Ik heb geen ervaring met DVD Rom drives en ben op zoek naar een hele goeie en snelle (IDE)kwaliteits drive. Welke zouden jullie kiezen en waarom? Samsung 16/48, AOpen 1648 Pro,Toshiba 16/48, LG 16/48, Lite On 16/48. Thanx!!
Ben zelf heel tevreden met mijn Creative 12 x DVD (IDE)
Was niet eens zo duur.
Als ik uit jou lijstje moest kiezen !!
Mijn gevoel zegt de Toshiba.
Was niet eens zo duur.
Als ik uit jou lijstje moest kiezen !!
Mijn gevoel zegt de Toshiba.
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
Voeg er daar nog twee aan toe: de Pioneer speler en de ASUS 16x. Over die laatste weet ik verder weinig, misschien anderen hier???
De Pioneer heeft mijn voorkeur, maar de ASUS 16x schijnt een foefje te hebben, zodat de leessnelheid zich aanpast aan de omstandigheden (bijv. DVD video -> lage snelheid en dus weinig herrie). Heeft iemand deze speler toevallig, of weet iemand er meer over?
De Pioneer heeft mijn voorkeur, maar de ASUS 16x schijnt een foefje te hebben, zodat de leessnelheid zich aanpast aan de omstandigheden (bijv. DVD video -> lage snelheid en dus weinig herrie). Heeft iemand deze speler toevallig, of weet iemand er meer over?
Verwijderd
Ik heb de Aopen 16-48 en behalve het lawaai wat hij maakt tijdens 't lezen heb ik er niks over te klagen.
Nu zou ik wel willen weten of dat lawaai normaal is.
Kan ik 'm niet laten lezen op lagere snelheden?
Als ik bijvoorbeeld een dvd'tje aan 't bekijken ben kan hij volgens mij best wat minder snel draaien.
-X-
Nu zou ik wel willen weten of dat lawaai normaal is.
Kan ik 'm niet laten lezen op lagere snelheden?
Als ik bijvoorbeeld een dvd'tje aan 't bekijken ben kan hij volgens mij best wat minder snel draaien.
-X-
is er dan verschil eigenlijk merkbaar bij afspelen van films?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Asus is dacht ik gewoon een pioneer binnenwerk..
| I've got permission to color outside the lines |
Die nieuwe ASUS heeft andere specs dan welke Pioneer ook, meen ik. En dat foefje waar ASUS mee schermt, dat zou het einde betekenen van alle herrie-problemen tijdens films enzo... 
(Hij is ook nog eens niet duur, die ASUS - waarom heeft niemand dat ding...
)
(Hij is ook nog eens niet duur, die ASUS - waarom heeft niemand dat ding...
De oude asussen zijn zeker van een pioneer binnenwerk voorzien. Hoe dat nu zit weet ik niet, heb die nieuwe nog niet gezien.. En mijn pioneer heb ik helemaal geen last van herrie?Op maandag 10 december 2001 10:26 schreef ESteg het volgende:
Die nieuwe ASUS heeft andere specs dan welke Pioneer ook, meen ik. En dat foefje waar ASUS mee schermt, dat zou het einde betekenen van alle herrie-problemen tijdens films enzo...
(Hij is ook nog eens niet duur, die ASUS - waarom heeft niemand dat ding...)
Nóg een voordeel van die ASUS gevonden: hij heeft een ATA-100 interface, dat heb ik nog nooit gezien bij DVD-drives!!
Mooi meegenomen als je al behoorlijk "vol" zit - je kunt hem nu zonder problemen achter je HD zetten... leuk ding, die ASUS
Mooi meegenomen als je al behoorlijk "vol" zit - je kunt hem nu zonder problemen achter je HD zetten... leuk ding, die ASUS
Welk type is die nieuwe ASUS dan? Ik zie 3 modellen in Pricewatch. Als ik het goed begrijp wordt die Pioneer ook door jullie aanbevolen (stil en goeie kwaliteit).Op maandag 10 december 2001 10:26 schreef ESteg het volgende:
(Hij is ook nog eens niet duur, die ASUS - waarom heeft niemand dat ding...)
