Chello modem kapot

Pagina: 1
Acties:

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Sh*t, mijn modem is kapot! Alleen het meest linker lampje (com21) brandt groen, that's it.
Nu moet ik dus iemand bij UPC aan de lijn zien te krijgen en dat valt niet mee.
Ik heb 2 keer gebeld, maar elke keer als de 6 man voor mij waren geholpen en ik aan de beurt was, werd de verbinding verbroken.
Nu heb ik maar ge-e-maild, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat ook niet echt zoden aan de dijk zet.
Heeft iemand ervaring met zoiets als dit, hoe lang kan het duren voor je een nieuwe modem terugkrijgt??

btw Hij werkt ook niet op een ander adres, terwijl een andere modem het bij ons wel doet.

• AnotherFruitcake
Kan ik btw mijn modem ergens laten checken, of laat Chello mij dan meteen voor de kosten van een nieuwe modem opdraaien?

Je kunt ze volgens mij ook niet zomaar openmaken om even door te laten meten, toch? er zitten van die rare schroefjes onder om ze pen te maken.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als er maar 1 lampje op het modem brand ook na het in en er uit doen van de stekker dan is ie dood.

Bij @home wordt het zolang het niet jouw schuld is gratis vervangen. Hoe het bij chello zit, geen idee.

Verwijderd

NIET gaan schroeven en zelf testen! Ik heb het vorig jaar ook gehad met mijn Lan-ding; hebben hem gewoon omgeruild.

En e-mailen maar niet doen, duurt veel langer. Je kunt beter bellen en volhouden. Je hebt een storing te melden toch? Door naar de TD en afspraak maken, kan ie miscchien morgen weer gefikst zijn :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ga er inderdaad niet aan schroeven. Stel, je hebt hem open gekregen... en dan?? Je hebt er nix aan als je hem open maakt en daarnaast loop je de kans dat je hem moet betalen als je 'm vernielt en geloof mij maar: je wilt absoluut geen Com21 modem van je zakgeld betalen. Dat kastje kost meer dan een gemiddeld extern modem.

Uhm.. maar voor de duidelijkheid: alleen je Power-lichtje brandt? En brandt ie dan groen of oranje?

Deze site is ook erg nuttig: (voor de duidelijkheid, hij is niet officieel van upc) http://modemled.cjb.net

Hoe zit het met het lichtje achterop je modem btw?? (Ja daar zit ook een lichtje... ook bij Terayons, dat weet bijna niemand :))

Verwijderd

een lampje achterop een com21? da's een nieuwe voor mij... Terrayon controleren we altijd achterop, da's immers het linklampje, maar is het 5e lampje op de com21 niet datzelfde (link-)lampje?

*chellosupport denkt dat zijn collegatje misschien ietwat verward is*

bel gewoon naar UPC. je hoeft niet per se de Chello helpdesk aan de lijn te krijgen, de Frontdesk (andere problemen op telefoonsysteem (nr.6.)) kan ook de melding maken. de monteurs horen ervan en maken een afspraak tot vervanging.

Verwijderd

allen je power...das minder.
heb je modem al eens gereset ??
zo ja , wat doet het dan en wat in welke volgorde, gaan er dingen oranje knipperen etc etc.

schrijf dit even op voordat je belt. ja hoeft hiervoor ook niet iemand van de helpdesk te spreken. een omruilafspraak kan gewoon via de algemene inet-lijn (dus geen tech. ass of geen verbinding kiezen !!!)

• AnotherFruitcake
Ok het is opgelost.

Het modem was idd kapot, gisteren gebeld en ze zouden vandaag terugbellen voor een afspraak.
Dat gebeurde natuurlijk niet, in plaats daarvan stond er vanmorgen vroeg al een persoon voor de deur met een nieuwe modem.
Die kreeg ik niet echt goed aan de praat....ik kreeg een 169.xxx IP nummer, maar er werd meteen een handeling uitgevoerd die mij een goed IP gaf.
Het werkt nu weer perfect.

Dus er mag nu wel eens worden gezegd dat Chello / UPC het in dit geval perfect heeft opgelost.

Ik ben blij *D

Verwijderd

[b]Op dinsdag 11 december 2001 15:35 schreef
Dus er mag nu wel eens worden gezegd dat Chello / UPC het in dit geval perfect heeft opgelost.

Ik ben blij *D
Bij deze, just like the man said.
Ben blij voor jou ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
WOW!!!!

Toen mijn Terayon modem door de bliksem gesloopt was duurde het ruim 3 weken, en meer dan 10 telefoontjes voordat er een nieuwe kwam. Ze zijn de afspraak zelfs 2 keer niet nagekomen.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 15:35 schreef AnotherFruitcake het volgende:
Ok het is opgelost.

.......

Ik ben blij *D
WOW het is dus nog mogelijk, maaruh wat voor modem heb je nu gekregen dan , want bij com21 kun je geen 169.x.x.x krijgen (is statisch ip) dus ik neem aan dat je ook een ander modem heb gekregen ??

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 17:17 schreef psychic het volgende:
want bij com21 kun je geen 169.x.x.x krijgen (is statisch ip) dus ik neem aan dat je ook een ander modem heb gekregen ??
Chello werkt in bv Rotterdam gewoon met dhcp(dynamisch) en alleen Com21 modems.....
169.x.x.x ...... is volgens mij het netwerkadapter adres.....

en die "handeling" die werd uitgevoerd was zeker ipconfig /release/renew :?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

169.x.x.x is een ip wat windows toewijst als je geen ip van de DHCP krijgt, om te voorkomen dat je NIC blijft zeuren om een ip... ;)

• AnotherFruitcake
Ik weet niet wat voor handeling ze bedoelen, ze noemden het een "template".

Ik heb gewoon een Com21 modem teruggekregen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:13
ik nord en zuid holland draaien com21's op DHCP.

w31rd he? vind ik ook, Stefan moest het mij vertellen, want ik geloofde het voorheen ook niet..

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1