Bison Electro werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Hi,
Ik heb een Athlon XP proberen te unlocken met Bison Electro, ik heb dit uiteraard een paar keer geprobeerd maar hij pakt hem niet. Deze bison heb ik al een jaartje of ouder. Kan het zijn dat het uitgewerkt is??

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

staat er geen THT datum op? wat zit er eigenlijk in, het geleidende goedje bedoel ik. Metaal blijft immers metaal...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• alvv
Er staat geen datum op, en het is gewoon geleidend zilver, het is een klein potje van 3 gram.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
er heeft hier ergens een forum gestaan over het onderwerp. Er werd door die persoon gezegd dat het hem inderdaad niet gelukt was totdat hij het potje heel erg goed geschud had. Hierdoor mengde alles in het potje weer waardoor het wel werkte. Ik weet niet of jij dat ook hebt gedaan. Zo niet, misschien werkt het
succes

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

heb geen verstand van Xp unlocken, dezelfde procedure als athlon?
check gewoon ff of het geleid, kun je dat alvast al uitsluiten

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• alvv
Op maandag 10 december 2001 13:28 schreef xillius het volgende:
er heeft hier ergens een forum gestaan over het onderwerp. Er werd door die persoon gezegd dat het hem inderdaad niet gelukt was totdat hij het potje heel erg goed geschud had. Hierdoor mengde alles in het potje weer waardoor het wel werkte. Ik weet niet of jij dat ook hebt gedaan. Zo niet, misschien werkt het
succes
Ik heb ook heel goed geschud maar het helpt gewoon niet.
heeft iemand enig idee of ander oplossingen?

Verwijderd

Nieuw potje kopen en het daarmee proberen?

• alvv
Op maandag 10 december 2001 13:49 schreef hezik het volgende:
Nieuw potje kopen en het daarmee proberen?
dat is inderdaad een oplossing, maar als ik een nieuw potje koop en die werkt ook niet, dan is het weggegooid geld.

Verwijderd

Feit is dat er mensen met dat spul hun CPU unlocken. Dat het werkt staat vast.

• alvv
Op maandag 10 december 2001 14:04 schreef hezik het volgende:
Feit is dat er mensen met dat spul hun CPU unlocken. Dat het werkt staat vast.
nou dan zou mijn oude bison ook moeten werken dan als je het zo zegt

Verwijderd

Wat hier boven ook al ergens staat.

gewoon ff met multimetertje meten of het geleid.

Verwijderd

Ik kreeg mijn CPU ook niet geunlocked.

Met die Bison is het zo: goed schudden. En als je het uit kunt smeren, dan is het nog goed.

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb met dit spul dus mijn volledige unlock verklooid. Ik had Bison Electro gehaald, niet wetende hoe het er precies uit moest zien, en ben gaan unlocken. Ik vond het wel wat lastig werken maar kreeg het er met veel moeite wel op. Uiteindelijk na vele malen geprobeerd te hebben kwam ik erachter dat het spul gewoon te droog was om in de contacten te stromen enzo. Ik dus een nieuw potje gehaald dat opeens vloeibaar bleek te zijn, geweldig dacht ik, kan ik eindelijk unlocken. Maar nee, blijkt door dat al dat geklooi met die oude troep een mini krasje te zitten tussen twee laatste bruggen. Hierdoor kan een heel klein stroompje lopen aangezien de weerstand tussen de twee bruggen niet oneindig als ik het meet. Ik heb alles geprobeerd om die kras niet te laten geleiden maar geen plakband, lijm, aceton of weet ik veel zorgde ervoor dat ik die bruggen kon schilderen zonder ze aan elkaar te linken. Jammer, ik kan nu alleen de multipliers 7,9 en 11 instellen. De rest wordt teruggezet naar de dichtsbijzijnde werkende multiplier.

Du pas op met te veel klooien met oud spul en ga gewoon voor lekker jong en vers :P

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op maandag 10 december 2001 15:47 schreef DaBit het volgende:
Ik kreeg mijn CPU ook niet geunlocked.

Met die Bison is het zo: goed schudden. En als je het uit kunt smeren, dan is het nog goed.
Is het uiteindelijk nog gelukt dan? ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

YuP ook ik heb bison electro gekocht...
maaruh bij mij wou het ook niet lukken. ik heb athon XP 1700+ en kon me MP alleen op ( std 11 ) 11.5 krijge
toen ik het nog eens probeerde alleen 12.....
valt niet mee.
en als ik em dan op 12 had staan en deed me fsb van 133 naar 134 crashte die gelijk en moest ik me batterij loshalen. :(

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34

Wimo.

Shake and Bake!

Heheh, ik had het nog beter voor elkaar.. dacht slim te zijn door het spul op alle 4 de bruggen te smeren en eht daarna er tussenuit te snijden met een mesje.. het idee was geniaal :P Maar toen ging ik door de toplaag heen en kwam terecht op het koper :+

ga hem nu gewoon opnieuw lakken..

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 11 maart 2002 19:11 schreef Wimo iets dat de kaboutertjes ff hebben weggehaald:
op zich helemaal geen slecht idee hmmmmmmmm jammer dat het niet gelukt is

• Wimo.
  • Laatst online: 16:34

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 11 maart 2002 19:14 schreef m-m het volgende:

[..]

op zich helemaal geen slecht idee hmmmmmmmm
Het was ook gen slecht idee.. sterker nog.. het werkt :)

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Het is echt bocht die Bison Electro. Wat nou "makkelijker te unlocken dan een TB" :(. Potloodstreepjes ging prima.

Gisteravond ff netjes de L1 bruggen uitgevuld, ging perfect (eerst alles ff afgeplakt). Net ff zitten hobbien met die zilverzooi. Probleem is dat het gewoon naar elkaar toe loopt, zelfs als je het opbrengt met een speld.
Heb men geheugen nog niet dus ik weet niet op de zctie is geslaag.

Waar kan ik het eventueel mee weghalen ?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Je moet het gewoon netjes afplakken met plakband. Een dun laagje aanbrengen met een klein penseeltje en het dan ongeveer 10 min. laten drogen. Dan ga je naar de volgende brug toe en je herhaald het afplakken per brug net zolang totdat je alle vier de bruggen hebt gehad. Je moet gewoon een beetje geduld hebben en het een beetje netjes afplakken, dan moet het lukken!!!

P.S. Het bison moet nog wel smeerbaar zijn, zolas anderen al besproken hebben hierboven. Dus kijk even of het nog goed is voordat je het gaat gebruiken.

Verwijderd

bij mij is het ook niet gelukt met nieuwe bison electro
Pagina: 1