Ganz banner trekt ERG veel resources

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zal wel de enige zijn ofzo want er zijn verder geen topics zo te zien, maar sinds vandaag zie ik een Ganz-banner... dat ding is Flash en op een of andere manier wordt m'n pc hier (op werk) erg traag van... (en het is toch gewoon een PIII nogiets met 256mb geheugen... genoeg lijkt me). Niet om nu (weer) te zeiken over banners, maar scrollen is haast niet te doen :? ;(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Ding was er gisteren iig ook al, maar van het scrollen merkte ik niks (of niet gescrolled, of niet opgelet ;) )

• Tom
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 12:10 schreef ACM het volgende:
't Ding was er gisteren iig ook al, maar van het scrollen merkte ik niks (of niet gescrolled, of niet opgelet ;) )
heb em gister niet gezien eik...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 10:26
Ik heb de banner ook een paar keer gehad, nergens last van. (Windows 2000, IE 6.0 @ 1.4GHz)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Screenshot? Ik ken die hele banner niet? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 15:51
Er zijn wel vaker vertragende banners, maar dit werd destijds afgedaan "het zal wel aan je config liggen". Sindsdien hoor je mij niet meer klagen (hoewel ik steeds vaker traagheid ervaar door banners, zowel op mijn werk-pc als prive).

Nog ff de search nagezocht voor draadjes hierover:

[topic=231888]
[topic=311118]
[topic=314542]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-12 09:12

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ook nergens last van hier (P3 1 GHz, 256 Mb, Win2K)

Dat flash-maakt-PC-traag issue komt inderdaad vaker voor, en het is ons nog niet gelukt om er achter te komen waar het aan ligt. Het ligt in ieder geval niet aan de PC zelf, omdat het op allerlei verschillende configs en ook op verse installaties voorkomt.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

Misschien de versie van de Flash plugin :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• saviour
  • Niet online
Het ligt in ieder geval niet aan de PC zelf, omdat het op allerlei verschillende configs en ook op verse installaties voorkomt.
Hmmz, hebben jullie dit ook al tegen Wildhagen gezegd, nadat hij de vorige keer hierom werd afgezeken?

• php
  • Niet online

php

Na het "meehobbelend autootje" heb ik een blocker geinstalleerd. Het spijt me zeer, ik heb niets tegen banners, maar dingen als vertragingen en irritatie-opwekkende troep hoef ik niet.

Vroeger clickte ik er nog wel eens op, soms vanwege interesse, soms om de site-beheerder een handje te helpen, maar de laatste tijd zie ik weinig redenen meer om dat nog te doen.

• saviour
  • Niet online
Herman, dat is een reden voor de crew om jou te bannen...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 15:51
Op maandag 10 december 2001 12:46 schreef Daniel Kegel het volgende:

Dat flash-maakt-PC-traag issue komt inderdaad vaker voor, en het is ons nog niet gelukt om er achter te komen waar het aan ligt. Het ligt in ieder geval niet aan de PC zelf, omdat het op allerlei verschillende configs en ook op verse installaties voorkomt.
Dus het is nu wel onderkend als probleem?

Verwijderd

Hier ook 50% CPU (P3 550)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ARGH, ik loop me hier het leplazarus te refreshen en ik krijg hem echt niet?

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 december 2001 13:39 schreef saviour het volgende:

[..]

Hmmz, hebben jullie dit ook al tegen Wildhagen gezegd, nadat hij de vorige keer hierom werd afgezeken?
Ik denk dat afgezeken niet echt het goede woord is. Ik heb 'm wel gezegd dat ik er van overtuigd ben dat het aan zijn config ligt. Wat anderen ook denken. Flash moet gewoon goed kunnen lopen (deed het op mijn c366 namelijk prima). Anders zouden mensen niet eens fatsoenlijk op alle andere websites kunnen surfen. Verder herinner ik me van hem in die thread ook niet echt veel vertrouwen in de crew (die de user <font size=1>VOORLOGEN</font>. Maar dat is een ander verhaal). 't Was wederzijds niet vriendelijk en daar zouden we beiden van geleerd moeten hebben. :)

Flash banners zouden gewoon geen problemen op moeten leveren en het ligt aan de config.

