan ik toch uit de text opmaken.

Verwijderd

Topicstarter
en voor de andere 2 termen??? niemand??

Verwijderd

Topicstarter
niemand maar dan ook echt niemand :'( :'( :'(

Verwijderd

Triest hé, dit is nou een ernstige vraag om advies en er komt amper reactie.
Alleen op benchmarkscores, temperaturen en andere dingen die er weinig om doen krijg je hier enige reply.

Nou ja, da's mijn mening & ook m'n ervaring.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Nou, okay dan.

/quote

The addition of buffer depth and the consequent capability to enable burst length of 8 quad words of data has paid off with an average of 70% enhanced memory bandwidth of the KT266A over the original KT266.

/quote

Die burst lenght is dus het beste instelbaar op 8k waardoor er dus grotere packets door de memory controller gaan.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op dinsdag 11 december 2001 14:14 schreef Musty het volgende:
Triest hé, dit is nou een ernstige vraag om advies en er komt amper reactie.
Alleen op benchmarkscores, temperaturen en andere dingen die er weinig om doen krijg je hier enige reply.

Nou ja, da's mijn mening & ook m'n ervaring.
Anders ga je even niet reageren of zo.

Afgezien van de 16Mbit SDRAM chips hebben alle andere chips (64Mbit en up) 4 banken. De banken kun je het beste zien als afzonderlijke geheugenchips binnen een SDRAM chip, waarbij ze natuurlijk allemaal wel de externe aansluitingen naar het DIMM pcb delen. Met bank-interleaving aan is het mogelijk een bank te adresseren terwijl een andere bank gegevens levert of schrijft. Dit heeft alleen voordeel bij het transporteren van grotere datablokken. 4-way is dus ook gewoon mogelijk met één module.
Wat betreft de andere twee, dat weet ik niet; die BIOS'en van tegenwoordig krijgen steeds meer verschillende opties, waarmee bijna alle instellingen voor een DIMM aan zijn te passen. Dat laatste is iets wat de SPD moet doen, en er te veel mee spelen zal in de meeste gevallen alleen maar vertraging en ellende bezorgen, of je moet precies weten waar je mee bezig bent. Burst len zou ik bijna als burst length zien (wat voor parameters kun je daar instellen?) en 4k/8k enable zal wellicht iets met de pagesize te maken hebben (8K alleen gebruiken als je grote SDRAM chips hebt), maar zeker weten doe ik het niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
nou harstikke bedankt!! voor de laatste 2 replys!! :)
Pagina: 1