Plextor 24x10x40 in een PII 350 met 64 MB Ram?

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 11:51
Mijn baas wil een cd-writer aanschaffen om back-ups te maken en presentaties te branden. Nu werken wij op PII 350 met 64 MB RAM. Nu ben ik in een aantal winkels geweest, en omdat kwaliteit voor ons belangrijker is dan snelheid wordt mij overal een Plextor aangeraden. Toevallig is dit ook de snelste (24x10x40). Andere merken waren Freecom en LiteOn. Deze waren goedkoper, maar konden qua kwaliteit niet tippen aan de Plextor, zei men.

Mijn vraag aan jullie: Heeft het nut om met bovenstaande systeem een Plextor 24x10x40 aan te schaffen? Of kan ik beter een andere kopen?

O ja, ik kreeg ook te horen dat een langzamere brander (12, 8 of 4 speed) bijna niet meer aan te komen was, en dat deze, wanneer ze besteld zouden moeten worden, duurder uit zouden vallen dan de Plextor.

Iemand suggesties?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Die Plextor werkt met UDMA33, dus echt processorkracht kost 't branden niet. Het is maar de vraag of de HD op de oude P2-350 z'n data snel genoeg aan kan leveren (ongeveer 4MB/sec).
Voornamelijk die 64MBtjes zijn wat weinig, want als de PC begint te swappen zal de te branden data echt niet meer met 4Meg/sec van je schijf afkomen.

Gelukkig heeft die Plextor Burnproof en je kan eventueel cd's ook op 1x, 2x, 4x, ... 16x, 20x en 24x branden.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik heb een plextor 121032 in een P75 met 96 Mb gebouwd. Door de burnproof technologie komen zelfs uit dit systeem perfecte CD-tjes.

Verwijderd

Als je niet te veel zooi op de achtergrond hebt draaien kun je best op 24* branden.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

Gaat wel werken hoor. Zou alleen i.pv. de plextor (welke wel m'n voorkeur heeft) de lite on en extra RAM kopen

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Bijvoorbeeld minimaal 128 MB extra (kost haast niks) geheugen bijplaatsen. Ipv een Plextor kun je oa ook Lite On (16 - 24 speed) of AOpen (16 - 24 speed) brander nemen.
Pagina: 1