Toon posts:

goedkope videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben voor een collega op zoek naar een videokaart die "redelijk" in 3d presteert, goed in 2d en die video in heeft. Hij mag zo'n 300 gulden kosten. Give or take een tientje of 2-3... Ik heb al op www.prijsindex.net gekeken, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik ben van de meest bekende videochips wel op de hoogte maar van de wat oudere, en zeker wat betreft video in, weet ik niets. Zou de asus v3800 wat zijn? of een ati 128 all in wonder? Mensen met ervaringen? Het kaartje gaat in eenzelfde systeem als in mijn sig staat gestopt worden...

Verwijderd

Wat dacht je van een kloon TNT2 kaartje, toch best wel rap voor de gemiddelde gamertjes en echt niet duur (100 - 150 gulden / 45 a 62,5 euro).

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doet de video in het op zo'n kaartje? ik zit net ook iets te lezen over de RADEON VE 32 MB... maar ben er nou niet achter of ie beter voor de TNT2 kan gaan of voor de radeon?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

PCI of AGP?

PCI heb je idd al voor F150-200,- AGP ben je duurder uit.

Verwijderd

Topicstarter
agp was de bedoeling hoor ik net ;)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 20:34
Op maandag 10 december 2001 09:15 schreef Luit het volgende:
Wat dacht je van een kloon TNT2 kaartje, toch best wel rap voor de gemiddelde gamertjes en echt niet duur (100 - 150 gulden / 45 a 62,5 euro).
Zou ik niet doen.
TNT2 is ondertussen al best wel outdated en zo geweldig is de 2d ook alweer niet van zo'n kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 09:57 schreef InZane het volgende:

[..]

Zou ik niet doen.
TNT2 is ondertussen al best wel outdated en zo geweldig is de 2d ook alweer niet van zo'n kaart.
Maar wat zou jij me dan adviseren bijvoorbeeld?

• InZane
Op maandag 10 december 2001 10:03 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Maar wat zou jij me dan adviseren bijvoorbeeld?
Een kaart die sowieso best redelijk presteert in 3d en een super 2d kwaliteit heeft, is matrox (G400/G450).
Je wil dus ook video in en daar weet ik dus helaas niet zoveel van. Misschien ATI.

Verwijderd

Noname GeForce2 MX400 64MB AGP

Verwacht geen topprestaties van deze kaart maar hij blaast een TNT2 finaal uit het water

InZane
als "RTCW addict" moet je weten dat RTCW zwaar bagger draait op een Matrox ... ik heb hier op de zaak een G450 en ik kan niet normaal fraggen in mijn ... eehmm ... pauzes :)

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Hhmm zijn dit niet allemaal kaarten met video- of tv- OUT?
De topicstarter vraagt om tv-IN.
Daar zit nogal verschil in, of begrijp ik de topicstarter verkeerd en wil je wel tv-OUT hebben?

Kaarten met tv out zijn er in alle soorten en maten voor niet te veel pieken. Idd is die mx-400 dan een optie of zo'n Ati Radeon apparaat.

Die Ati all in wonder heeft wel video of tv-IN.

Oerbrood!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
GeForce 3

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op maandag 10 december 2001 10:34 schreef Jaded het volgende:
GeForce 3
Zeker, zeker. Ik heb hem gewoon gratis gehad :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• InZane
GeForce 3
Sinds wanneer heeft die TV in? :?
Tis wel leuk dat je zelf een GF3 hebt, maar daarom hoeft die kaart voor een ander nog niet de beste keus te zijn.

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb er zelf TV-in op gezet

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op maandag 10 december 2001 10:39 schreef Jaded het volgende:
Ik heb er zelf TV-in op gezet
Wat toevallig, ik ook :P

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 10:32 schreef Chevalric het volgende:
Hhmm zijn dit niet allemaal kaarten met video- of tv- OUT?
De topicstarter vraagt om tv-IN.
Daar zit nogal verschil in, of begrijp ik de topicstarter verkeerd en wil je wel tv-OUT hebben?

Kaarten met tv out zijn er in alle soorten en maten voor niet te veel pieken. Idd is die mx-400 dan een optie of zo'n Ati Radeon apparaat.

Die Ati all in wonder heeft wel video of tv-IN.
Er mag natuurlijk ook TV-out op zitten, maar TV-in is een must :)

Verwijderd

Topicstarter
GeForce 3
Als jij mij geforce 3's voor 300 piek kan leveren, dan ben jij heel snel rijk ;)

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ja kijk, dan heb je dus niks aan die tnt2 of gforce 2MX gevallen. Daar zit alleen een tv-out op.
Je moet dan uitkijken naar zo'n ATI all in wonder of een extra input kaart erbij nemen.
Wat wil je eignelijk invoeren, videobeelden, tv-beelden, analoge camerabeelden, digitale camerabeelden?

Oerbrood!

Verwijderd

Waarschijnlijk wil je analoge videobeelden digitaliseren. Moet je gaan voor de Matrox Marvel G450 tv, die is helemaal gemaakt om mee te videomonteren.

Kost bij gistron 575 geloof ik.
Pagina: 1