OC probs

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb besloten om mijn p3 866MHz te geen OCen.
Ik dus kijken in het bios: niks
dus nu via de jumpers proberen maar op 140 fsb start ie niet meer op en blijft ie hangen bij het eerste schermpje.
probleem 1 dus. probleem 2 is dat als ik alles op off zet (dan moet het zonder jumpers kunnen in het bios, maar dan doet ie HELEMAAL niks. En wat is dat groene lampje op mn mobo (zie specs hieronder) ? Hij brand altijd ook als ie niet OCed is :?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Groene lampje houdt gewoon in dat er stroom op je mobo staat dacht ik.

Probleem 1 zal wel te ver zijn voor je processor :?

• kutkip
O maar het heeft dus nix te maken met dat ie te warm word ofzo? Ik dacht al want in die kast is kouder dan buiten zeg.
Maar mn standaart fsb is 133 dus ik ga maar 7mhz sneller en dan doet ie het al niet ? Hij loopt dan op 910 Mhz zegt ie.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op maandag 10 december 2001 13:59 schreef kutkip het volgende:
O maar het heeft dus nix te maken met dat ie te warm word ofzo? Ik dacht al want in die kast is kouder dan buiten zeg.
Maar mn standaart fsb is 133 dus ik ga maar 7mhz sneller en dan doet ie het al niet ? Hij loopt dan op 910 Mhz zegt ie.
Het kan wel degelijk te maken hebben met warmte, je voelt het alleen niet echt in de kast zelf denk ik, het is vooral op de CPU erg heet, leg je hand maar eens op de heatsink :D

• kutkip
Op maandag 10 december 2001 14:01 schreef Rancor1984 het volgende:

[..]

Het kan wel degelijk te maken hebben met warmte, je voelt het alleen niet echt in de kast zelf denk ik, het is vooral op de CPU erg heet, leg je hand maar eens op de heatsink :D
UMMMMMMMMMMM... dat deed ik en hij is denk ik zo'n 20 - 30 graden hoor, je voelt helemaal niks... dus hitte is het denk ik niet hoor, (in de bios stond dat ie 40 graden was dacht ik)

Verwijderd

mobo op jumperless mode zetten, en dan in je bios aan het werk :) dan ook meteen de mem. devider op 3/4 proberen, waarschijnlijk trekt je geheugen het niet.....

• kutkip
O wacht. Ik heb laatst mn cas 3 geheugen op cas 2 gezet, zal ik dat terug zetten ? Ik weet zeker dat de hitte geen prob is en de fsb zou toch wel op 140 moeten kunnen toch ?

• kutkip
Eindelijk!!!!!! met het geheugen op Cas3 (kut geheugen ook :( ) heb ik hem op 910 MHz lopen! M'n eerste overclock !! :7 :+ 8-) :Y) (8> Maar wat denken jullie? Tot hoever zal ik het proberen, wat kan een 866 ONGEVEER halen met standaart koeling ? Zal ik de 1GHz halen ???

• kutkip
Op hoeveel kan ik de Vcore zetten ? hij kan van 1.70 tot 2.00 V...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

gewoon op 2.00 gooien en de fsb omhoog..

Verwijderd

met GOEDE luchtkoeling max 1.95 Vcore maar let op de temps !!!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik zou de niet te veel aan de core klooien.

Je moet de 1Gig makkelijk kunnen halen. Vriend van me heeft zelfde mobo als mij en zelfde proc als jouw. Draait stabiel op 1003MHz. Heeft trouwens een standaard Intel cooler. No Problemo

IK heb nl zelfde mobo kijk sig. B-)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 00:46 schreef Carp_Hunter het volgende:
Ik zou de niet te veel aan de core klooien.
HALLOOO het heet hier TWEAKERS.NET !!!!! :P vcore is errug belangrijk bij OC'en.
Je moet de 1Gig makkelijk kunnen halen.
dat verschilt ook per CPU, en vooral de stepping, heb je cco of cdo dan zul je met std. voltage veeel verder komen dan met een cbo...
Pagina: 1