verschil tusseb en switch

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben van plan binnen kort wat te gaan lannen wat kan ik dan het beste gebruiken en waarom? Voor niet te veel geld AUB

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Neem aan dat je hub en switch bedoelt. Zou voor switch gaan en voor een kleine 200 gulden heb je er wel 1.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

verschil tusseb en switch, wat moet het zijn ?

--> Verschil tussen een hub en een switch ?

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik denk dat je een hub en switch bedoelt?
maare een hub verdeeld de snelhijd over de gebruikers
die op dat moment iets via het netwerk doen
dus als iedereen er op zit te kloote
heb je een rete langzaam netwerk
en een switch maakt aan soort van losse verbindingen
tussen alle gebruikers waardoor
de snelhijd van het netwerk optimaal blijft

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

humm, ja staat in de NT faq.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Een hub is een 'dom' apparaat. Als 1 computer een pakketje verstuurt dan zet de hub dat door naar alle aangesloten computers.

Een switch zet het pakketje alleen door naar de computer waar het voor bedoeld is.

Dan heb je ook nog een switching hub, dit heeft niets met een switch te maken. Met 'switching hub' geeft men aan dat de hub kan wisselen tussen 10Mbit en 100Mbit.

Voor een thuissituatie (minder dan 4 computers) zul je het verschil nauwlijks merken denk ik, alleen een switch kost eigenlijk niets meer dan een hub dus waarom zou je het laten :)

Voor een betere uitleg:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja sorry ik bedoel het verschil tussen een HUB en een Switch. En is het verschil tussen een hub en een switch het geld waard?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
het grootste verschil is dat een hub de pakketjes naar alle poorten door stuurd en switch niet.

de rest staat allemaal uitgelegd in de faq van network troubleshooting :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Neem een 10/100Mbit switch! Zelf net een aangeschaft voor 129,-- en het kan goedkoper. Drie tientjes per netwerkkaart en voor tweehonderd piek heb je een netwerkje dat je harde schijven d'r fluitend uittrekt 8-) 10Mbit spul moet je sowieso niet hebben. Als je bijna nooit meer dan twee pc's aansluit heeft het natuurlijk wat minder zin om een switch te installeren, maar met deze prijzen zou ik d'r niet moeilijk over doen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Alstublieft :Y)

[topic=113770/1/25]
[topic=293161/1/25]
[topic=130369/1/25]
En deze: FAQ Network Troubleshooting

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 10 december 2001 12:43 schreef Rat het volgende:
Neem een 10/100Mbit switch! Zelf net een aangeschaft voor 129,-- en het kan goedkoper. Drie tientjes per netwerkkaart en voor tweehonderd piek heb je een netwerkje dat je harde schijven d'r fluitend uittrekt 8-) 10Mbit spul moet je sowieso niet hebben. Als je bijna nooit meer dan twee pc's aansluit heeft het natuurlijk wat minder zin om een switch te installeren, maar met deze prijzen zou ik d'r niet moeilijk over doen.
Weet je zeker dat je niet een switching hub gekocht hebt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Tsja, de situatie is eigenlijk wel gecompliceerder dan hier wordt voorgedaan.

Zo is het niet zo dat er onbeperkt verkeer door een switch kan. E.e.a. is afhankelijk vd. snelheid van de zogenaamde backplane vd. switch.

Overigens; als een 100Mbit netwerk jouw HD's overbelast dan ben je toe aan nieuwe HD's.. 11Mb/sec zou elke hedendaagse HD zonder problemen moeten kunnen ophoesten..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort dus overduidelijk niet in HA.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.