Toon posts:

[FS2002] Wat is de meest geschikte videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Wat denken jullie dat de meest geschikte videokaart is voor het runnen van FS2002 (onder winXP)?? Ik heb een diamond Stealth 540 Savage4... maar ben niet zo heel erg tevreden..

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
gf2 gts ofzo is al genoeg (zelfs een gf2 mx200/400)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 14:18 schreef KIMBLE het volgende:
gf2 gts ofzo is al genoeg (zelfs een gf2 mx200/400)
Wat voor invloed heeft de processor van je pc voor het spel? Is het zo dat je nog zo'n goede videokaart kan hebben, maar bijvoorbeel een 500Mhz processor, dat het dan toch nog niet soepeltjes loopt?? Of valt dat wel mee, want MS zegt dat er minimaal een 300 nodig is...

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:38
Koop gewoon een geforce 3 ti 500. :P

• KIMBLE
Op maandag 10 december 2001 14:23 schreef terwee het volgende:

[..]

Wat voor invloed heeft de processor van je pc voor het spel? Is het zo dat je nog zo'n goede videokaart kan hebben, maar bijvoorbeel een 500Mhz processor, dat het dan toch nog niet soepeltjes loopt?? Of valt dat wel mee, want MS zegt dat er minimaal een 300 nodig is...
het enigste wat telt in fs is je cpu ,hoe sneller hoe beter,
ik denk dat je met een 500mhz'je het redelijk kan spelen maar nie super , het beste is een +1ghz pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 14:25 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

ik denk dat je met een 500mhz'je het redelijk kan spelen maar nie super , het beste is een +1ghz pc :)
Dan heeft het voor mij dus niet veel zin om een andere videokaart te kopen (zie signature) om de prestaties van FS2002 te verbeteren...

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Bull. Hoewel flightsims de laatste Mhz'en van de CPU opslurpen is een goede videokaart minstens zo belangrijk.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:32
Op maandag 10 december 2001 14:32 schreef Nephilin het volgende:

[..]

Bull. Hoewel flightsims de laatste Mhz'en van de CPU opslurpen is een goede videokaart minstens zo belangrijk.
FS maakt gebruik van T&L en het ziet er gewoon gelikter uit met AA aan. Dat zijn de voordelen van een kaart als de GeForce3.

• KIMBLE
Op maandag 10 december 2001 14:43 schreef biobak het volgende:

[..]

FS maakt gebruik van T&L en het ziet er gewoon gelikter uit met AA aan. Dat zijn de voordelen van een kaart als de GeForce3.
en toevallig heb ik er zo 1 :+

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

op mijn geforce 1 ddr, draait het ook prima hoor! en met T&L uiteraard, maar AA merk ik niet zoveel van alleen een sterke daling van de framerate :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 14:54 schreef McFlipp het volgende:
op mijn geforce 1 ddr, draait het ook prima hoor! en met T&L uiteraard, maar AA merk ik niet zoveel van alleen een sterke daling van de framerate :)
ehh... wat is T&L??

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:32
Op maandag 10 december 2001 15:31 schreef terwee het volgende:

[..]

ehh... wat is T&L??
Transform & Lighting. De grafische kaart neemt bepaalde processen die bij een niet-T&L-kaart via de processor uitgevoerd worden van de processor over.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:20
Ik heb gemerkt dat er bar weinig verschil in framerate is als ik een GF 2 Pro 64 MB DDR of een MX met 32 MB gebruik. Ik speel met bijna alle video opties op hoog, in 1024x768.

Zal wel aan mijn computer liggen, maar da's gewoon mijn constatering. Draw your own conclusions.

FF nog dit: Ik vermoedt dat wanneer je traffic density of zoiets op hoog zet, dit de CPU belast. De videokaart neemt deze berekeningen natuurlijk niet over van de CPU, wat een verklaring kan zijn voor mijn constatering.

Feit is dat mijn framerate op een vliegveld als JFK, met scenery density slider halverwege, tussen de 10 en 15 fps zweeft. Pover, gezien mijn systeem vind ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

De beste zijn een Gf3Ti500 en de Ati Radeon 8500...
Waarom?

Ze zijn het veruit het snelst en hebben de meeste features..

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
Vraagje voor topicposter:

Ik krijg binnenkort ook FS 2002, maar heb ook een Diamond Stealt III met een Savage 4. Hoe loopt hij en wat voor een framerate krijg je?

[offtopic]
Hoe werkt de videokaart in XP?
[\offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 19:28 schreef strontvlieg het volgende:
Vraagje voor topicposter:

Ik krijg binnenkort ook FS 2002, maar heb ook een Diamond Stealt III met een Savage 4. Hoe loopt hij en wat voor een framerate krijg je?

[offtopic]
Hoe werkt de videokaart in XP?
[\offtopic]
Ik heb dezelfde kaart erin zitten!! Hij haalt ongeveer 24 frames/sec. Redelijk te doen, alleen boven steden heeft hij het lastig... Om de kaart onder XP goed in orde te krijgen, moet er aardig wat getweaked worden. Diamond maakt namelijk geen drivers meer en al helemaal niet voor xp. Je moet even op www.savagenews.com kijken en dan in het forum even lezen. Daar staan meerdere aanwijzingen! Succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om vanmiddag de Geforce2 Ti 64Mb DDR te kopen bij Norrod, voor 325 piek. Dat lijkt me toch een prima kaartje... TOCH???

