We see things as we are, not as they are
Xbox kun je gewoon op je PC draaien, niet echt zinvol.
PS/2 is 'third place', dus valt al af
Gamecube is nintendo, maar toch wel grappig.
Ik zou het bij mijn PC'tje houden.
Ja, maar die vriend van me zit te hele tijd te zeiken over die klote PS2, dat die het mooist is enzo. Daarom vroeg ik me af welke console technisch, hetzij theoritisch in staat is de mooiste prestaties te leveren.Op maandag 10 december 2001 10:09 schreef sebastius het volgende:
Ga naar de plaatselijke GameShop. Ga kijken naar de drie consoles en maak zelf je oordeel.
Xbox kun je gewoon op je PC draaien, niet echt zinvol.
PS/2 is 'third place', dus valt al af
Gamecube is nintendo, maar toch wel grappig.
Ik zou het bij mijn PC'tje houden.
We see things as we are, not as they are
Verwijderd
maar op de DEV Days ff Project Gotham op de X-Box gespeeld...dat is toch echt smullen
Hij is ook gemakkelijk om voor te proggen en dat kan je van de ps2 niet zeggen.
En ik hoor ook dat halo en doa3 oogverblindend zijn en dat daar nog niets tegenop kan, behalve de pc weer binnenkort
Maar serieus, ik verwacht heel veel van de Gamecube. De Ps2 kon/kan mij niet overtuigen. (Zelfs GT3 niet)
De Xbox is een geripte pc.
Metal Gear Solid 2 is volgens mij de enigste die een beetje bekend bljft (omdt deel 1 goed was). Maar voor de rest komen er volgens mij niet zoveel goede spellen voor de PS2 uit. Op de X-box komen er wel goede spellen uit, zoals Unreal Championship, Halo, Gotham Racing etc
Verwijderd
Bekijk dan nog de vele (hoogstaande) softwarehuizen die games voor XBOX gaan uitbrengen en de keuze is snel gemaakt(voor mij althans)
Ook een massa topgames : HALO ,Unreal ,...
- Gran Turismo IIIOp maandag 10 december 2001 13:57 schreef knarfyboy het volgende:
Komen er voor de pc nog goeie spellen uit dan?
Metal Gear Solid 2 is volgens mij de enigste die een beetje bekend bljft (omdt deel 1 goed was). Maar voor de rest komen er volgens mij niet zoveel goede spellen voor de PS2 uit. Op de X-box komen er wel goede spellen uit, zoals Unreal Championship, Halo, Gotham Racing etc
- GTA III
- SSX
(dat was mijn persoonlijke lijstje
- Twisted Metal Black
- Devil May Cry
- Metal Gear Solid
etc etc
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1566
Komt er op neer dat de Xbox het beste is, dat de Gamecube er niet ver achter zit. Ondanks dat alles lager geclocked is werkt het wel efficienter, maar de T&L engine is echt niet zo goed als de Xbox.
PS2 is al weer een jaar oud, bovendien is het ontwerp zeer inefficient (hij heeft 16 piplines! maar kan ze onmogelijk vol krijgen) en outdated. Er zit bv geen anti-aliasing op. Dus PS2 is gewoon een vorige generatie console met de bijbehorende kwaliteiten.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
En voor de rest komt het volledig op de spellen aan. Ik kan voorbeelden geven van spellen die er bagger uitzien (Supercar Street Challenge) en die er fantastisch uitzien (MGS2, FFX, GT3, Devil May Cry) op de PS2.
Iemand tegen mij wedden dat er over een half jaar over de Xbox niet hetzelfde is te zeggen?
Wanneer houden mensen nou eens op met dat gezeik over consoles? Het gaat om de spellen!!! Xbox heeft voor mij tot nu toe op Halo na niet veel. Allemaal geupdate versies van ouwe games, weinig origineels. Conclusie: Nu geen Xbox. Over een half jaar? Geen idee, als de spellen beter zijn waarschijnlijk wel.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ben vrolijk aan het emuleren.
