"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
ja lekkere zeikerd, ooit gehoord van kop houden als het je niet aangaat? kan ik nu echt niet gebruiken, bijdehandventjeOp maandag 10 december 2001 12:49 schreef crashoverride het volgende:
Ooit van een post editen gehoord zodat je niet 2x hoeft te posten
iemand die wel serieus wil reageren?
Verwijderd
ja altijd fijn van die eikeltjes die zich overal mee moeienOp maandag 10 december 2001 12:51 schreef mpegernie het volgende:
[..]
ja lekkere zeikerd, ooit gehoord van kop houden als het je niet aangaat? kan ik nu echt niet gebruiken, bijdehandventje
Op zich zou ik wel serieus willen reageren, maar niet als jij zo loopt te schelden... de groeten.Op maandag 10 december 2001 12:51 schreef mpegernie het volgende:
[..]
ja lekkere zeikerd, ooit gehoord van kop houden als het je niet aangaat? kan ik nu echt niet gebruiken, bijdehandventje
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
mja dus?Op maandag 10 december 2001 12:54 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Op zich zou ik wel serieus willen reageren, maar niet als jij zo loopt te schelden... de groeten.
mzzl he
ik start hier een topic, hoop een antwoord te krijgen waar ik wat aan heb, en d'r komen 2 kereltjs een beetje zieken? start daar zelf maar een topic voor.
Semi-Offtopic: Crashoverride geeft alleen maar aan dat je niet telkens hoeft te posten als je een opmerking wilt maken. Daarvoor kun je dus editen. IMHO ben jij diegene die hier loopt te zieken en begint te schelden.
offtopic dus, het had niets met mijn vraag te maken. ik heb niemand nodig om met op de edit toests te wijzen goed?Op maandag 10 december 2001 13:05 schreef AcouSE het volgende:
Ontopic: Voor zover ik het overzie kun jij alles wat je wilt hebben gewoon vinden met de search (evt. onno-zoek).
Semi-Offtopic: Crashoverride geeft alleen maar aan dat je niet telkens hoeft te posten als je een opmerking wilt maken. Daarvoor kun je dus editen. IMHO ben jij diegene die hier loopt te zieken en begint te schelden.
ik ben al aan het zoeken idd,
Verwijderd
tja, heb het al eens geprobeerd met UltiMate, maar ik kon er niet mee overweg (stond nachten te stampen zonder bruikbaar resultaat). Ben mediatechnoloog, geen electrotechnicus...Op maandag 10 december 2001 13:11 schreef Creator102 het volgende:
Als je het schema hebt. Maak je toch zelf een layout. Zoek is op pcb designer. Daar kan je dat zo mee doen.
Jij misschien niet, maar er zijn genoeg n00b's die de FAQ niet doorlezen, en dus nooit de edit gebruiken...Op maandag 10 december 2001 13:08 schreef mpegernie het volgende:
[..]
offtopic dus, het had niets met mijn vraag te maken. ik heb niemand nodig om met op de edit toests te wijzen goed?
ik ben al aan het zoeken idd,, maar heb nog geen printplaat lay-out gevonden.
Maareh, nou ook nog iets ontopic van mij, gebruik je gewoon aan/uit schakelaars in de vorm van een drukknop, of toetsjes, met elektronica erachter (lijkt me wel als ik jou post zo lees)?
Die tweede optie lijkt mij het interessantste...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
idd.. d8 trwouens dat jij het idee wel kende toch? speelde een half jaartje geledenOp maandag 10 december 2001 13:17 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar er zijn genoeg n00b's die de FAQ niet doorlezen, en dus nooit de edit gebruiken...
Maareh, nou ook nog iets ontopic van mij, gebruik je gewoon aan/uit schakelaars in de vorm van een drukknop, of toetsjes, met elektronica erachter (lijkt me wel als ik jou post zo lees)?
Die tweede optie lijkt mij het interessantste...
druktoets, 4017, driekleurenled en nog wat andere electrozut. tijdens het klikken doorloopt hij een cyclus van 3 standen. stel dus stand 1 is de fan uit, led brand rood, 2 is 7V , led is geel en stand 3 wordt dan 12v en de led brand op groen
heb het schema dus al lang liggen en ben nu wat aan het solderen geweest.
zoek levert niets op btw
offtopic
volgens mij staat er in de FAQ ook iets over het profiel van iemand ff bekijken voordat je commentaar levert... ben geen n00b meer d8 ik ... toch?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bij het plaatsen van de componenten moet je er wel aan denken dat je ze zoveel mogelijk volgens schema plaatst (of zoals ze op een gaatjesprint zouden zitten, want anders kan zelfs de beste autorouter er moeite mee hebben...