Ik heb er nu ook last van met win2k en IE5.5. Daarvoor heb ik er nooooit last van gehad. En ik heb nu zelfs een dubbel zo snelle proc... Het is gewoon een user-side probleem. Config dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

je moet wel even in webdesgin & graphics kijken om hem te zien :)
Verder merk ik hier ook niks

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 december 2001 12:46 schreef Daniel Kegel het volgende:

? :? ?

Dat is niet echt een reden om aan te nemen dat het niet usersided is. Er zijn ook verschillende configs en mensen met een sblive waarbij maar twee speakers het doen. En bij allemaal was/is het gewoon een instellingsfout. Zegt misschien iets over de software die creative erbij geeft, maar niet dat het niet een user-sided probleem is.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het ding haalt hier 95% CPU (vreemd genoeg precies als het ganzje van rechts naar links moved, als de ganzekop is ingezoomed springt hij weer terug en neemt idle-time het over)

maar als het ding boven mn replie scherm staat is het bijna onmogelijk om nog een replie in te tiepen, simpelweg omdat de toetsen een minuut later reageren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmm, als die Ganz een benchmark is voor users die configen, dan heb ik een goede config zeker. :)

Vorm van random-user-problem. Daar zijn tot heden geen oplossingen voor (ja, bannerblocken, maar da's ook geen oplossing)

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
hij krijgt mijn 1,4 ghz TB niet op 100% wel richting 40-80%

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 02-10 09:07
Hier nergens last van, met een Athlon 800 met 192MB intern blijft de cpuload van IE 5.5 gewoon op 4%-7%.. dus dan is er bij diegene waar het wél gebeurt iets flink fout? :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik haal 0% tot 21% en als die gans gaat schuiven schiet het naar 88%. :o

eens kijken wat ik met een nieuwe IE of flash kan :).

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik krijg die banner niet, maar ik krijg soms wel een dialoogje dat IE bezig is met het downloaden van VBScript. (ik anuleer altijd, ik hoef die onzin niet) Kan dat die banner zijn?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
het is alleen in w&g volgens mij.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op maandag 10 december 2001 16:42 schreef IceStorm het volgende:
ARGH, ik loop me hier het leplazarus te refreshen en ik krijg hem echt niet?
Jij balen :D

Ik krijg hem iig ook niet.
Iemand een plaatje/screenie hoe ie eruit moet zien? :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HALLOOO!! in W&G dus..

hier kijken dus

• IceStorm
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 10 december 2001 18:45 schreef JvS het volgende:
HALLOOO!! in W&G dus..
Ja dat weet ik en ik vind het gemeen want nu zie ik hem in 1x :P.

Maar ok, ik heb hier iig geen last met scrollen. Ding gebruikt wel veels te veel CPU maar das met pieken.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb er bij deze geen last van, hoewel hij wel CPU-kracht trekt...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/taskman.jpg

(de iexplore.exe dus, bovenaan)

Virussen? Scan ze hier!

• Tom
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 17:52 schreef RM-rf het volgende:
het ding haalt hier 95% CPU (vreemd genoeg precies als het ganzje van rechts naar links moved, als de ganzekop is ingezoomed springt hij weer terug en neemt idle-time het over)

maar als het ding boven mn replie scherm staat is het bijna onmogelijk om nog een replie in te tiepen, simpelweg omdat de toetsen een minuut later reageren.
Ja hier ook, en begin me ook aan dat gedoe te ergeren eik.. hoop dat die banner een beetje ertussenuit kan (als ik niet de enige ben, maar zo te zien zijn er meer mensen last van).