Lag het trouwens aan mij of was er nog iemand die bij GT3 op de playstation2 het idee hadden in een in invalide auto met 40 te rijden?
En nog even een toptitel die uitgebracht ging worden is Much's oddessyee ofzo. Die is al best wel lang klaar geloof ik ze wachten alleen tot de x-box af zou zijn vanwegen de hoge hardware prestaties...
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Alleen de developers hadden in het begin problemen om het te implementeren omdat het verkeerd gedocumenteerd werd.
http://ps2.ign.com/news/21661.html
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
jij gaat wel ff emulerenOp maandag 10 december 2001 16:55 schreef Interstice het volgende:
Ikke ben blij met mijn peezee.
Ben vrolijk aan het emuleren.
Lag het trouwens aan mij of was er nog iemand die bij GT3 op de playstation2 het idee hadden in een in invalide auto met 40 te rijden?
En nog even een toptitel die uitgebracht ging worden is Much's oddessyee ofzo. Die is al best wel lang klaar geloof ik ze wachten alleen tot de x-box af zou zijn vanwegen de hoge hardware prestaties...
en hoe bevalt gt3 en gta3
het enigste wat je aan het emuleren ben is denk de gameboy advance of psx, maar ps2 xbox en gamecube zeker niet.
dus zeg dan nix.
ik zou voor de ps2 gaan de psx is technisch gezien ook minder dan de n64, maar op de psx werden toch de leukste en de meeste games uit gebracht ik heb het idee dat dat nu ook weer gaat gebeuren.
nintendo komt er gewoon niet meer ze blijven te veel hangen bij die oude nintendo tijd, elke keer weer mario land/mario kart en al die shit voor de rest komt er haast nooit iets nieuws wat echt door breekt (behalve james bond).
en de xbox jah, daar kan ik nog nie zoveel over zeggen.
Ps2 heeft een vriend van me is wel heel erg leuk om te spelen (voordeel van een ps2 is ook dat ie omgebouwd kan worden
Ncube naah denk dat er niet echt goeie spelletjes uitkomen voor de wat oudere tussen ons.
KOrt samngevat ik ga voor de ps2 en Xbox.
En voor de mensen die zeggen dat een xbox een pc is, is niet waar. Mischien heeft het onderdelen die overkomen met een pc, maar dat wil niet zeggen dat het een pc is.
Alle spellen worden geoptimaliseerd voor de Xbox. Dus al heb je een pc met een 3 gig processor nogsteeds kan hij een xbox niet totaal emuleren.
Verwijderd
maar om nou te zeggen dat dat zo goed werkt..Op maandag 10 december 2001 16:46 schreef s_roubos het volgende:
PS2 heeft WEL AA.
Wel eens de launch games van de PSX vergeleken met de spellen die de laatste twee jaar zijn uitgekomen (vergelijk Ridge Racer 1 maar eens met Ridge Racer 4). Ze leren steeds meer uit zo'n doos te halen.
Ga na, de PSX loopt op een 33 Mhz processor. Probeer maar eens spellen van gelijkwaardige grafische kwaliteit (FFIX, GT2, MGS) op een 486 DX te spelen. Veel succes.
Ben je nou echt zo iemand die een console koopt vanwege de technische kwaliteiten? Of dat volgens de specs er alles "Beter" uit zou moeten zien??Op maandag 10 december 2001 09:55 schreef TutanRamon het volgende:
Ik wil een spelcomputer kopen maar ik zit te twijfelen tussen bovenstaande 3. Een vriend van me, een PS fan, zegt natuurlijk dat ik een PS2 moet kopen omdat hij 'beter'is dan die andere 2. Maar welke van de 3 is technisch gezien het best? En grafisch?
Games maken de console! Niet de specs!! (de PSX was technische gezien minder dan bijv. de Saturn!!)
