Toon posts:

Spam, het bestrijden ervan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Topix niet meer gedevved wordt (althans niet voor t.net). Maar.. toch heb ik een anti-spam plan waar volgens mij geen aanpassingen in de code voor nodig zijn.

Naar aanleiding van [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/42630]deze[/url], [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/35434]deze[/url] user (en hij heeft nog 2 klonen gemaakt om te spammen geloof ik).

Is het niet mogelijk het forum bij het parsen zijn spamlink eruit te laten knippen? Bannen heeft in dit geval duidelijk niet het gewenste effect, maar op die manier heeft zijn spam geen zin meer.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 15:05
Ik heb door die twee lijstjes heen gekeken en het lijkt er op dat het gewoon geautomatiseerd met een scriptje gebeurt? Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat als het kan en zo is dat we nog meer van dit soort troep kunnen verwachten :(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, het lijkt mij zowieso verstandig dat de adjes de links uit zijn posts even weghalen. Op deze manier blijft zijn spam staan, mensen zullen dus die link bezoeken.

Zodra hij opdaagt zouden imo gelijk alle links verwijderd moeten worden, op die manier heeft hij er iig. niets aan.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:27

GaMbiNo

1337

Hoe wil je dat gaan bestrijden dan?

Hij heeft een dynamisch-IP en nieuwe emailadressen zijn overal gratis te krijgen. :(

Verwijderd

tja, zo moeilijk is zo'n scriptje niet....erg lame wel...

de beste oplossing lijkt me nog te achterhalen van wie de spam is, vaak kun je dat wel aan de hand van de url te weten komen... en dan gewoon bellen...schrikt vaak wel af

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoel is het volgende.. het ziet er naar uit dat hij een vast domein gevonden heeft voor z'n site. Stel die site heet www.spam.nl. Net zoals topix bepaalde text-sequences vervangt door bv. smileys zou deze ook bepaalde links kunnen vervangen door <SPAM>

Effectief komt het er op neer dat hij intyped www.voetbalmovies.spam en dat topix er bij het parsen <SPAM> van maakt.

Op die manier blokkeer je heb als user niet, maar vernaggel je z'n spam-plan wel..

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56
http://members1.chello.nl/~p.dissel/
belletje naar chello en zijn account is dood he, is niet zo moeilijk

(tel nr. is ook te achterhalen, maar dan van N. Dissel, zal zijn vader wel zijn ofzo)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 13:58 schreef hezik het volgende:
Wat ik bedoel is het volgende.. het ziet er naar uit dat hij een vast domein gevonden heeft voor z'n site. Stel die site heet www.spam.nl. Net zoals topix bepaalde text-sequences vervangt door bv. smileys zou deze ook bepaalde links kunnen vervangen door <SPAM>

Effectief komt het er op neer dat hij intyped www.voetbalmovies.spam en dat topix er bij het parsen <SPAM> van maakt.

Op die manier blokkeer je heb als user niet, maar vernaggel je z'n spam-plan wel..
nee werkt niert, dan bedenk je toch een ander url ?

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 14:55 schreef Kertje het volgende:

[..]

nee werkt niert, dan bedenk je toch een ander url ?
Precies... een redirectje...

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 10 december 2001 13:58 schreef hezik het volgende:
Wordt lastig.
Je zult het met een regex functie moeten parsen aangezien hij vele varianten kan gebruiken zoals mijn site! of [url="http://"test:hallo@www.spam.nl"]site[/url] of site!.

en als je tien van die nepperds hebt wordt het nog een performance issue ook.

Lijkt me niet haalbaar dus.

Who is John Galt?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
klopt het dat als ik op de user link click, ik 3 MySQL errors krijg?

Jpg

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 12:36 schreef Glacier het volgende:
klopt het dat als ik op de user link click, ik 3 MySQL errors krijg?
Ja dat klopt en daar zijn ook al wat topics over.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:55 ]

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De modjes kunnen natuurlijk ook zijn posts meteen trashen i.p.v. alleen een slotje. Als alles binnen 10 minuten weer verdwenen is heeft hij er weinig nut van.

Verwijderd

spam is net volgens de wet verboden
Pagina: 1