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:26
Op maandag 10 december 2001 18:45 schreef JvS het volgende:
HALLOOO!! in W&G dus..

hier kijken dus
Krijg je dat ding enkel daar te zien ofwat?
Wat is daar de logica achter?
Op maat gesneden reclame campagne? Dus lekker betaald.
Of is ie daar door crew gezet omdat ie toepasselijk is voor't forum?
Vast niet de laatste optie aangezien hij er nog steeds staat na deze klachten :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 december 2001 19:18 schreef Tom het volgende:

[..]

Ja hier ook, en begin me ook aan dat gedoe te ergeren eik.. hoop dat die banner een beetje ertussenuit kan (als ik niet de enige ben, maar zo te zien zijn er meer mensen last van).
Heb je het alleen bij die banner? Want als je het bij elke flash banner hebt, dan is het een config probleempje hoor. Zoniet, dan is die banner gewoon uitermate slecht gemaakt :o

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Max. 54% op een AMD tbird 1300 en winXP

Nu ook met Flickr account

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Die banner van ganz.nl trekt bij mij maximaal 47%. Ik draai W2K op een 1.2 GHz AMD systeem. Die 47% wordt nog geens eens een halve seconde gehaald. Voor de rest staat mijn CPU usage op 2 a 3 % voor mijn iexplore.exe (maar dat zal meer komen doordat er 15 vensters openstaan als iets anders :))

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:57 ]

• Tom
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 19:43 schreef JvS het volgende:

[..]

Heb je het alleen bij die banner? Want als je het bij elke flash banner hebt, dan is het een config probleempje hoor. Zoniet, dan is die banner gewoon uitermate slecht gemaakt :o
Geloof nog nooit gehad, maar ik heb hier thuis ook last van (dual Celeron433@433, 256mb, Win2k met IE6) en kan gewoon geen reply tikken als die banner bovenin beeld staat. Dus hoop dat dit gefixed kan worden... in SG heb ik em ook al een aantal keer voorbij zien komen trouwens.

• crisp
  • Laatst online: 23:58

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het runnen van ActiveX (en dus ook flash) op 'prompt' staan, en wordt idd een beetje gek van het elke keer weg moeten klikken van die dialog. Banners ok, maar moet het perse flash zijn. Voor je het weet loopt er ik-weet-niet wat achter mijn cursor aan...

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik heb er geen last van, maar mn cpu trekt wel vol naar de 95% tegen een prcentje of 5 normaal.

't Gaat om een P2-400 laptop, 128MB intern, Win2k

Toch een optimalisatie van de banner nodig?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Persoonlijk denk ik dat het een combinatie is van niet goed gemaakte banner en bepaalde versies van de flash-plugin.

Dat zou verklaren waarom niet alle Flash-banners problemen geven, en als het dan fout gaat het op compleet verschillende systemen voorkomt.

Het probleem wordt onderkend, maar als het voorkomt kunnen we niet meer doen dan richting Webads aangeven dat de banner niet goed is.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Cyphax

Moderator LNX
Hier op school schiet ie van 0 - 1% naar 50+ als ie echt gaat schuiven zo (wanneer die text 'en win' erin komt) :D
Maar da's een 1GHz met 256Mb RAM.
Voor een banner dus niet echt prettig, je zal maar 10 vensters open hebben? :)
Ik hoefde overigens niet te refreshen ofzo, dat ding kwam meteen aanzetten.

Saved by the buoyancy of citrus

• Arno

Arno

PF5A

Mijn mobile celly 750 trekt het prima, maar het IS en BLIJFT een irri geval :(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Cyphax

Moderator LNX
Op dinsdag 11 december 2001 09:56 schreef Traag het volgende:
Mijn mobile celly 750 trekt het prima, maar het IS en BLIJFT een irri geval :(
Elke flashbanner is.
Maar ligt het aan mij of is het ook de ENIGE banner op W&G?? Ik refresh een keer of 20 en 'k zie geen andere.

Saved by the buoyancy of citrus

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik heb er geen last van met m'n PIII 750

m'n radeon vangt dat op denk ik :?

maar hij is wel irritant iig :)

It seemed like a good idea at the time

• Tom
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 10:08 schreef Cyphax het volgende:

[..]