Ik heb nu een DC
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De 1e generatie GC spellen zien er beter uit dan 2e generatie PS2 dus die valt af (de PS2)
Dus het gaat tussen de XBox en de GC
De XBox moet de beste graphics voor kunnen brengen, maar dat moet nog blijken
The devil is in the details.
Verwijderd
XBOX is ook om te bouwen en je kan ook spelen met backupsOp maandag 10 december 2001 18:03 schreef BOMBER het volgende:
Xbox is TECHNISCH gezien beter, maar is ook een joekel van een ding.
Ps2 heeft een vriend van me is wel heel erg leuk om te spelen (voordeel van een ps2 is ook dat ie omgebouwd kan wordendus je kan backups spelen)
Ncube naah denk dat er niet echt goeie spelletjes uitkomen voor de wat oudere tussen ons.
KOrt samngevat ik ga voor de ps2 en Xbox.
En voor de mensen die zeggen dat een xbox een pc is, is niet waar. Mischien heeft het onderdelen die overkomen met een pc, maar dat wil niet zeggen dat het een pc is.
Alle spellen worden geoptimaliseerd voor de Xbox. Dus al heb je een pc met een 3 gig processor nogsteeds kan hij een xbox niet totaal emuleren.
Verwijderd
Iedereen zegt allemaal wel dat op de ps2 vette games zijn, maar veel daarvan komen ook op de x-box.
Dus ik zou nog ff wachten en kijken wat de x-box er in Nederland van bakt.
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]
Exactemundo.Ik heb nu een DC , en ga binnenkort een PS2 halen vanwege een aantal games die ik erg graag willen hebben (MGS2, FF X, FF XI, Devil May Cry, Soul Reaver II...). Dat ie technisch en grafisch gezien "niks" is zal mij een worst wezen.. Gameplay boven graphics!
Veel geluk, al die mensjes die nog steeds geen PS2 hebben en roepen dat ze wel een Xbox gaan halen omdat dat ding meer polygonen kan laten zien.
Deze kerstvacantie speel ik:
Jak and Daxter
Pro Evolution Soccer
Tony Hawk 3
Gran Turismo 3
Metal Gear Solid 2
Grand Theft Auto 3
Jaja, te weinig tijd
Waarom? OMDAT ER NOG GEEN XBOX IS. En als ie er was, dan had ie niet de spellen die kunnen tippen aan het bovenstaande rijtje. Wat heb ik er nou aan om nu te lezen dat DOA3 er veel mooier uitziet op de Xbox dan DOA2 op de PS2? Heb geen Xbox. Daarbij is het mij wel duidelijk na 15 jaar gamen dat gameplay toch wel ff wat belangrijker is.
Zo baal ik bv. van RTCW. Net weer HL zitten spelen, dat roelt toch heel wat meer, ook al heeft het minder polygonen, lelijkere textures etc. etc. etc.
Ga toch gewoon voor de games, mensen.
Verwijderd
Vet scherper en hogere reso's dan TV.
Tis alleen ook vet duurder (tenzij je al een hoop hebt).
Verwijderd
van ngc en ps2 weten we dat ze als warme broodjes verkocht worden,en dat ze een trouwe bron aan game ontwerpers hebben.
ik zei het al eerder maar zeg het nu weer,de xbox kan een killer worden maar het blijft toch een eerste stap in deze richting voor de micro softies,maar als er in het komende anderhalf jaar een duidelijk stijgende lijn komt in publieke belangstelling en spel kwaliteit dan ben ik denk ik ook wel geneigd om zo'n X doos aan te schaffen
Verwijderd
De Panasonic versie van de Nintendo Gamecube.
Op de gamecube heb je de games van Sega's Sonic Team en die games ROELEREN gewoon.
Verwijderd
Amen to that, gameplay boven alles! Heb nog altijd het meeste plezier gehaald uit echte classics zoals Pengo en moon patrol!Op maandag 10 december 2001 19:59 schreef Creepy het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo iemand die een console koopt vanwege de technische kwaliteiten? Of dat volgens de specs er alles "Beter" uit zou moeten zien??