De E616, zie hier:
http://www.asus.com.tw/optical/dvd-e616/overview.htm
(met links naar specs, etc.)
Verwijderd
Ik heb een pioneer 16x40x DVD en dat ding bevalt me prima. Dus dat zou geen slechte koop zijn hoor
Ehm dat kan altijd zonder problemen.Op maandag 10 december 2001 10:32 schreef ESteg het volgende:
Nóg een voordeel van die ASUS gevonden: hij heeft een ATA-100 interface, dat heb ik nog nooit gezien bij DVD-drives!!
Thanx! Ja, die gaat het worden.Op maandag 10 december 2001 10:34 schreef ESteg het volgende:
De E616, zie hier:
Da's waar, maar niet zonder snelheidsverlies... voor zover dat relevant is bij ATA-100 -> ATA-66Op maandag 10 december 2001 10:38 schreef Genotix het volgende:
[..]
Ehm dat kan altijd zonder problemen.
Doe ik. Ik probeer hem nu te bestellen, maar hij schijnt moeilijk te leveren te zijn. Heb bij Chicon en Informatique (de goedkoopste) gekeken....momenteel niet voorradigOp maandag 10 december 2001 10:44 schreef ESteg het volgende:
Ben erg benieuwd, kun je ons laten weten hoe hij bevalt als je hem binnen hebt??
Dan gaat mn oude Pioneer hopelijk eens vervangen worden door wat stillers
Nou, baal ik effe....Die Asus 616 is nergens op voorraad. Weet iemand waar dit model op voorraad ligt?? Thnx!Op maandag 10 december 2001 10:48 schreef App het volgende:
[..]
Doe ik. Ik probeer hem nu te bestellen, maar hij schijnt moeilijk te leveren te zijn. Heb bij Chicon en Informatique (de goedkoopste) gekeken....momenteel niet voorradigen ik heb hem snel nodig
Ik heb een Asus 8* dvdrom. En die kun je inderdaad downspinnen door op een knop te duwen. Dat kan ie ook automatisch doen. Tijdens een dvdfilm kijken is ie heel stil.
Ik heb net ook ff gekeken, het is idd k*t met peren. Misschien is hij nog iets té nieuw om hier lekker leverbaar te zijn. Trap trouwens niet in een 16x/40x van ASUS; de "goeie" is de 16/48.... 
Tja, als je echt haast hebt met de beslissing, zou ik denk ik voor de Pioneer gaan. Ik wacht iig nog even tot hij wel ergens te krijgen is.
BtW: interessante config - ik heb hier ook een Kenwood 72x en een Plexwriter hangen, heh heh
Tja, als je echt haast hebt met de beslissing, zou ik denk ik voor de Pioneer gaan. Ik wacht iig nog even tot hij wel ergens te krijgen is.
BtW: interessante config - ik heb hier ook een Kenwood 72x en een Plexwriter hangen, heh heh
Oh, check dit: www.computerwarenhuis.nl
Enorme gelijkenis met de site van Quote components, (één van?) de leverancier(s) van ASUS spullen in NL. Zij hebben hem op de site staan, een iets ander model weliswaar (ATA-66), maar ze hebben de nieuwe misschien wel op voorraad... Hm.
Ze zijn alleen nog niet open, da's jammer. Nog even geduld tot 13 uur...
Enorme gelijkenis met de site van Quote components, (één van?) de leverancier(s) van ASUS spullen in NL. Zij hebben hem op de site staan, een iets ander model weliswaar (ATA-66), maar ze hebben de nieuwe misschien wel op voorraad... Hm.
Ze zijn alleen nog niet open, da's jammer. Nog even geduld tot 13 uur...
nadat onze pioneer 16x40 slot-in total loss was gegaan doordat onze winxp corporate er in ontploft was hebben we een sony dvd player gekocht, en deze bevalt uitstekend.
