Het is me gelukt om met Delphi met MySQL te kunnen communiceren! :):):) Ikke erg blij!!!! 
Maar nu het volgende probleem:
Als ik nu een Query in delphi maak voor SQL dan krijg ik van die vreemde dingen:
In een editbox krijg je een string aangeleverd en als je die in een SQL query plakt dan verwijdert die dus niks in de database. Nou weet ik gelukkig wat er aan de hand is maar ik kan het niet oplossen ik weet niet waar ik zoeken moet.
Dit is de string die ik in mijn mysql.log zie:
en dat moet zijn:
En zo zet ik het in Delphi:
Hij moet dus om de variabele nog twee quotjes neerzetten!
Maar nu het volgende probleem:
Als ik nu een Query in delphi maak voor SQL dan krijg ik van die vreemde dingen:
In een editbox krijg je een string aangeleverd en als je die in een SQL query plakt dan verwijdert die dus niks in de database. Nou weet ik gelukkig wat er aan de hand is maar ik kan het niet oplossen ik weet niet waar ik zoeken moet.
Dit is de string die ik in mijn mysql.log zie:
code:
1
| DELETE FROM Dames WHERE Nummer_dames = 1 AND Naam = blabla AND Land = blabla |
en dat moet zijn:
code:
1
| DELETE FROM Dames WHERE Nummer_dames = '1' AND Naam = 'blabla' AND Land = 'blabla' |
En zo zet ik het in Delphi:
code:
1
2
3
4
5
| Naam := NaamEdt.Text ; Nummer_dames := NummerEdt.Text ; Land := LandEdt.Text ; Query := 'DELETE FROM Dames Nummer_dames = ' + Nummer_dames + ' AND Naam = ' + Naam + ' AND Land = ' + Land ; |
Hij moet dus om de variabele nog twee quotjes neerzetten!
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!