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Jazeker, dat is een uitstekende kaart. En je moet maar zo denken, als je later een andere CPU koopt, dan heb je nu al vast een mooie videokaart. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 09:14 schreef tazzman het volgende:
Jazeker, dat is een uitstekende kaart. En je moet maar zo denken, als je later een andere CPU koopt, dan heb je nu al vast een mooie videokaart. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
nou voorlopig hoef ik nog geen andere cpu! Die 900 van me bevalt PRIMA!! Kan alles nog aan, zeker in combinatie met de 512Mb

Verwijderd

geforce 3 werkt anders best goed hoor :P

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op maandag 10 december 2001 14:17 schreef terwee het volgende:
He,

Wat denken jullie dat de meest geschikte videokaart is voor het runnen van FS2002 (onder winXP)?? Ik heb een diamond Stealth 540 Savage4... maar ben niet zo heel erg tevreden..
Ik heb die kaart met fs2000 al bij het grof vuil gezet, en er een geforce2mx400 voor in de plaats gekocht. Was toen al een HEEEELEEEEE verbetering

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Wat ik heb gemerkt met een geforce 2 mx dat mijn framerate met 's nachts vliegen werd ver 6 voudigd als ik AA uitzetten dus alle geforce 2 mx bezitters het is raadzaam AA uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 10:27 schreef cybernmans het volgende:
Wat ik heb gemerkt met een geforce 2 mx dat mijn framerate met 's nachts vliegen werd ver 6 voudigd als ik AA uitzetten dus alle geforce 2 mx bezitters het is raadzaam AA uit te zetten.
hoe krijg je die framerate eigenlijk in beeld? Ik zie dat bij iedereen in de screenshots staan.. maar hoe krijg je dat?

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-01 22:55
shift-z-z

tampert, kriminalpolizei

• Insano
  • Laatst online: 06-12-2021
Neem een ATI RADEON 8500

deze zijn goedkoop, en schijnen wel goed te zijn :) ik ben ook aan het plannen om deze te kopen :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 11 december 2001 09:17 schreef terwee het volgende:

[..]

nou voorlopig hoef ik nog geen andere cpu! Die 900 van me bevalt PRIMA!! Kan alles nog aan, zeker in combinatie met de 512Mb
Sorry had niet naar je sig gekeken, ik dacht dat je een P3/500 had :) We hebben zelf bijna hetzelfde systeem... en FS2002 Pro draait prima bij mij hoor. Ok soms zakken de FPS naar de 9 ~ 10 op de grond maar doorgaans heb ik zeker 24 - 30 FPS in de lucht. Het hangt er vanaf waar je vliegt (objecten etc) en ook wat voor panel je gebruikt. Zo heb ik een MD-80 panel wat erg mooi is en toch HELE goede FPS geeft, terwijl een veel 'simpelere' Boeing 707 panel erg lage FPS geeft.

Mijn pctje:

AMD Tb900@1Ghz, 512MB Infineon @CAS2+133Mhz, Abit KT7 (UL BIOS), ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe, SB Live!, Maxtor 740DX 40GB, Quantum Fireball KA 18GB, IBM Dextar 8GB, Philips 5x/32x DVD/CDROM, 3C905TX etc etc etc.

Dit alles onder Win2K/Sp2, DX8.0a, Det 22.50, Liveware 3.0 met FS2002 Pro op 1024x768x32bit met meeste detail instellingen op HIGH tot MAX maar ik heb geen Anti-Aliassing aanstaan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 11:17 schreef DSC het volgende:
Neem een ATI RADEON 8500

deze zijn goedkoop, en schijnen wel goed te zijn :) ik ben ook aan het plannen om deze te kopen :)
Ben al een week aan het wachten op m'n Radeon.
Die dingen zijn uitverkocht ofzo :(

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 17:45

Copyman

Dode muis

Draai FS2002 zelf met een GeForce 2 Pro (zie sig) dat werkt gewoon perfect, maar een kennis van mij heeft een P3 600 met een TNT2 Ultra, en ik mag zeggen dat ie daar ook redelijk goed op draait. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15

Freak187

geen

Ik werk hier met een Geforce 2 MX-200. Dat zijn bagger kaartjes, maar ik moet zeggen dat hij het onder FS2002 heel goed doet. Ik haal 35 FPS als ik vanuit de Spot plane kijk en dat is toch wel zeer redelijk dacht ik zo.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Geforce2 Ti 64Mb ddr gekocht enne... 1000x beter dan mijn diamond kaartje. Ik haal bijna 38 fps is spot-plane. Erg cool!!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

heeft iemand dezelfde spec behouden en alleen een andere video kaart ering gezet? En was er FPS verandering?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:20
Hiero. Zie sig, geswitched naar een GF2MX.

Bij nader inzien toch wel een deuk in de framerate. Het hangt natuurlijk erg af van je detail settings. In een vluchtje boven de Pacific Northwest op zo'n 1000 feet (veel boompjes) met max detail, 1024x768x16 is de framerate in fullscreen cockpit view (dus alleen gauges in beeld) rond de 20. In Spot plane veel hoger, maar dan is er veel lucht om je heen, ligt de fps rond de 40-50. Op vliegvelden of boven steden een nachtmerrie, rond de 10. Maar op mijn Geforce 2 Pro (RMA) was het niet bijzonder veel beter. Ik hou dus max detail op vliegvelden aan voor mijn 'acceptatietest', en dan loopt het gewoon niet lekker, rond de 15 fps. Ik dacht dat er iets mis was met mijn systeem, maar zolang CFS2 (dat gebaseerd is op een bijna identieke graphics engine als FS2002) niet beneden de 30 fps scoort, zelfs in een furball, dan leg ik de schuld bij FS2002. Toch maar eens wat 3DMarks gaan scoren.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1