Bij de Pioneer 106s (slot in) zit ook zo'n mogelijkheid, dan kun je hem in stille modus zetten, en dan is ie ook supersstil ook, perfect om dvd's te kijkenOp maandag 10 december 2001 11:36 schreef La_Pazz het volgende:
Ik heb een Asus 8* dvdrom. En die kun je inderdaad downspinnen door op een knop te duwen. Dat kan ie ook automatisch doen. Tijdens een dvdfilm kijken is ie heel stil.
Overclockers UK bieden ook leuke Pioneer DVD Drives (Region Free!) aan. http://212.47.87.75/acatalog/Online_Catalogue_CD_DVD_10.html
Helaas....geen Asus E616
Helaas....geen Asus E616
Het verschil is dat deze ASUS zodanig "Artificial Intelligent" schijnt te zijn dat hij zelf doorheeft of je aan het rippen, copy'en of videokijken bent en daar de snelheid op aanpast...
In hoeverre die zelfdenkende shit een voor- of juist een nadeel is, laat ik in het midden...
Mij persoonlijk lijkt het wel lekker iig.
In hoeverre die zelfdenkende shit een voor- of juist een nadeel is, laat ik in het midden...
Mij persoonlijk lijkt het wel lekker iig.
Verwijderd
Ik heb dat ding ook. Maar dan de Slot-in uitvoering. Het enige nadeel is, dat ie een pokkeherrie maakt (ja, dr zit ook geen kleppie voor...) En ik vind dat de DAE speed wel wat hoger zou kunnen, nu zo'n 12-14X...maar het was al gauw beter dan mn Aopen 32x. (wat een klotedingen zeg..Aopen...heb er op mn vorige baantje veeeeel verrot zien gaan (en veel vervangen)Op maandag 10 december 2001 10:35 schreef Atmosferic het volgende:
Ik heb een pioneer 16x40x DVD en dat ding bevalt me prima. Dus dat zou geen slechte koop zijn hoor
Hoi,
Zelf heb ik de Lite-on 16x48 aangeschaft. Waarom? Omdat dit een van de snelste, zo niet DE snelste, is met DAE. dat is handig als je een snelle brander hebt.
Tevens eenvoudig regiovrij te maken en hij kan alle sub-channel data lezen. (Handig voor Clone-CD
)
Kijk anders eens voor wat reviews op http://www.cdrinfo.com
Zelf heb ik de Lite-on 16x48 aangeschaft. Waarom? Omdat dit een van de snelste, zo niet DE snelste, is met DAE. dat is handig als je een snelle brander hebt.
Tevens eenvoudig regiovrij te maken en hij kan alle sub-channel data lezen. (Handig voor Clone-CD
Kijk anders eens voor wat reviews op http://www.cdrinfo.com
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Wat denken jullie van deze Pioneer A06S in vergelijking met die Asus E616? Fraaie specificaties!
http://www.pioneer-eur.com/pressr71.htm
http://www.pioneer-eur.com/pressr71.htm
'Zoekt en gij zult vinden' zullen we maar zeggen. Ik heb wel es wat bij Overclockers UK besteld. Is een goed bedrijf en ze leveren snel!Op maandag 10 december 2001 12:06 schreef ESteg het volgende:
Je bent het al van ver aan het halen... goed teken
Ik zal zo rond 1 uur ff bellen naar dat computerwarenhuis.nl, ik hoop dat dat de voltreffer is...
Laat het effe weten of ze bij computerwarenhuis.nl die E616 op voorraad hebben..Thnx.
Pioneer maakt prima spelers, zonder twijfel. Alleen hoor ik van sommigen dat die A06 redelijk luidruchtig is. Ga je hem gebruiken om DVD-films te bekijken op TV ofzo?
Voor van alles wat ga ik hem gebruiken. Geen plannen voor het afspelen van DVD's via de TV. Wel op de computer.
Ik heb zelf een Pioneer (oud beessie: 6x/32x), Pioneer is altijd wel goed.
Storagereview (http://www.storagereview.com), erg goeie site, zegt dat de Lite-On 16x/48x errug goed is. Razendsnel audio extracten bijvoorbeeld.
