WEet iemand misschien hoe ik een print screen kan maken van de bios en of dit wel kan dat ik dit in een plaatje kan zetten en in een verslag voegen.
gaat denk ik niet lukken, aangezien er geen OS draait op dat moment.... toch maar een fotootje maken zou ik zeggen..
Hier staat tekst
snapshot maken met je (web)cam. Beter gaat niet lukken
Dat is juist het probleem ik heb geen webcam:(!Op maandag 10 december 2001 11:50 schreef sverzijl het volgende:
Gaat dus niet lukken hmm das jammer. Ga wel ff op internet zoeken of ik ergens plaatjes vinden kan als iemand me een site kan aanrade hoor ik het graag
Verwijderd
K'heb ooit een excel doc gehad met de settings erop staan dat je met een pen moet invullen van je bios.Was op een o/c'ers pagina,dan kan je lekker door je bios lopen en alles op die doc invullen...
Enig idee waar dat was ben al aan het zoeken maar heb nog niet echt wat gevondenOp maandag 10 december 2001 11:57 schreef Ev!L-c het volgende:
K'heb ooit een excel doc gehad met de settings erop staan dat je met een pen moet invullen van je bios.Was op een o/c'ers pagina,dan kan je lekker door je bios lopen en alles op die doc invullen...
Volgens mij kan het wel als je de PrintScrn knop indruktOp maandag 10 december 2001 11:49 schreef Maurice16 het volgende:
WEet iemand misschien hoe ik een print screen kan maken van de bios en of dit wel kan dat ik dit in een plaatje kan zetten en in een verslag voegen.
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Verwijderd
Tsja, wat schiet je ermee op? Nu nog saven naar de hddOp maandag 10 december 2001 13:10 schreef nickv het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel als je de PrintScrn knop indrukt
Verwijderd
Foto maken met webcam, als je OS niet actief isOp maandag 10 december 2001 11:50 schreef sverzijl het volgende:
Scanner?!?Op maandag 10 december 2001 13:13 schreef [Mike] het volgende:
[..]
Tsja, wat schiet je ermee op? Nu nog saven naar de hdd
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Bekijk deze mainboard manual eens:
ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/manuals/mu-8kta30012.pdf
Daar staan wel wat screenshots van een Award bios in
ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/manuals/mu-8kta30012.pdf
Daar staan wel wat screenshots van een Award bios in
tv out aan je video rec
en als je os weer draait
opnemen met je video in
en als je os weer draait
opnemen met je video in
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Verwijderd
Het kan wel degelijk, alleen je printer moet onder DOS kunnen werken.
Ik heb een HP 690C en ik kan wel een printscreen maken, het dit op school ook geprobeert op een Laserprinter en daar wou het helaas niet.
Ik heb overigens geen DOS drivers geinstalleerd! +
Ik heb een HP 690C en ik kan wel een printscreen maken, het dit op school ook geprobeert op een Laserprinter en daar wou het helaas niet.
Normaal gesproken gewoon SHIFT+PrtScr of je moet een usb printer hebben, dan gaat het niet. Let er wel ff op dat je geen formfeed krijgt, dus je pagina wordt niet direct geprint.
btw: een laserprinter werkt normaal prima, als het maar geen windhoos printer is.
btw: een laserprinter werkt normaal prima, als het maar geen windhoos printer is.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
DOS is ook een OS (geen Bios)Op maandag 10 december 2001 13:20 schreef Devil_2000 het volgende:
Het kan wel degelijk, alleen je printer moet onder DOS kunnen werken.
Maar dat zijn niet jouw setting.Op maandag 10 december 2001 13:22 schreef Judaz het volgende:
screenshots van de bios staan wel in de online documentatie van de moederbordfabrikant
Verwijderd
Lees jij wel voordat je blaatOp maandag 10 december 2001 13:21 schreef MokerHamer het volgende:
[..]
DOS is ook een OS (geen Bios)![]()
![]()
Die van mij kan printen in de BIOS, ik denk dat je printer DOS moet ondersteunen om een printscreen te kunnen maken van de BIOS.
En mijn laatste regel bedoelde ik dat er verder geen DOS drivers waren geinstalleerd, en waarmee ik probeer te zeggen dat je met een beetje geluk direct een printscreen kan maken zonder ook maar iets geinstalleerd te hebben aan drivers.
Beweer ik ergens in mijn reactie dat DOS geen OS is ?DOS is ook een OS (geen Bios)
Tuurlijk, want in de BIOS heb je nog geen drivers geladen. Het werkt alleen als je printer plain ASCII van de lpt1 poort kan ontvangen.Op maandag 10 december 2001 13:30 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
Lees jij wel voordat je blaat
Die van mij kan printen in de BIOS, ik denk dat je printer DOS moet ondersteunen om een printscreen te kunnen maken van de BIOS.
En mijn laatste regel bedoelde ik dat er verder geen DOS drivers waren geinstalleerd, en waarmee ik probeer te zeggen dat je met een beetje geluk direct een printscreen kan maken zonder ook maar iets geinstalleerd te hebben aan drivers.
