Toon posts:

Proggie om hele uren radio op te nemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben op zoek naar een programmatje wat elk uur in een aparte file zet, liefst mp3, maar gewoon wav mag ook. Ik ben soms weg en dan wil ik bepaalde radio programma's opnemen, met cooledit krijg ik nu files van rond de 2GB (wav/mono) waar de boel bijna op crashed. Weet iemand zo'n programma?

Verwijderd

Ik kan me vergissen maar volgens mij kan je in de met de oude adaptec versie's een audio source aangeven (als je de optie " create audio cd" pakt. volgens mij met spindoctor ofzoiets was dat.

Dan geef je bij audio source je radio bron op en laat deze op je hdd opnemen. Je kunt dan ook gelijk de files in MP3 format opslaan.

Maar dan is de vraag, kan je dat realtime doen ??? dus van source direct opnemen in mp3 ??? Ik weet niet of dat kan. Ik weet dat het bij mij vrij veel tijd kost om een mp3 te maken dus van wav --> mp3. Ik weet niet hoe dat is van source direct in mp3.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hangt er een beetje vanaf welke kwaliteit encoder je gebruikt. Die van Xing encode bij mij een mp3 van 4 minuten in ongeveer 30 sec. op een Duron 700

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 13:15 schreef dreeke het volgende:
Hangt er een beetje vanaf welke kwaliteit encoder je gebruikt. Die van Xing encode bij mij een mp3 van 4 minuten in ongeveer 30 sec. op een Duron 700
Mijn Tbirdje in 7 secs op 256 kbit :7

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
"Streamripper for winamp 1.2.6"

Slaat elke file die wordt gestreamd automatisch op in MP# bestand zonder de/encoden. Kost ook weinig cpu kracht, en plaatst de mp3 meteen in de goede naam. Kan ook naar keuze per zender een aparte dir aanmaken.

http://streamripper.sourceforge.net/download.php

Handigste programma van 2001 wat mij betreft. GRATIS te downloaden.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kijk dat is nog eens een leuk proggie, dan heb je dus ook geen kwaliteits verlies!

Maar ik denk dat Niels bedoelt dat hij van z'n line in of radio kaart wil capturen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 13:24 schreef dreeke het volgende:
Kijk dat is nog eens een leuk proggie, dan heb je dus ook geen kwaliteits verlies!

Maar ik denk dat Niels bedoelt dat hij van z'n line in of radio kaart wil capturen
Yep

Maar da's geen probleem, dan stream ik de line in en dan via die plugin weer die stream mp3'en :). Als dat kan tenminste, 2 plugins tegelijk..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is nix, krijg allemaal files van 10 seconde :(
Pagina: 1