Toon posts:

Geheugen uitbreiden cirrus logic...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Compaq pc thuis die ik moet opknappen en win98 erop(zo'n all-in-one kreng, zoiets als de iMac) met monitor dus geintegreerd en videokaart en modem (28k :r)

De videokaart is de bottle neck voor spellen, oke cpu ook een beetje (468-100mhz) maar ik wil tussen deze pc en nog een andere (p3 800mhz 8mb ati) zodat de kinderen van de bezitter van de pc's oudere spellen tegen elkaar kunnen doen (gta1, duke nukem3d enz)

Mijn vraag nu de cirrus logic onboard video heeft maar 512kb videoram :r :r (0.5 mb dus)

Hoe kan ik dit verhogen?? ik heb de dimmetjes al vervangen door 1x16 en 1x32 dus 48mb maar het videoram blijft hezelfde, ik weet niet of het videoram shared is...

Verwijderd

wat dacht je van een andere videokaart en die onbord uitschakelen ;)

Verwijderd

Onboard kan dat volgens mij niet. Voor een paar tientjes kun je al een 2de hands videokaart kopen met wel meer dan 8MB geheugen!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleemis als volgt damen en heren:

de monitor is geintegreerd in de pc, in de kast dus, en de kabel die uit de monitor komt zit echt op het moederbord en niet via een connector op het moederbord, hij kan dus alleen dmv van een schaar los van het moeder bord en dan moet ik die verlengen en dan die in de isa kaart met 2-8mb doen vga connector doen |:(

dus geheugen toevoegen daarvoor kan niet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Kijk ff of je nog ergens sockets op dat mobo hebt zitten. Meestal kan je er complete chips ingooien. Probleem is wel dat je dan nog 512K erbij moet zoeken aan chips.
heb zelf ooit een GD5440 PCI 1MB kaart een upgrade gegeven met 1MB uit een kapotte S3 Trio64V+

Misschien kan je nog ergens uit een oude VLB kaart wat van die chips pakken. Wat ook een optie is: oude SIMMs slopen en die chips erin, is toch FastPage RAM wat er op die oude videokaarten zit.