Toon posts:

[JAVA] Applet -> Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een applet via browser connect te laten leggen met een server, dit werkt alleen lokaal.
Via netwerk dus niet, opzich logisch, Access denied (bekend fenomeen met applet).

Maar weet iemand ook hoe ik dit kan maken?

Het enige wat ik wil is:
<code>
Socket s = new Socket (ip,port);
DataInputStream in = s.getInp.. ENZ...

line = in.readLine();
in.close();
s.close();
</code>

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Is de policy wel goed? Vaak is het zo dat je met een applet vanwege de securitymanager geen sockets mag openen enzo ...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook het probleem.

Maar je kunt moeilijk een policy van een willekeurige 'surfer' bijstellen, toch?! :?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 12:16 schreef Ztepjuh het volgende:
dit werkt alleen lokaal.
Via netwerk dus niet,
Nou.. het mag best via netwerk, zolang je maar naar dezelfde host connect als waar je applet opstaat. :)

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Op maandag 10 december 2001 12:22 schreef Ztepjuh het volgende:
Dat is ook het probleem.

Maar je kunt moeilijk een policy van een willekeurige 'surfer' bijstellen, toch?! :?
Hou me te goede, maar zoiets kan geloof ik wel .. moet de 'surfer' er wel toestemming voor geven... Weet echter niet hoe (als het al kan)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 10 december 2001 12:24 schreef Dash2in1 het volgende:

[..]

Hou me te goede, maar zoiets kan geloof ik wel .. moet de 'surfer' er wel toestemming voor geven... Weet echter niet hoe (als het al kan)
Maar dit is absoluut niet de manier om dit op te lossen... IMHO maak je een grote fout om je gebruikers te dwingen security settings naar beneden te halen om je app te laten werken tenzij er andere mogelijkheden zijn. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die IRC applets die vragen of ze met een adere server mogen verbinden... Als je gewoon je applet op dezelfde server zet als waar de ircd draait heb je helemaal geen probleem.

maw.. connect met de server waar je vandaan komt (En let wel op dat dit ook precies dezelfde is.. als je in de URL een domein naam hebt staan, en in je Applet een ip-nummer, dan werkt het niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1