Toon posts:

[Flash 5] Vervagende bol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of je in flash ook een bol kan maken met bijv. de kleur wit in het midden, helder wit en dat et wit vervaagd naar buiten, ongeveer zoals wanneer de alpha afneemt.

Je moet dus de achtergrond steeds duidelijker kunnen zijn naarmate je verder naar buiten gaat.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 10 december 2001 09:39 schreef mrdude het volgende:
Ik vraag me af of je in flash ook een bol kan maken met bijv. de kleur wit in het midden...
Ja, dat kan je maken in Flash...maar wat is je vraag nu precies?

;)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Radial Gradients :)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 09:43 schreef Cheatah het volgende:
Radial Gradients :)
Maar dan met de buitenste kleur doorzichtig!
Als je een effen achtergrond hebt is het nogal makkelijk maar anders...? :?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat radial gradient ken ik, no problem, maar als je daar een object van maakt en je brengt de alpha omlaag dan vervaagd het witte in het midden ook, en dat wil ik niet.

Het is als het ware alsof de bol naar buiten toe steeds transparanter wordt.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op maandag 10 december 2001 09:49 schreef mrdude het volgende:
Kijk, dat radial gradient ken ik, no problem, maar als je daar een object van maakt en je brengt de alpha omlaag dan vervaagd het witte in het midden ook, en dat wil ik niet.

Het is als het ware alsof de bol naar buiten toe steeds transparanter wordt.
Je moet er ook geen object van maken. Je moet direct de Alpha van de buitenste kleur op 0% zetten. Dat doe je door in het panel "Fill" de buitenste kleur te selecten en dan het panel "Mixer" te openen. Hier kun je de Alpha van de kleur zelf editten.

Verwijderd

Topicstarter
Gee THANX!!!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 09:59 schreef klmurphy het volgende:

[..]

Je moet er ook geen object van maken. Je moet direct de Alpha van de buitenste kleur op 0% zetten. Dat doe je door in het panel "Fill" de buitenste kleur te selecten en dan het panel "Mixer" te openen. Hier kun je de Alpha van de kleur zelf editten.
Murf does it again! :+
Pagina: 1