Games maken de console! Niet de specs!! (de PSX was technische gezien minder dan bijv. de Saturn!!)
Ik heb nu een DC, en ga binnenkort een PS2 halen vanwege een aantal games die ik erg graag willen hebben (MGS2, FF X, FF XI, Devil May Cry, Soul Reaver II...). Dat ie technisch en grafisch gezien "niks" is zal mij een worst wezen.. Gameplay boven graphics!
Nou wat een gigantisch ding is et zeg! Damn, waar kan ik me bier in die koelkast bewaren...
Kon alleen Abe spelen, niets voor mij die platform games, zag er wel mooi uit. Kon ook nog wat ingame filmpies kijken van tig aantal sportgames en natuurlijk Halo en DOA3...
Nou graphics, wow... zeker mooi
Maar de FPS van Halo beviel me niet echt, liep als Serious Sam op een celeron...
DOA3 daarintegen, wow, de vrouwen alleen al
Moves waren ook behoorlijk
Mooi ding, maar vindt et nog geen reden om er een aan te schaffen..
Ben blij met me PS2
Signature?
Ach wat zeur ik ook, kheb een PC, daar ben ik tevreden mee (en anders pak ik mijn GBA
pc grafisch heer en meester?Op maandag 10 december 2001 23:44 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Grafisch blijft de PC heer en meester, dit kan niet anders want check die monitoren
Vet scherper en hogere reso's dan TV.
Tis alleen ook vet duurder (tenzij je al een hoop hebt).
sure, sure
Ik heb er ook op mogen spelen en qua "feel" was het allemaal dik in orde, qua graphics kon Halo niet tippen aan bv soul reaver II op mijn PC. Gotham Racer was nogal gevoelloos. Fusion Frenzy was een topper, maar qua graphics niets bijzonders. Abe's Oddesey(?) was ook wel grappig.
Ik denk dat spellen op de Xbox nog wel dik in orde gaan komen, maar de PS2 heeft al zoveel topgames nu.
Ik zou zeggen wacht het nog ff af en hou het nog even bij je PC-tje.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
verder hou ik helemaal niet voor consoles, en ga ik gewoon voor de PC..
enig idee waar ze die screenshots op maken?? juist de pcOp maandag 10 december 2001 19:50 schreef aftermath het volgende:
Als ik naar de screenshots kijk ziet De X-box zeker het mooiste er uit kwa graphics !
in de laatste PCzone benelux staan screenshots van HALO er staat bij dat ze die in reso's kregen van 2000nogwatX2000nogwat dus echt extreme reso's......met andere woorden vertrouw nooit screenshots (btw ik zeg niet dat halo er brak uitziet hoor...
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Wat kan mij het nu schelen dat de PS2 er het slechtst uitziet van de drie. Zolang ik maar games kan spelen waar ik plezier mee heb (dus geen DOA3 die je na twee weken al in de kast gooit, netzoals ik bij doa2 heb gedaan, eentonig spel)
Verwijderd
Sega games ook op de Xbox hoor, en dat ding kost bijna even duur als de Xbox. rond de 1000 piek dacht ik. ziet er wel vet uit.Op dinsdag 11 december 2001 08:21 schreef TheMarco het volgende:
Doe mij deze maar:
[afbeelding]
De Panasonic versie van de Nintendo Gamecube.
Op de gamecube heb je de games van Sega's Sonic Team en die games ROELEREN gewoon.
maarja je ziet het al aan mijn icon
Fantastische gameplay gecombineerd met leuke tot hele goede graphics.
Ik heb de xbox nog niet eens gezien maar ik weet nu al dat ik stiekem toch op de PS blijf hangen. Ik heb weinig vertrouwen in het Microsoft product (ik zie het als de eerste release windows 95). Ze mogen dan wel veel software huizen achter zich hebben maar veel software huizen gaan voor graphics. Terwijl ik voor game play ben.