Maar ligt het aan mij of is het ook de ENIGE banner op W&G?? Ik refresh een keer of 20 en 'k zie geen andere.
in SG zie ik em ook aardig vaak, en in W&G. Maar (gelukkig) niet elke keer want ik zie ook andere, van SMSbiz enzo... maar ik irriteer mij niet aan banners zolang ze een normaal formaat hebben, geen knipper/flitshandel gebruiken en geen geluid maken. Maar bij die Ganz banner kan ik niet eens een reply meer tikken... is gewoon onmogelijk, want zodra dat beest voorbij komt kun je niets meer doen tot dat ding weg is :( dus je tikt 3 seconden en daarna komt 5 seconden die eend voorbij.. naja dat is geen doen.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Bij mij is tie niet traag maar check dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolk/banner.JPG

De tijd dat ik de manager aan heb staan draait die banner. en op hetzelfde punt gebruikt ie volle CPU (pentium III 550 @ 550 MHz met 256 MB geheugen).

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• RM-rf
  • Laatst online: 02-12 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eventjes extra frustratie uiten (ok, ik weet dat Daniel Kegel en Floris Diemel dit naar Webads zullen communiceren)

ik heb net bij vier replies dat mormel bovenin gekregen (in /13) en dat werkt gewoonweg niet, haal dat ding zoals hij nu is (aub) zo snel mogelijk weg; en zeker bij de replie-pagina (postreply.php).

op deze manier levert GOT me enkel ergernis op :(
en ik neem aan dat juist het schrijven van replies een doelstelling is van dit forum.

kan het nu oplossen door te reloaden tot de gans niet verschijnt (en dat kan zo een keer of vijf zijn, issie soms speciaal op mij getarget ;)) maar als dit zo doorgaat eis ik over een maand het recht op om gezien de extra views die jullie daarmee winnen alsnog een bannerblocker te mogen installeren...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Tom
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 13:28 schreef RM-rf het volgende:
eventjes extra frustratie uiten (ok, ik weet dat Daniel Kegel en Floris Diemel dit naar Webads zullen communiceren)

ik heb net bij vier replies dat mormel bovenin gekregen (in /13) en dat werkt gewoonweg niet, haal dat ding zoals hij nu is (aub) zo snel mogelijk weg; en zeker bij de replie-pagina (postreply.php).

op deze manier levert GOT me enkel ergernis op :(
en ik neem aan dat juist het schrijven van replies een doelstelling is van dit forum.

kan het nu oplossen door te reloaden tot de gans niet verschijnt (en dat kan zo een keer of vijf zijn, issie soms speciaal op mij getarget ;)) maar als dit zo doorgaat eis ik over een maand het recht op om gezien de extra views die jullie daarmee winnen alsnog een bannerblocker te mogen installeren...
jeej die wilde ik eigenlijk ook gaan posten... reply tikken kan niet en dat is superlastig. Vooral omdat je niet van het probleem afbent door een keer op F5 te douwen, omdat die banner er wel erg vaak tussenzit (in /1 en /13).

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33
Op dinsdag 11 december 2001 13:45 schreef Tom het volgende:

[..]

jeej die wilde ik eigenlijk ook gaan posten... reply tikken kan niet en dat is superlastig. Vooral omdat je niet van het probleem afbent door een keer op F5 te douwen, omdat die banner er wel erg vaak tussenzit (in /1 en /13).
ik snap dus echt niet dat dit ELKE keer weer zo is hiero. Is het niet een xp banner die iets laat crashen , dan is het wel een andere met flash ofzo. Informeert tweakers webads nou zo slecht of denkt tweakers gewoon 'laat ze maar zeiken'?

• crisp
  • Laatst online: 23:58

crisp

Devver

Pixelated

Het enige voordeel dat ik dus met verhoogde security-settings heb is dat ik op 'NO' kan klikken in mijn promptwindow en die banner dan gewoon niet te zien krijg :P
Alleen 10 keer per minuut die promptwindow is ook wel erg irritant....

