geen Flatfee i-net, wel flat-fee op 1 km !!...

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
hoi, korte uiteenzetting van mijn situatie!

in mijn woonplaats is geen flatfee internet beschikbaar! wel zit er een bedrijf in de buurt waar mijn co-located machine staat, aan een huurlij oid.

als ik nou eens een deal met hen sluit en aan mijn server een wireless network card hang, vervolgens doe ik huis hetzelfde.... jah. dan heb ik wel flatfee internet!!

vraag1:
zou dat moeten werken op deze manier of MOET er een antenne etc. geplaatst worden want alles moet binnen de pc kast blijven !

vraag2:
Hoe voorkom ik dat anderen via mijn machine gaan internetten door simpelweg een wireless network card te kopen ?

vraag3:
kan ik met zo'n wireless newerk card ook +/- 20 KM overbruggen :?

thanks.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

kan ik met zo'n wireless newerk card ook +/- 20 KM overbruggen
Dat kan wel, maar niet met huis-tuin en keuken apparatuur, dan moet je naar de professionele categorie, en ik denk dat dat redelijk onbetaalbaar is (denk aan 1000-en guldens...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ok vraag3 = d00d nu de andere 2 nog!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 10 december 2001 07:47 schreef xychix het volgende:
hoi, korte uiteenzetting van mijn situatie!

in mijn woonplaats is geen flatfee internet beschikbaar! wel zit er een bedrijf in de buurt waar mijn co-located machine staat, aan een huurlij oid.

als ik nou eens een deal met hen sluit en aan mijn server een wireless network card hang, vervolgens doe ik huis hetzelfde.... jah. dan heb ik wel flatfee internet!!
Dát zou kewl zijn sech!.. :9~ over wat voor verbinding hebben we et dan ?
vraag1:
zou dat moeten werken op deze manier of MOET er een antenne etc. geplaatst worden want alles moet binnen de pc kast blijven !
Ben bang dat je idd met antennes moet gaan werken, je co-locator zal niet blij zijn denk ik met een Watt of 5 aan straling tussen de PC's van z'n klanten...
vraag2:
Hoe voorkom ik dat anderen via mijn machine gaan internetten door simpelweg een wireless network card te kopen ?
Ligt eraan welke standaard je wil gaan gebruiken...
Het is in ieder geval een utopie op dit moment om te denken dat je privacy hebt zo...
vraag3:
kan ik met zo'n wireless newerk card ook +/- 20 KM overbruggen :?
Met genoeg Wattjes wel jah, maar voor de setup die jij wilt, kan je net zo goed de KPN inhuren om een glasvezeltje je huis in te leggen...

Technisch is het allemaal mogelijk wat je wilt, maar of je Colo daar van gediend is en of je portemonnee voldoende toereikend is, da's een *huge* question... ;)

Maar natuurlijk is het wel en zwaar geil experiment... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 07:56 schreef brammus het volgende:

[..]

Dát zou kewl zijn sech!.. :9~ over wat voor verbinding hebben we et dan ?
[..]

Ben bang dat je idd met antennes moet gaan werken, je co-locator zal niet blij zijn denk ik met een Watt of 5 aan straling tussen de PC's van z'n klanten...
[..]

Ligt eraan welke standaard je wil gaan gebruiken...
Het is in ieder geval een utopie op dit moment om te denken dat je privacy hebt zo...
[..]

Met genoeg Wattjes wel jah, maar voor de setup die jij wilt, kan je net zo goed de KPN inhuren om een glasvezeltje je huis in te leggen...

Technisch is het allemaal mogelijk wat je wilt, maar of je Colo daar van gediend is en of je portemonnee voldoende toereikend is, da's een *huge* question... ;)

Maar natuurlijk is het wel en zwaar geil experiment... :)
De co-located machine die er nu staat staat er ook voor niks, en als ik het goed aanpak kan ik het maybe wel regelen dat hij dit als een leuk promotie project ziet en dat hij gewoon al zijn medewerkers die binnen 2 km wonen van gratis (flat fee, vast per maand) internet kan voorzien.

ik al dan uiteraard tegen betaling in natura/maanden de hard/software regelen en een paar FreeBSD bakken inrichten.

Wel zal ik eerst wat onderzoek moeten gaan doen naar dit spul, maar dat is DUUUR 2000,- voor een access point en F400,- per netwerk kaart ?? kan dat niet goedkoper ??

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
wireless access points beginnen bij f600,- Daarbij wil je denk ik nog een externe antenne en eventueel versterking.
Tenzij je binnen 20m van je server blijft natuurlijk...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 08:11 schreef paulhekje het volgende:
wireless access points beginnen bij f600,- Daarbij wil je denk ik nog een externe antenne en eventueel versterking.
Tenzij je binnen 20m van je server blijft natuurlijk...
tot hoever kan ik met een antenne de afstand rekken ??

ik kan de colocated machine natuurlijk ook client laten zjin en thuis de access point plaatsen.

ik bel dan in met isdn, zeg tegen mijn server dat hij moet connecen naar access point, en daarna kan ik vanaf mijn thuisnetwerk de co-located server als gateway instellen !! dus alleen een antenne bij mij thuis en niet in de co-located server (die in het wireless verhaal dan client is!)

?? kan da ?