Storagereview (http://www.storagereview.com), erg goeie site, zegt dat de Lite-On 16x/48x errug goed is. Razendsnel audio extracten bijvoorbeeld.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Ik heb vroeger (tot de Kenwood kwam
) een heel legioen Lite-On CD-Rom spelers gehad, tot volle tevredenheid. Ik weet verder niet hoe hun DVD-spelers zijn, maar dat zal wel snor zitten.
Storagereview.com heeft trouwens geen enkele ASUS drive gereviewed... vreemd, want ze hebben er toch al wel heel wat geproduceerd daar.
Storagereview.com heeft trouwens geen enkele ASUS drive gereviewed... vreemd, want ze hebben er toch al wel heel wat geproduceerd daar.
Ik heb ze maandagmorgen een mailtje gestuurd....nog geen antwoordOp maandag 10 december 2001 13:13 schreef ESteg het volgende:
Geen succes: nog steeds een antwoordapparaat...
Ik zal het later en anders morgen nog wel een keer proberen.
Als die Asus niet leverbaar is, bestel ik geloof ik die Pioneer A06...of de Lite On 16/48 (schijnt snel te zijn)
Ik heb een Toshiba 16/48 en die werkt prima!
Had hiervoor een Aopen maar dat ding was gewoon kut en heb die maar terug gebracht en de toshiba gekregen!
Greetz Kolder
Had hiervoor een Aopen maar dat ding was gewoon kut en heb die maar terug gebracht en de toshiba gekregen!
Greetz Kolder
Whatever........
Nog steeds een antwoordapparaat, helaas... 
Dan zou ik idd maar voor Pioneer of Lite-On kiezen... maar ja - welke van die twee moet je dan weer hebben... <zucht>
Storagereview heeft deze twee drives wel gereviewed.
Ik heb het stuk een beetje bekeken en vergeleken - ik zou voor de Lite-On kiezen. De enige zwakke punten t.o.v. de Pioneer zijn de iets mindere CD-RW leessnelheid en de minder goede foutcorrectie. De Lite-On speelt films af op lage snelheid en is verder op alle fronten (DAE, CD-Rom / CD-R) sneller dan de Pioneer...
Dan zou ik idd maar voor Pioneer of Lite-On kiezen... maar ja - welke van die twee moet je dan weer hebben... <zucht>
Ik heb het stuk een beetje bekeken en vergeleken - ik zou voor de Lite-On kiezen. De enige zwakke punten t.o.v. de Pioneer zijn de iets mindere CD-RW leessnelheid en de minder goede foutcorrectie. De Lite-On speelt films af op lage snelheid en is verder op alle fronten (DAE, CD-Rom / CD-R) sneller dan de Pioneer...
Thnx! Ja, ik denk ook dat ik Lite On maar es moet proberen.Op dinsdag 11 december 2001 11:46 schreef ESteg het volgende:
Nog steeds een antwoordapparaat, helaas...
Doe ikOp dinsdag 11 december 2001 13:03 schreef ESteg het volgende:
Laat ons nog even weten hoe hij bevalt, als je hem hebt...
Mijn Lite-On LTD163 16 speed DVd al geprobeerd op een Duron systeem, in combinatie met NERO Drivespeed.
Allemaal testjes gedaan, en is een prima ding. (Die Asus heb ik lang naar gezocht, want hun CD-spelers zijn geweldig.)
Ik ben er tevreden over.
Allemaal testjes gedaan, en is een prima ding. (Die Asus heb ik lang naar gezocht, want hun CD-spelers zijn geweldig.)
Ik ben er tevreden over.
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Das goed nieuws! Maar ik zit morgen in Duitsland, daar wil ik ook effe rondsnuffelen bij zo'n hardware megastore.Op donderdag 13 december 2001 14:20 schreef ESteg het volgende:
Hij schijnt op voorraad te zijn bij Informatique!!!
(De ASUS, bedoel ik dan)
Pagina: 1