Aan koffie:

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Hallo,

Betreft mijn vraag over TFTP en de 2 ip adressen:

Waarom staat daar een slotje op dan?

Wat heb fout gezegd in die topic?

Ik ben alleen vergeten erbij te zetten dat de manual van het programma niet goed functioneerd en ik heb daarom niet kan openen.

Betreft het crossposten en omhooghalen van topics...
Ik haal ze omhoog omdat er weinig reacties op komen en het leek me beter om ze ophoog te halen dan een nieuwe topic te posten met hetzelfde onderwerp.

Men kan door het omhooghalen van de topic nog even antwoorden lezen die al gegeven zijn....

Dat was mijn bedoeling. Als het verkeerd aankomt mijn excuses hiervoor.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Je kan dit melden in [LA] :)

Verwijderd

je had ff de handleiding moeten doorlezen :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=15]

Betreffende je TFTP topic:
Ik ben alleen vergeten erbij te zetten dat de manual van het programma niet goed functioneerd en ik heb daarom niet kan openen.
Op - maandag 10 december 2001 12:33 schreef Elroyv het volgende:
Als antwoord op de vraag Heb je de config-file en de manual al doorgelezen? Lijkt me vrij logisch dat daar wel iets in zal staan hierover?
Neuh... het leek me makkelijker om het even te vragen...
Betreffende je vele topics over een en hetzelfde probleem:

zoals ik al in je laatste gesloten topic aangegeven heb:
[topic=339165/1/50] geplaatst op "Monday 03 December 2001 10:35" in [forum=19]
[topic=339166/1/50] geplaatst op "Monday 03 December 2001 10:38" in [forum=24] (dit draadje)
[topic=295433/1/50] geplaatst op "Thursday 18 October 2001 15:55" in [forum=19]
[topic=182641/1/50] geplaatst op "Thursday 12 July 2001 13:26" in [forum=19]
Toevoeging:
De laatste uit het rijtje staat nog steeds open.
Kick hem niet omhoog met de melding "HELP HIJ DOETTUT NOG STEEDS NIET!!!"

Geef aan wat je ondertussen *zelf* gedaan hebt, ga testen, proberen vogelen, freubelen en knutselen
Vragen waaruit duidelijk blijkt dat je er niet echt je best voor hebt gedaan zijn niet gewenst. Het is niet de bedoeling om zelf achterover te gaan zitten terwijl de rest het voor je oplost. Jij hebt het probleem, dus toon ook eigen initiatief, en probeer eerst dingen zelf, en maak niet gelijk nieuwe threads als je er na 3 klikjes niet uitkomt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 13:45 schreef Koffie het volgende:
Move > [forum=15]

Betreffende je TFTP topic:
[..]

[..]

Betreffende je vele topics over een en hetzelfde probleem:

zoals ik al in je laatste gesloten topic aangegeven heb:
[..]

Toevoeging:
De laatste uit het rijtje staat nog steeds open.
Kick hem niet omhoog met de melding "HELP HIJ DOETTUT NOG STEEDS NIET!!!"

Geef aan wat je ondertussen *zelf* gedaan hebt, ga testen, proberen vogelen, freubelen en knutselen
[..]
Het vragen aan een ander gebeurt ook pas als de ideen geheel op zijn......

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is *jouw* probleem, niet de 'onze' , als je denkt dat je bedrijfsproblemen opgelost worden door maar zo vaak mogelijk nieuwe identieke draadjes aan te maken en/of oude omhoog te schoppen ... dan heb je het mis.

As said, er 1 er nog eentje open, maar vergeet niet dat een dergelijke topic schop met 'ik heb ondertussen niets gedaan, bedankt voor al jullie tips .. die waren het niet. HELP' niet op prijs gesteld wordt.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 15:39 schreef Koffie het volgende:
Het is *jouw* probleem, niet de 'onze'.
Hoe vaak hebben ze dit tegen jou gezegd toen je weer eens je probleem poste?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Makkelijk he, uitspraken uit z'n verband rukken :?
zoals te lezen valt, en ook bedoeld was, het is zijn probleem op bedrijfsservers heel lullig als hij daar niet uitkomt. Daar is GoT o.a. voor om dat te kunnen bespreken.

