[ATX] Hoeveel watt?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Hoi,
Ik heb gezocht in de search, maar ik kon niet echt vinden wat ik wilde weten.
Ik wil een servertje bouwen met een MSI K7T266 Pro2, een AthlonXP 1800 en 2 40 Gb schijven (RAID).
CD-ROM/DVD erin, je kent het wel.

Ik vroeg me nu af of een kast met 250 watt voeding zwaar genoeg was. Zijn er vuistregels voor welke component in je kast hoeveel vermogen nodig heeft ofzo?

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Een 250W voeding moet het kunnen trekken, maar het is verstandiger om alvast een sterkere voeding te nemen, dan loop je namelijk niet het risico om later te kort te komen. Vuistregel bestaat niet, alhoewel het vast te berekenen is, hoeveel Watt je systeem nodig heeft :)

Verwijderd

Moet je even gaan rekenen met amperes volgens mij.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Zou gewoon het zekere voor het onzeker nemen. Koop gewoon een kast met een 300W voeding nemen. zou het risico niet nemen tenzij je de voedign + kast al heb.

>Systeemspecs<

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik bedenk me dat dit niet in OCM hoort, kan iemand dit topic even in HA zetten?
Thnx.

MSX 2 rulez more

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

250 watt zou ik zeker niet doen, ik zou minstens gaan kijken naar 300 Watt.
je moet niet gek staan te kijken dat als je hem op 250 Watt zet dat steeds je pc spontaan uitvalt.

er zijn ook vast wel mensen die het werkend hebben op 250 Watt, maar ik zeg ook all1 maar even wat ervaringen zijn van sommige mensen!

Specs

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort in HA, maar in HA loopt een voedingen topic (lees de stickies daar ff).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.