Intentionally left blank

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 11:08 schreef bolk het volgende:
Bij mij is tie niet traag maar check dit:

[afbeelding]

De tijd dat ik de manager aan heb staan draait die banner. en op hetzelfde punt gebruikt ie volle CPU (pentium III 550 @ 550 MHz met 256 MB geheugen).
heb ik precies hetzelfde met een duron @ 1 ghz, steeds als ie naar links gaat gaat me cpu naar 100 %

Verwijderd

De letters verschijnen een paar seconden na het indrukken pas op het scherm met die banner. Erg irritant ding. Weghalen ajb.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 11 december 2001 13:52 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ik snap dus echt niet dat dit ELKE keer weer zo is hiero. Is het niet een xp banner die iets laat crashen , dan is het wel een andere met flash ofzo. Informeert tweakers webads nou zo slecht of denkt tweakers gewoon 'laat ze maar zeiken'?
Geen van beiden. Waarom ga je er trouwens vanuit dat het altijd aan ons ligt als een banner niet goed functioneert?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op dinsdag 11 december 2001 15:52 schreef Daniel Kegel het volgende:
Waarom ga je er trouwens vanuit dat het altijd aan ons ligt als een banner niet goed functioneert?
Nouja, ik ga er in ieder geval niet vanuit dat het altijd aan jullie ligt.. Maar dat jullie er als eerste op aangesproken worden lijkt me wel gewoon logisch!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 11 december 2001 16:20 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nouja, ik ga er in ieder geval niet vanuit dat het altijd aan jullie ligt.. Maar dat jullie er als eerste op aangesproken worden lijkt me wel gewoon logisch!
Dat klopt. Het probleem wordt onderkend, maar meer kunnen wij er ook niet aan doen.

• Tom
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 16:35 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Dat klopt. Het probleem wordt onderkend, maar meer kunnen wij er ook niet aan doen.
Maar Webads zou die banner die fixen of weghalen ofiets?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52

Pelle

🚴‍♂️

Van het weekend zat ik even op de PC van m'n zusje, en die heeft een P166. Daar kon je _echt_ merken dat die Ganz-banner resources vrat. Normaal gesproken heb ik daar nooit problemen, maar nu kon ik tijdens het tikken van een reply een seconde of 5 wachten voor een ingetikte letter op het scherm verscheen.

• Tom
  • Niet online
jeuj heb vandaag wel niet zoveel op GoT gezeten maar ben em tot nu toe niet meer tegengekomen... gelukkig :)

Verwijderd

got is niet het probleem, webads..., ik heb echt geen hoge pet om van hun

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 12 december 2001 16:22 schreef Tom het volgende:
jeuj heb vandaag wel niet zoveel op GoT gezeten maar ben em tot nu toe niet meer tegengekomen... gelukkig :)
Ik had hem laatst ook, en ik werd er helemaal dol van! Die gans vreet veel geheugen als hij move't (da's ook nog maar 10x geroepen).

Bepaalt GoT welke banners er boven staan of komen die random van webads af?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Arno

Arno

PF5A

Ik zag zojuist dat die Staatsloterij banner net zo erg is :{
Die trok gewoon 98% CPU van mijn TB1200 |:(

PS: die stond op de tnet fp

Jeremy Clarkson

• Tom
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 08:04 schreef Traag het volgende:

PS: die stond op de tnet fp
:*

• Arno

Arno

PF5A

Tom, moet dat nu in het publiek in LA :? :P

Bewaar dat even tot ik thuisben :+ :*

Jeremy Clarkson

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:00
Op donderdag 13 december 2001 08:04 schreef Traag het volgende:
Dat is het doel van die banner natuurlijk ook! Aandacht trekken, klikken, lot kopen, winnen en 2e proc + mobo kopen :)
Kan iedereen fijn z'n 2e processor gebruiken voor bannertjes ;)
Pagina: 1