Verwijderd
[topic=159453/1/25]
en hier zijn werkende site
http://httpd.chello.nl/~w.peters7/SITE/HTML/INDEX.HTM
alleen geen pcb aanwezig
sarcastic(){Op maandag 10 december 2001 14:06 schreef cormoran1000 het volgende:
hier is de topic
[topic=159453/1/25]
en hier zijn werkende site
http://httpd.chello.nl/~w.peters7/SITE/HTML/INDEX.HTM
alleen geen pcb aanwezig
ik hou van jullie!
}
...
en nu ga ik weer fijn maandag vieren
Hehe, ben jij een irritant tekortkomend eikeltje zeg, wist je datOp maandag 10 december 2001 14:53 schreef mpegernie het volgende:
[..]
sarcastic(){
ik hou van jullie!
}
...
en nu ga ik weer fijn maandag vieren
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
[No Flame Mode]
Sommige mensen hier doen het alleen om zoveel mogelijk post te krijgen
[/No Flame Mode]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
[offtopic]Op maandag 10 december 2001 12:53 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
ja altijd fijn van die eikeltjes die zich overal mee moeien
En dat zeg jij ?! Sorry hoor, maar jij hebt wat dit betreft absoluut geen recht van spreken. Leer eens zelf eens fatsoenlijk reageren op anderen.
Dit heeft absoluut niets te maken met het onderwerp, maar bovenstaande reactie schiet mij totaal in het verkeerde keelgat.
Weer een extra post erbijOp maandag 10 december 2001 15:57 schreef crashoverride het volgende:
Jah, hij is pissed op mij omdat ik 'm zei dat tie z'n post kon editen
[No Flame Mode]
Sommige mensen hier doen het alleen om zoveel mogelijk post te krijgen
[/No Flame Mode]
Maar wat helemaal de ideale fanbus zou zijn: eentje met een + en een - knop om de fan meer en minder voltage te geven
Heet geloof ik Digidoc 5, kan je traploos voltage mee instellen voor zover ik weetOp maandag 10 december 2001 18:17 schreef AMDude het volgende:
[..]
Weer een extra post erbij
Maar wat helemaal de ideale fanbus zou zijn: eentje met een + en een - knop om de fan meer en minder voltage te geven"Digitale" potmeter
Moet toch realiseerbaar zijn
Weet het niet zeker, dus als het niet kan en alleen temperatuurgestuurd heb ik niks gezegd, ok
/offtopic
Wat zijn jullie allemaal gezellig trouwens, ik ken geen van jullie bij de nick, maar jullie komen over als een stel noobs die elkaar lekker zwart willen maken.
Waarom posten als je geen zinnig antwoord te melden hebt, ik weet niet waarom mensen het doen, maar af en toe doe ik het zelf ook...................
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Digidoc 5? dat is toch die ene met dat gigiantische experimenteer bord?
Over het eerste schema dat gegeven is, die manier om met en druktoets n een clockpulse op te wekken heb ik nog niet op tweakers gezien, a ik zeker uitproberen!
//jemig ben ff weg en d't komen weer een paar zeiken. doe dat ergens anders, hier heeft niemand er wat aan?!
Op maandag 10 december 2001 15:47 schreef -hfl-xenon het volgende:
[..]
Hehe, ben jij een irritant tekortkomend eikeltje zeg, wist je dat
Ow en zotty..... Tijn heeft wel gelijk, ookal is de reactie hier niet helemaal op z'n plek
Verder, over zoveel mogelijk posts... kijk ff hoelang ik hier zit en hoeveel ik post, is dat nu echt een record?
Denk dan nu ff over of ik echt de de moeite zou nemen om dat er wel van te maken? En kijk dan ff naar jezelf en waar het topic over gaat...... nog ff denken, waar ging het topic ookal weer over?
Verwijderd
Jij bent echt een zielig mannetje donder in mekaar ajb.Op dinsdag 11 december 2001 ??? schreef mpegernie het volgende:
Allerlei gevloek en gescheld
[topic=127785]
[topic=186782/1/25]
De digidoc 5 is niet zo interessant, als automatische fanregelaar. het grootste nadeel is dat ie je fans aan en uitschakelt. Waardoor je dus steeds 100% fan - 0% fan hebt. Schijnt dat je er behoorlijk leip van kan worden.
