Met welk programma kan ik het beste een bestand zippen voor een windows gebruiker(newbie). Dus niet met tar of gzip want dat is te moeilijk. Zip staat niet in mijn systeem...
als je Debian gebruikt: "apt-get install zip". Maar de meeste mensen draaien een onnodig moeilijke distro, dus vertel daar eens meer over hoe dat bij jou zit
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
als je enkel tar of gzip gebruikt kan winzip 'm makkelijk openen.
anders moet je ergens zip vandaan toveren....
kan kpacker oid niet zoiets? [geen ervaring mee]
anders moet je ergens zip vandaan toveren....
kan kpacker oid niet zoiets? [geen ervaring mee]
Is voor de console, ik wil automatisch zip gebruiken. Trouwens ik heb Redhat 7.1. Weet iemand de url van waar ik zip kan halen? Ben trowuens ERG tegen rpm's omdat die mijn conf's verpesten.
Wat bedoel je met automatisch? dat als jij "Zip!" denkt, dat dan Linux random begint te zippen?Op maandag 10 december 2001 11:10 schreef worldpunch het volgende:
Is voor de console, ik wil automatisch zip gebruiken.
Wat dan? fijn zelf compileren en je afvragen hoe je het OOIT weer gedeinstalleerd krijgt allemaal? Nee dat is prettig. Voor het zoeken naar rpmmetjes (en zip in het bijzonder): http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=zip&submit=Search+...Weet iemand de url van waar ik zip kan halen? Ben trowuens ERG tegen rpm's omdat die mijn conf's verpesten.
nee, ik wil bepaalde bestanden zippen. En als je hem compileerd weet je percies waar alles blijft...
aha. Nou op die link die ik gaf staan ook sources, dus veel plezier ermee!
KDE gebruiken -> Zit Archiver bij, een GUI tool zoals Winzip waar je net als in windows gewoon files in kunt slepen. Hij maakt .tgz-bestanden, maar die kan Winzip (7 of
probleemloos openen. Misschien is er ook wel een optie in om zips te maken, dat weet ik niet (want gebruik bijna altijd de commandline versie)
ik open anders zonder problemen gewone tarballs in winzip hoor (.tar.gz)Op maandag 10 december 2001 11:08 schreef compukid het volgende:
als je enkel tar of gzip gebruikt kan winzip 'm makkelijk openen.
[..]
bzipped tars nooit geprobeerd eigenlijk
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1