Toon posts:

De veelbesproken search :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de search volledig werkt. Geweldig ! Bij search op username verschijnen alle topics weer, slotjes zie je weer, de verscheidene queries zijn weer mogelijk.

Maar : het oude probleem [topic=215008/1/50] is er ook weer. Kunnen jullie dat nog even maken :? Dat zou helemaal perfekt zijn. :)

/edit : er was even geen actief topic over de search, dus maar even een nieuwe. En BTW : dit heeft dus wel gewerkt, zoals in dat topic is te lezen. :)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Ik ben allang blij dat ie het weer normaal doet :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh, de search doet het alleen maar "zo" omdat we niet op achelois kunnen komen en daar de aangepaste search vanaf kunnen halen.

Dus juich nou maar niet, want zodra achelois weer werkt hebben we de aangepaste search weer...

Verwijderd

Bij deze mijn complimenten voor het goed laten functioneren van de zoek. :)

_Edit, had de post van ACM niet gezien. Wat is het probleem dan? Waarom werkt dit niet goed?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op maandag 10 december 2001 12:06 schreef ACM het volgende:
Dus juich nou maar niet, want zodra achelois weer werkt hebben we de aangepaste search weer...
Hm...laat die Achelois dan maar lekker...dis ook goed ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 12:50 schreef Manic het volgende:

[..]

Hm...laat die Achelois dan maar lekker...dis ook goed ;) :P
Ik denk dat GoT dan weer plat gaat om 15:00 uur ofzo :)

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 12:06 schreef ACM het volgende:

tsja en toch vraag ik je over een week of op achelois de search helemaal aan kan, mocht Iris zich de komende week tijdens de piekuren goed staande houde.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik vond het al vreemd.
Eerst krijg je te horen dat er een server uitligt.
En dan zie je ineens dat de search het weer helemaal doet.. |:(

Maar nu is het duidelijk :7

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
pffffffff en dit vinden jullie leuk om te doen???? ik superblij dat ik eindelijk weer rode icoontjes zie, en HK en SG topics bij user search, nee is het een foutje wat nu alweer hersteld is en ik weer niks meer kan vinden waar ik heb gepost |:(

PIII 800@804 Mhz

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-11 22:52

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik vind het idd ook wel erg jammer ja... ;(

Iemand enig idee wanneer er een nieuwe goed werkende search operationeel komt?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

/me is ook een beetje droevig ;(

• Garfield|IA
  • Niet online
• GoT draaide eerst op Achelois, die is dus gecrasht/nu inmiddels niet meer.
• Vervolgens is Aphrodite ingericht om GoT te runnen.
• Dit werkte dus niet omdat Aphrodite al te veel andere dingen moest doen, met als gevolg een te hoge load om een uur of 15:00 vervolgens is....
• Iris ingericht als server, en heeft het goed gedaan zelf nog in de piekuren! want was Iris down vandaag om 15:00? ik dacht het niet, in tegendeel de load was zelfs erg laag. en gisteren tussen 20:00 tot 22:00 was GoT rete snel zelfs met de search aan.
• Nu staat Achelois weer aan, notabene een DUAL AMD server en die zit nu uit zijn/haar neus te eten.

Kunnen jullie niet proberen om de search helemaal aan te gooien en kijken wat er gebeurt, want het ging met Iris erg goed wat zelfs een veel minder krachtige server is.

Dus het moet met het DUAL AMD systeem toch goed gaan lijkt mij, nu is het alleen maar vervelend omdat de search weer deels werkt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 10 december 2001 19:33 schreef Devil_2000 het volgende:
Dus het moet met het DUAL AMD systeem toch goed gaan lijkt mij, nu is het alleen maar vervelend omdat de search weer deels werkt.
Je moet niet vergeten dat het zwaarste deel van de searchengine momenteel op de DB wordt uitgevoerd. Vooral zoeken op username is behoorlijk zwaar.

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 19:43 schreef ACM het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat het zwaarste deel van de searchengine momenteel op de DB wordt uitgevoerd. Vooral zoeken op username is behoorlijk zwaar.
Maar hoe zat het dan met Iris moest die alles zelf doen/zoeken in de DB of nam een andere server dit voor zijn/haar rekening? ik weet er uiteraard niet het fijne van maar op dit moment zit ik ff met een gevoel dat er iets niet klopt/dat het bij mij nog niet helemaal duidelijk is. :)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ow volges mij had ik het niet goed gesnapt...........de search staat dus uit vanwege problemen en als die opgelost zijn gaat ie weer aan incl. HK&SG topics bij user search..... ok let dan maar niet op mijn te hevige post hierboven,,, dacht dat het voorgoed zo zou blijven nu en dat jullie dit express deden om te pesten >:)

PIII 800@804 Mhz

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:11
Op maandag 10 december 2001 19:52 schreef ViperGTS het volgende:
ow volges mij had ik het niet goed gesnapt...........de search staat dus uit vanwege problemen en als die opgelost zijn gaat ie weer aan incl. HK&SG topics bij user search..... ok let dan maar niet op mijn te hevige post hierboven,,, dacht dat het voorgoed zo zou blijven nu en dat jullie dit express deden om te pesten >:)
Idd, de oude search belaste de servers (de database) te zwaar, waardoor GoT traag werd en er wel eens uitlag. Daarom heeft men de search aangepast zodat ie iets lichter is. Die stond dus op een server die gecrashed was en daarom was de oude search weer aan. Nu is die server er weer (vervangen?) en is de aangepaste search weer aktief.

Ff samengevat :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 10 december 2001 19:48 schreef Devil_2000 het volgende:
op dit moment zit ik ff met een gevoel dat er iets niet klopt/dat het bij mij nog niet helemaal duidelijk is. :)
Het forum lag er dan op de gekste momenten uit, het kon best zijn dat het tijdens de piekuren wel goed liep, etc etc.
Maar dan ineens ook weer niet.

Ik zal es opperen of we het weer es kunnen proberen, maar kan er verder niks over zeggen.

• Garfield|IA
  • Niet online
Het forum lag er dan op de gekste momenten uit, het kon best zijn dat het tijdens de piekuren wel goed liep, etc etc.
Maar dan ineens ook weer niet.
Dat is idd lastig om het zacht uit te drukken, het ging op Iris goed qua load maar wat de prestatie is over langere periode is idd afwachten.
Ik zal es opperen of we het weer es kunnen proberen, maar kan er verder niks over zeggen.
Is wel het proberen waard denk ik, misschien gaat het nu wel beter met de nieuwe slackware.
Ik weet ook niet helemaal zeker of de search al is uitgeprobeerd op Achelois met de huidige configuratie.

Naja, we merken het wel op dit moment heeft Achelois haast niets te doen, dus misschien is de combinatie van nieuwe slackware en de DUAL AMD server wel DE combinatie om de search tijdelijk weer aan te zetten :)

We wachten in spanning af :7

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De search veroorzaakt nauwelijks load op de webservers, maar is wel zwaar voor de db. Al zouden we het forum loadbalancer over een heel 42U rack vol met webservers, dan nog blijft de search een probleem.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Andere search engine laten schrijven misschien? :X

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1