Je kan ook nog ff op het waterkoeling-forum kijken, die controller die ze daar aan het 'ontwikkelen' zijn kan ook interessant zijn.
[offtopic] (net zoals de helft van dit topic)
Het niveau hier mag ook wel ff wat omhoog. Is het nou echt zo noodzakelijk om elkaar de grond in te stampen. Ik zie ook wel dat het niet helemaal soepel loopt, maar leg je daar bij neer. Het enige gevolg is dat er een modje langskomt en hier een slotje op dondert. En dat terwijl het nu een beetje interessant begint te worden.
Als je problemen hebt met een user, dan meld je dat gewoon in SU, of -als je ballen hebt- begin je een flametopic in de HK.
Verwijderd
idd ook met een 4017 (in combinatie met een lm??? ff type kwijt) en dan met stappen (0v, 2v, 5v, 7v, 10v, 12v) doorlopen om je fan harder te laten draaien.
door een aantal fan groepen te maken en die fan groepen dan ook weer via een 4017 te laten lopen kan je dus met 2 drukknopjes werken
1e knopje gebruik je om de fangroep te kiezen, 2e drukknopje gebruik je om van die fangroep het voltage in te stellen.
Ik wil dan geen meer kleuren led gebruiken, maar een bcd en dan de punt om aan te geven welke fangroep je hebt geselecteerd.
Als ik vanavond thuis ben zal ik t een en andere wel ff tekenen in paint ofsow (heb geen serial voor ultimate
edit: btw mpegernie je hebt mail
Trouwens, schematjes kun je maken met Eagle (gratis te downen van http://www.cadsoft.de). Heeft een library van superveel componenten.
Verwijderd
Eagle gebruik ik moemteel ook, maar ik heb op de MTS leren werken met ULTImate
ULTImate vind ik daarom net iets fijner werken
[/BEETJE OFFTOPIC]
Maar goed 4017 en lm317 Jah die was t volgens mij
door gebruik te maken van electronische schakelaartjes, die via via je 4017 aanstuurd, en weerstanden (verschillende waarde) vervang je de potmeter die je nogmaal gespreken gebruikt om de lm317 te regelen. Je zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor een optie met maar 4 standen (0v, 5v, 7v en 12v) dan kan je gewoon 2 relais gebruiken in plaats van de lm317. Dan kan je ook weer gebruik maken van een meer kleuren led. Is wel stoer, maar geen goedkope oplossing
Zoals ik al zei, als ik vanavond thuis ben zal ik ff het een en ander uittekenen in paint ofsow
ik kan niet helemaal afleiden welke led wat moet aangeven.
D13 is dus voor 0 volt, maar D12, D11, D10 dan?
het gaat ij er ff om hoe ik m'n dualcolor led moet gaan aansluiten.
ja hij deed het zoals je op de eerder genoemde site kon lezenOp woensdag 12 december 2001 15:26 schreef gerhald het volgende:
maar doed dit schema het want dan ga ik hem bouwen voor mijn case mod
Ik weet niet wat de uitgangswaarden zijn, maar de volgorde is zo voor zover ik het zie:Op dinsdag 11 december 2001 21:01 schreef mpegernie het volgende:
goed ben nu met het nieuwe schema bezigmaar ik mis wat uitleg op de site (hint)
ik kan niet helemaal afleiden welke led wat moet aangeven.
D13 is dus voor 0 volt, maar D12, D11, D10 dan?
het gaat ij er ff om hoe ik m'n dualcolor led moet gaan aansluiten.
[afbeelding]
Uit: D13
Zachtjes: D12
Middel: D12+D11
Hard:D12+D11+D10
Wil je maar een led bij middel en hard, dan moet je D7, D8 en D9 weglaten.
Verwijderd
ik ben du sook van plan te modden, eerst beetje vakantiewerk doen, maar in tussentijd wil ik al een fanbus maken...
Bijna iedereen doet dat met van die onozele vliegmachienknoppen
maarja, hoe heb je 't eigenlijk gedaan ??? met een D of SR latch ofzo??? laat iets weten
Verwijderd
Verwijderd
(hint, op mijn website'je die al tijden niet meer is geupdated staat nog wat info
Daarbij ben ik veels te druk geweest de afgelopen tijd (euh .. afgelopen jaar
(Vraagjes over mij ontwerpje -> ICQ / e-mail / oid