(Lang leven Spyhunter op de =)64 en straks op de PS2
De specs zullen me worst zijn. De ps2 is lekker snel kwa laden, fijne controllers, goede gameplay, fantastiche audio en leuke graphics
Ik heb gelezen dat GameCube nooit hoger dan 640 x 480 op het scherm tovert, kan dat kloppen?
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Verwijderd
Welke arcadebakken heb jij het over? De meeste arcadespellen draaien tegenwoordig op aangepaste DC- of PS2-based systemen....Op woensdag 12 december 2001 23:45 schreef SpHeaRe het volgende:
Ik vind de pc ook nog steeds de beste graphics tonen. Op degraphics van die Arkadebakken na
Verwijderd
Op woensdag 12 december 2001 09:31 schreef Capoeirist het volgende:
Sony heeft hun naam al verworven met de succesvolle ps1..
Ja en daarom dachten ze dat ze met PS2 nog even snel geld konden binnenhalen met een verouderd systeem
ik heb paar weken geleden de PS2 gekocht en ben er zeeeeer over te spreken. GTA3, GT3, SSX snowboarding, Tony hawk , etc. et.
SSX + Tony Hawk komen ook op Xbox, GTA3 ook, en GT3 is de enige coole game over dan
Fantastische gameplay gecombineerd met leuke tot hele goede graphics.
Niet zo goed meer als je de andere consoles ziet, PS2 heeft ngo erg last van jaggy's terwijl die er bij de GCN en Xbox vrijwel helemaal uitzijn.
Ik heb de xbox nog niet eens gezien maar ik weet nu al dat ik stiekem toch op de PS blijf hangen. Ik heb weinig vertrouwen in het Microsoft product (ik zie het als de eerste release windows 95).
Dit is dus het argument van veel mensen, alleen omdat het MS is zou de console niet gaan slagen?
Ze mogen dan wel veel software huizen achter zich hebben maar veel software huizen gaan voor graphics. Terwijl ik voor game play ben.
(Lang leven Spyhunter op de =)64 en straks op de PS2)
Als je gameplay wilt moet je bij de GameCube zijn want Ninentdo heeft al jaren de beste gameplay.
De specs zullen me worst zijn. De ps2 is lekker snel kwa laden
( die laadtijden van GT3 en TTT zijn abnormaal ),
fijne controllers
Zelfde als PS1
goede gameplay, fantastiche audio en leuke graphics
Verwijderd
Om die reden vind ik de Cube en Xbox dan ook tegenvallen, ze hebben veel nieuwere techniek en toch zijn ze naar mijn idee niet zo veel geavanceerder dan een ps2...
Neem nou Halo, ziet er goed uit, speelt geweldig, maar om al die gameplay en effecten toe te kunnen passen loopt ie maar op 30 fps (met zo nu en dan slowdown). Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, hoort gewoon 60 fps te zijn!
Als ik moet geloven wat ik overal lees is het beeld van Xbox en Cube beter dan dat van de PS2, maar verschil tussen beiden is er amper.
Iedereen heeft het over Halo of Rogue Squadron, want die zijn toch zo mooi, maar dan heb je het dus over de games, niet over het systeem.
Ik zie het zelf zo: ALS ik nog een console koop, dan is dat de Cube. Xbox is in mijn ogen teveel pc-achtig en PS2 lijkt teveel op mijn DC, maar zo zie IK het dus... Daarnaast heeft een goede vriend van me een PS2 dus als ik wil kan ik daar spelen.
Als je omgeving console A en B heeft, en C is ook goed, koop dan C en ga met z'n alleen bij elkaar gamen. Zo mis je niks en ben je niet belachelijk veel geld kwijt...
Enne, PS2, Xbox en Cube zijn alle 3 prima consoles.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.