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

En dat ene bedrijfje vindt het goed dat jij internet komt tappen (wat betekent dat zij een PC dag en nacht aan laten staan, waarop misschien bedrijfs-gevoelige info op staat, en een dure huur-lijn met jouw delen).

Moet je een hele goede relatie hebben !

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

[vraag2:
PGP van mcaffee installen! Daar zit een optie bij die heet TCP/IP PGP. Dan wordt het IP verkeer geencrypt en decrypt met PGP !

Verwijderd

De maximaal te overbruggen afstand bij de plaatsing van de antenne in de kast is 2 meter. Dat is de hoogte van de kast. Het is allemaal metaal, in een omgeving ook vol van metaal (dak, wanden, vloeren) dus dat is een (dubbele!) "kooi van Faraday" en ook al pomp je er een kilowatt in, er uit komt 0,0000000005% als je mazzel hebt!

Een oplossing zou ik zo zoeken :
KPN; Huurlijn analoog (à 60,00 /maand) van locatie naar huis. 2 Routers (Zyxel prestige b.v.) en je kunt met 128kb/s flat-feeën :)
Investering ca. 1200,00.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 10 december 2001 08:41 schreef snars het volgende:
Een oplossing zou ik zo zoeken :
KPN; Huurlijn analoog (à 60,00 /maand) van locatie naar huis. 2 Routers (Zyxel prestige b.v.) en je kunt met 128kb/s flat-feeën :)
Investering ca. 1200,00.
Waar is het addertje ?

Ik bedoel: 1200,-- startup kosten en 60 pieken in de maand voor een flat-fee 128k verbinding vinnik errug goeiekoop...

Hoe zit dat :?

PC-Specs

Verwijderd

Het addertje = het voordeel dat hij heeft dat die doos er al staat (co-located) en dat hij die analoge lijn via 1 centrale gaat lopen, het is immers maar een klein stukje. KPN rekent erg hard als je er mee naar een andere stad moet, in theorie zou het dus kunnen dat dat moet. Maar daar kom je wel 8ter bij 0800 0403. Zyxel is geloof ik www.nijhof-aut.nl ; die vertellen hoe het werkt :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 08:42 schreef brammus het volgende:

[..]

Waar is het addertje ?

Ik bedoel: 1200,-- startup kosten en 60 pieken in de maand voor een flat-fee 128k verbinding vinnik errug goeiekoop...

Hoe zit dat :?
het addertje is het trekken van de kabel waarschijnlijk, er moet volgens mij fysiek een 2e kabel bij komen vanaf een kpn punt naar je huis! DUUUUR

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 08:47 schreef snars het volgende:
Het addertje = het voordeel dat hij heeft dat die doos er al staat (co-located) en dat hij die analoge lijn via 1 centrale gaat lopen, het is immers maar een klein stukje. KPN rekent erg hard als je er mee naar een andere stad moet, in theorie zou het dus kunnen dat dat moet. Maar daar kom je wel 8ter bij 0800 0403. Zyxel is geloof ik www.nijhof-aut.nl ; die vertellen hoe het werkt :)
hey, explain..

er hoeft dus geen fysieke kabel gelegd te worden ? het word een huurlijk van mijn huis naar bedrijf met co-located server! :9~

ala F60,- per maand, wat zijn zij dan aan extra kosten kwijt ?? die zal ik ok moeten $$$

:7 k'hoop dat 't wat word ?? en packet radio heb je dan ook internet toegang ? of is dat een netwerk opzich (co-locater ff uitbeeld)

Verwijderd

De aanleg kosten zijn 2x die van een normale telefoonaansluiting, iets van 2x 100 piek dus. Je krijgt dan een onversterkte verbinding, waarop je aan beide kanten ook een gewone telefoon zou kunnen aansluiten. Mooie hotline dus :)
[snars vooert zún postings zo ff lekker op :7:)]

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 10 december 2001 08:47 schreef snars het volgende:

Op maandag 10 december 2001 08:47 schreef xychix het volgende:

[..]

het addertje is het trekken van de kabel waarschijnlijk, er moet volgens mij fysiek een 2e kabel bij komen vanaf een kpn punt naar je huis! DUUUUR
Aha! Ik wou al zeggen...
Anders had ik nu meteen al naar KPN gebeld om de lijn aan te sluiten thuis... :9~

Klonk toch beter dan die 100-200 gulden voor xDSL/kabel of de fijne bedragen van 400+ gulden voor flat-fee analoog... ;(

PC-Specs

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 10 december 2001 08:50 schreef xychix het volgende:
:7 k'hoop dat 't wat word ?? en packet radio heb je dan ook internet toegang ? of is dat een netwerk opzich (co-locater ff uitbeeld)
Zou je echt met niet meer dan 9k6 baud willen werken :?

Zie: [topic=242153]...

/Edit: Nou werkt die [topic=] tag weer niet :? :(
Bedoelde topic is dus: Packet Radio

PC-Specs

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 08:57 schreef brammus het volgende:

[..]

Zou je echt met niet meer dan 9k6 baud willen werken :?

Zie: [topic=242153]...
jah. ik houd gewoon mijn INBEL isdn, maar ik wil een 24/7 connectie om bij te ssh-en naar mijn co-located bak, mud te spelen, er hoeven dus aleen lettertjes over de lijn geen plaatjes etc. dan bel ik wl weer gewoon in!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:42
Alternatief: @work flatfee... doe ff een search, 149 ex voor 128k
Pagina: 1