Toon posts:

pc in netwerk pingen en als er nix terug komt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
en message in het scherm vd computer geven die pingt.

Dit moet ik maken voor mijn zus d'r pc omdat mijn pc de server is en als deze reboot haar inet eruit ligt :(
En ik moet van haar dus telkens naar haar toegaan om dat te zeggen ofzo.
Daar heb ik dus geen zin in :D
Dus dacht ik aan het volgende:

Op haar computer loopt een script die om de 5sec ofzo ping naar de server.
Komt er iets terug, nix doen en na 5secs weer pingen :)
Komt er niets terug, dan een message in haar scherm laten komen: "SERVER LIGT ERUIT!" :P
En deze message moet dan alleen weg kunnen gaan als je op een bepaalde knop drukt, dus niet een willekeurige toets.

Het moet dus niet zomaar weg kunnen omdat mijn zus anders nog voor lucht van alles blijft tiepen naar iemand met wie ze zit te msn-en ofzo :)

Nu is mijn vraag:
In welke script/programeer taal kan ik dit het beste doen?
En hoe?

Xtra info:
zus d'r pc: win98, p133, 16mb-ram ofzo, zonder geluidskaart :P
server: win2k, amd k6 2 350@400, 256mb-ram
netwerk: 10mbit :)

Het script moet haar pc niet echt merkbaar trager maken en die van mij ook niet :D

En haar inet moet er ook niet traag door worden ofzo.

Alvast bedankt :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

elke computertaal die TCP/IP ondersteunt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als m'n zusje vroeger commentaar op mij leverde (of op de computers van mij die zij mocht gebruiken) sloeg ik d'r gewoon altijd in elkaar :) veel effectiever :P

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

serverside:
Als ze een NT-achtig besturingssyteem gebruikt zou je iets als "NET SEND zusje Server ligt eruit!" kunnen laten sturen zodra je computer afgesloten/gereboot wordt.. Maar aangezien het een p133 met 16MB RAM is, denk ik dat er 95/98 oid op draait?
*edit* --> Ja dus, niet goed gelezen...sorry ;)

clientside:
Er valt wel een simpel scriptje te maken dat de pingresultaten uitleest en afhankelijk daarvan een msgbox laat zien.. Maar ik betwijfel of dat geheel zonder performanceverlies zal gaan lukken.. Als je zo snel mogelijk een waarschuwing wilt hebben zul je idd toch wel minstens iedere 5 seconde moeten laten pingen..

#

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 16:51 schreef [ti] het volgende:
Als m'n zusje vroeger commentaar op mij leverde (of op de computers van mij die zij mocht gebruiken) sloeg ik d'r gewoon altijd in elkaar :) veel effectiever :P
Oh jeeee, binkie hoor

Verwijderd

Topicstarter
kd8 zelf aan elke 5secs een ping :)

en dat in een .bat bestand ofzo, een loopje ofzo :)

timer 0 5 (mirc :P)/ping 192.168.0.1 (server)
if (antwoord=false)/msgbox SERVER DOWN! :P (ofzo)
else loop (ofzo)

valt dit een beetje uit te werken?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
is het niet veel makkelijker om in een willekeurige prog taal een socket te openen en op het moment dat de socket verbroken word weet je dat de server down is en dan kan je als hij down is om de paar seconden weer proberen de socket te openen en als dat weer lukt dan is de server weer aan

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 17:24 schreef rwb het volgende:
is het niet veel makkelijker om in een willekeurige prog taal een socket te openen en op het moment dat de socket verbroken word weet je dat de server down is en dan kan je als hij down is om de paar seconden weer proberen de socket te openen en als dat weer lukt dan is de server weer aan
uhm, vtel mij maar hoe :)

Verwijderd

Maak op je server een socket listener.

op de comp van je zusje een client, die en verbinding maakt.

laat ze naar elkaar toe ping pongen, en zodra er geen antwoord is is de verbinding plat?

kan in delphi, php, whatever :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan da dus niet :(

Verwijderd

Topicstarter
plz help me :P

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Vertel je zussie gewoon dat als het internet het niet doet, dat dan de server plat ligt..... Lijkt mij makkelijk zat, toch?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of reboot je server gewoon niet om de haverklap. Daar zijn die dingen niet voor. :P

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Op maandag 10 december 2001 20:29 schreef Onno het volgende:
Of reboot je server gewoon niet om de haverklap. Daar zijn die dingen niet voor. :P
Intelligentste antwoord in deze thread :)

En btw, Schum1, wat jij vraagt is gewoon een script request. Fout. :z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Windows 98 heeft active desktop. daarop kun je een HTML pagina met applet laten zien. Je kunt dus aan de client kant een java applet maken die verbinding zoekt met de server, en zodra dat mislukt een melding geeft. Maar of je nou java wilt draaien op een P166 met 16 MB ram?

Zoek anders even uit bij microsoft hoe je zoiets maakt met windows scripting host...
Pagina: 1