Toon posts:

[Novell-bug]Wie heeft hier al iets op gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[..klopt niet meer..]

zie mijn laatste post voor het probleem

Verwijderd

Volgens mij gaat die bug ergens anders over dan jij denkt:
Novell Client doesn't remember the last user logged in when logging into the local workstation only
Het gaat er hierom; als iemand een vinkje zet bij 'logon to workstation only' (dus NIET op het netwerk aanlogged) _dan_ onthoudt hij niet wie het laatst locaal aangemeld is.

Heeft dus niets te maken met wat jij omschrijft (niet lokaal hoeven inloggen, wel op het netwerk).

Dat, of je hebt per ongeluk een verkeerde link erbij gezet.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 12:58 schreef 5chaap2k het volgende:
ik wil namelijk dat de users op de win2000 workstations niet meer lokaal in hoeven te loggen maar uiteraard nog wel op het netwerk via de novell-client. :P
Eh, Dynamic Local Users van ZEN aanzetten? Die TID heeft weinig te maken met wat jij wilt geloof ik. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier stond iets wat mosterd na de maaltijd was

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Hmm... Tis al weer even geleden, maar meen me te herrinneren dat er utility was die dit oploste met NT (igrate ?!). Dan moest je nog steeds wel lokaal aanloggen, maar dat was voor gebruikers transparant.

Maar wil je dat gebruiker eigen profiel aanmaakt, of altijd zelfde profiel gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... ik zat idd verkeerd met die url |:(

het probleem is dat ie bij het inloggen de username niet overneemt in het veld :
[b]Local Username:[/b] onder het tabje Windows NT/2000 (onder de advanced knop uiteraard :))

het gaat hierbij om de cliënt versie 4.81 voor Win2000

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

Verwijderd

ik wil namelijk dat de users op de win2000 workstations niet meer lokaal in hoeven te loggen maar uiteraard nog wel op het netwerk via de novell-client.
zie posts boven
het probleem is dat ie bij het inloggen de username niet overneemt in het veld :
[b]Local Username:[/b] onder het tabje Windows NT/2000 (onder de advanced knop uiteraard :))

het gaat hierbij om de cliënt versie 4.81 voor Win2000
zie de url in je eerste post die je inmiddels geedit hebt

Verwijderd

Ik weet niet precies wat het probleem was, maar zoals onno al zei Dynamic Local User werkt gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 22:41 schreef caddy99rr het volgende:
Ik weet niet precies wat het probleem was, maar zoals onno al zei Dynamic Local User werkt gewoon.
ik zal er morgen eens naar kijken bedankt

Verwijderd

Gebruik geen dynamic lokal user. dit is namelijk het probleem van alles. de DLU logd niet in onder NT/2000 maar emuleerd dat.

zorg er voor dat bij de Novellclient de username leeg is.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 14:01 schreef goofer het volgende:
Gebruik geen dynamic lokal user. dit is namelijk het probleem van alles. de DLU logd niet in onder NT/2000 maar emuleerd dat.
Waar haal je dat vandaan?

DLU zorgt ervoor dat als er geen lokale user is met dezelfde naam als je NDS naam, die gemaakt wordt, je daarmee inlogt, en dat de user weer verwijderd wordt nadat je uitgelogd bent. Er wordt niks geemuleerd, en je bent echt 100% ingelogd in NT.

En zou je trouwens niet in alle NetWare-gerelateerde threads willen gaan reageren? Dat is nogal storend, als er een maand lang ergens niet gereageerd is, zal het probleem wel opgelost zijn.
Pagina: 1