Maar niet om een probleem aan te dragen, en daar dan crosspostings over te doen, en je oude reeds opgeloste topics omhoog schoppen om zo een ander probleem (waar al een draadje van is) aan het licht te brengen.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 16:02 schreef Koffie het volgende:
Makkelijk he, uitspraken uit z'n verband rukken :?
zoals te lezen valt, en ook bedoeld was, het is zijn probleem op bedrijfsservers heel lullig als hij daar niet uitkomt. Daar is GoT o.a. voor om dat te kunnen bespreken.

Maar niet om een probleem aan te dragen, en daar dan crosspostings over te doen, en je oude reeds opgeloste topics omhoog schoppen om zo een ander probleem (waar al een draadje van is) aan het licht te brengen.
Over crossposting en het zelf omhoogtrappen van topics geef ik je volledig gelijk, maar haal niet iets aan wat totaal niet van toepassing is, namelijk of het wel of geen bedrijfsprobleem is. Natuurlijk is een probleem altijd je 'eigen' probleem, maar daar is GoT juist voor, om van jou probleem 'ons' probleem te maken en iemand zo verder kunnen helpen met zijn probleem. Of dat nou een bedrijfsprobleem of priveprobleem is doet helemaal niet terzake lijkt me.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het aanhalen van het feit dat het een bedrijfsprobleem is, is juist om nog eens extra aan te scherpen dat er van hem verwacht wordt dat hij een oplossing aandracht.
Niet dat *ik* daar nu de aangeweze persoon voor ben om dat aan te dragen ...
En verder bedoel ik ermee, dat je dan juist verwacht dat de persoon zich ervoor inzet (hij heeft immers zelfs 'tijd van de baas' om er zich druk over te maken).

Een slotje van mijn kant wordt heus niet beinvloed door het feit dat het een prive vraag is te ja of te nee.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 10 december 2001 16:34 schreef Prankster het volgende:
Natuurlijk is een probleem altijd je 'eigen' probleem, maar daar is GoT juist voor, om van jou probleem 'ons' probleem te maken en iemand zo verder kunnen helpen met zijn probleem. Of dat nou een bedrijfsprobleem of priveprobleem is doet helemaal niet terzake lijkt me.
Klopt, indedaad.
Maar, om er 'ons' probleem van te maken, moet je wel een zekere mate van beleefdheid gebruiken. En een minimum hoeveelheid research voor 'ons' gevoerd hebben, zodat 'wij' weten wat er al wel en niet werkt.

En laat de persoon met het probleem ook niet gelijk alle andere hulpbronnen negeren en naar de 'makkelijkste' rennen.
Want hoewel GoT een handige, goede en makkelijke hulpbron is, vergeet niet dat het vaak niet de snelste is.

Even een errormelding (ik heb de threads niet gevolgd dus weet niet of dat aan de orde is) in google intikken levert vaak sneller resultaat op.
Sterker nog, vaak zijn de antwoorden die je in threads hier krijgt, gebaseerd op bijvoorbeeld zoektochten van anderen op google.

Als ik bij een thread een antwoord krijg dat met 1 minuutje googlen gevonden had kunnen worden zou ik me daar iig niet prettig onder voelen.
Nog erger is het natuurlijk als het ergens in de manual staat (die ik toch wel minimaal 1 keer doorgelezen zou moeten hebben dan ;) )

Verwijderd

Ik geef jullie wat dit betreft ook gelijk, alleen verwoorde Koffie het nogal bot.
Zonder suiker zeg maar. :)

Problemen los ik zonder GoT meestal sneller op, voor mij is het enkel een 'hulpmiddel'.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen antwoord op een topic betekend meestal zoiets als pech hebben. Bumpen en crossposten betekend meer dat je het antwoord niet op GoT zal vinden.

Daarna is bumpen en crossposten louter irritant. Koffie heeft IMHO geen verkeerde handeling gedaan.
Pagina: 1