Verwijderd
Aha, dus je printer hoeft niet DOS compatible te zijn, wat ik dus dacht.Op maandag 10 december 2001 13:31 schreef THEF_Pino het volgende:
[..]
Tuurlijk, want in de BIOS heb je nog geen drivers geladen. Het werkt alleen als je printer plain ASCII van de lpt1 poort kan ontvangen.
Als je printer maar "plain ASCII van de lpt1 poort kan ontvangen."
Ik weet niet of het nog kan met de modernere printers zoals de HP840c..
Ik zou gewoon met je digicam een foto maken dat is denk ik toch de beste manier aangezien print screen niet werkt.
thunderstruck
Vergeet niet dat het SHIFT+printscreen is.....Op maandag 10 december 2001 13:37 schreef Chandler het volgende:
Ik zou gewoon met je digicam een foto maken dat is denk ik toch de beste manier aangezien print screen niet werkt.
kijk maar eens bij testen van moederborden, daar laten ze vaak ook het BIOS zien, maar dat zijn dus allemaal foto's
Oh jij hebt maar 1 PC ? wat ouderwetsOp maandag 10 december 2001 13:14 schreef doophoofd het volgende:
[..]
Foto maken met webcam, als je OS niet actief is
Ja haha ik heb er wel meer maar geen webcam en dat printscreen kan wel maar ik kan het niet naar een document zetten of om in een plaatjeOp maandag 10 december 2001 14:30 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Oh jij hebt maar 1 PC ? wat ouderwets
om te printen moetten de drivers geinstaleerd zijnOp maandag 10 december 2001 13:30 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
Lees jij wel voordat je blaat
[..]
Beweer ik ergens in mijn reactie dat DOS geen OS is ?
en dat gebeurt pas als je voorbij de bios bent
dus kan je nooit een print screen maken in je bios
Je kan met een LPT printer screendumps maken (lees: uitprinten) van je BIOS. Vroeger deed ik dit met een 9-naalds printer
en nu met de HP deskjet 840C. Met mijn HP laserjet 1100 lukt dit niet. FF's de PRT-SC knop indrukken...
Ik heb nu een ABIT KT7A met een AMD thunderbird 1GHz waarbij het ook nog werkt.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Laserjets gaan pas printen als ze een formfeed hebben binnengekregen. Waarschijnlijk zit de tekst al wel in de buffer maar print ie niet omdat ie zit te wachten op een FF.Op maandag 10 december 2001 16:34 schreef BigEagle het volgende:
Je kan met een LPT printer screendumps maken (lees: uitprinten) van je BIOS. Vroeger deed ik dit met een 9-naalds printeren nu met de HP deskjet 840C. Met mijn HP laserjet 1100 lukt dit niet. FF's de PRT-SC knop indrukken...
Verwijderd
net mn complete bios uitgeprint op een HP DJ695c
alleen de printscr knop indr. Niks shift. na 9 biospagina's achterelkaar te hebben geprintscreened deed de buffer wel wat moeilijk
alleen de printscr knop indr. Niks shift. na 9 biospagina's achterelkaar te hebben geprintscreened deed de buffer wel wat moeilijk
Verwijderd
Kweet nie wat voor mobo je hebt,
kan je dit is proberen
Biosview
Dit is de website:
Binary BIOS mods
ik hoop dat die links goed gelukt zijn
kan je dit is proberen
Biosview
Dit is de website:
Binary BIOS mods
ik hoop dat die links goed gelukt zijn
Jij komt uit het windows tijdperk en moet niet teveel blaten hoor.. Ik heb vroeger een aantal printers gehad met dat ik weet de naam niet meer papier (papier met gaatjes aan de zijkant dat met veel kabaal door een opgevoerde typmachine werd getrokken). Die begon wel degelijk direct te printen als je een ros op de printscreen gaf.. ook als de bios bijna klaar was kon dat.. maar toendertijd had ik nog geen besef van bewijsmateriaal dus ik heb geen kopij voor je.Op maandag 10 december 2001 16:31 schreef MokerHamer zinloze tekst:
[..]
om te printen moetten de drivers geinstaleerd zijn
en dat gebeurt pas als je voorbij de bios bent
dus kan je nooit een print screen maken in je bios
btw.. die printscreen knop zat er al lang voordat windows er een optie voor maakte om het op te slaan op het clipboard
http://www.biosmods.com
Kijk bij Download sectie en download Biosview (1.0 werkt alleen met Award v6 en 2.0 werkt ook met de oudere Award versies zoals v4.52PG). Dump je BIOS file in zelde directory als Biosview en run dan gewoon Biosview vanuit Windows
Kijk bij Download sectie en download Biosview (1.0 werkt alleen met Award v6 en 2.0 werkt ook met de oudere Award versies zoals v4.52PG). Dump je BIOS file in zelde directory als Biosview en run dan gewoon Biosview vanuit Windows
edit:
Damn, is een paar posts terug al vermeld..
Sorry voor de nutteloze dubbelpost
Damn, is een paar posts terug al vermeld..
Sorry voor de nutteloze dubbelpost
Pagina: 1