Kan de Epson 890 op tegen een HP 970?

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Of te wel: Wie heeft ervaring met deze printer? Heb de search gebruikt maar niets gevonden :(!

Mijn vader heeft een 970, mooi ding alleen is hij in gebruik (lees inkt) verschrikkelijk duur. Terwijl deze Epson de zelfde kwaliteit "kan" afdrukken zijn de inkt-units maar 45 voor kleur en 55 voor zwart!

Printer kost iets van 500 piek voor mij (Nieuw), maar wil wel weten of het at is. Anders koop ik lekker een hp940:)!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ik kan me nu vreselijk vergissen , maar ik dacht dat bij epson de inktcartridges een stuk kleiner waren.

Dus uiteindelijk scheelt het niet al te veel in onderhoud.

Maar zoek nog eff verder want ik weet het niet zeker. (heb zelf niet direct ervaring met de epson, het is maar van horen zeggen)

Verwijderd

Je kan voor de Epson waarschijnlijk ook inkt van 'derden' kopen en dan ben je wel degelijk goedkoper uit. Maar hoe de kwaliteit is, geen flauw idee ;)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hmm, volgens mij ben je in de war, de hp cartridges zijn veel duurder en de prijs per liter ligt hoger. (er zit wel meer in per cartridge, maar daar is de prijs dan ook zeker naar) Het enige voordeel bij HP is de kop in de cartridge. Een Epson is een betere printer tenzij je weinig print, als een Epson een halfjaar of langer stil staat kan het zijn dat je spruitstukjes verstopt raken en soms biedt een bakje warmwater dan geen hulp. Kosten van zo'n reparatie bij Epson fl 210,- (Natuurlijk is zo'n reparatie tijdens de garantie periode gratis, mits er van originele cartridges gebruik gemaakt wordt) Al hoe wel veel verkopers beweren dat cartidges van bijv. life saver net zo goed zijn, is dit niet zo, de inkt is echt iets dikker en de kleuren verschillen ook net iets. Als je zeker weet dat je printer niet een halfjaar stil staat en je geen niet originele cartridges haalt is de Epson een betere keus.

edit: typo

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 09:08 schreef Taco het volgende:
Je kan voor de Epson waarschijnlijk ook inkt van 'derden' kopen en dan ben je wel degelijk goedkoper uit. Maar hoe de kwaliteit is, geen flauw idee ;)
Die zijn er voor de HP printers ook. Ik gebruik zelf altijd Xerox. :7

• Zware Unit
In de HP zit 39ml (kleur gedeeld door 3 dan) en kost 150piek
Epson zit ?ml in en kost 45 piek!

redelijk verschil!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
Vraagje:

Op de Epson site staat dat je met een cartridge (zwart) ongeveer 540 pagina (3,5% dekking) kan afdrukken!

Kleur ongeveer 220 (5% dekking, dus 6 complete a4-tjes)

Weet iemand infomatie te vinden over het gebruik van een 940 printer van HP? (eigen ervaring mag ook trouwens :) )

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Epson lijken hele leuke printertjes.
Maar hou er rekening mee dat je over anderhalf tot twee jaar voor dezelfde uitgave staat, namelijk een nieuwe printer.
De printkop van HP-printers zit in de cartridges, bij elke nieuwe cartridge heb je een nieuwe printkop. Bij Epson zit de printkop (die overigens van iets betere kwaliteit is) in de printer. In het begin geeft de Epson mooiere afdrukken, na verloop van tijd is de printkop versleten en kun je de printer weggooien.
Het is even kijken wat je het meeste aanspreekt, meer geld betalen voor je inkt of meer geld betalen voor je printer. Ik zou het even naast elkaar zetten, je weet zelf hoeveel je aan inkt uitgeeft.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Vergelijken is heel lastig. Hp is niet goedkoop maar je krijgt zoals eerder vermeld wel een kop bij een patroon en hp is ten minste zo netjes om de inhoud nog op het patroon te vermelden.

Dacht dat Epson dat niet deed, dus lastig vergelijken. Daarnaast is het zo dat bij Epson de printer om de zoveel uur een klein beetje inkt spuit om te voorkomen dat de vaste kop indroogt. Haal je de stroom eraf en zet je die er weer op dan spuit ie zelfs wat meer inkt het niets in (hij weet immers niet hoe lang die uit is geweest dus neemt het zekere voor het onzekere). Dit was zo bij de vorige serie en ik neem aan dat dat bij dit model niet is veranderd. Vergelijken is dus heel heel lastig.......

• Zware Unit
Heb hem gekocht en het antwoord is

JA ZEKER!!!

top printer. Super Snel, Stil en vooral top kwaliteit (gelijk aan de hp990 alleen goedkoper in gebruik ;) )

Verwijderd

Koop nooit een printer van Epson want de garantie is kl*te?
Ik spreek uit ervaring en er komt nooit meer een printer van Epson in mijn buurt!!!!!!
HP rulez!
Pagina: 1