Als ik met een 'normale' user ftpwho uitvoer zie ik niks, terwijl er wel iemand ingelogd is. Ik neem dan dus aan dat de user geen access tot de log bestanden heeft. Hoe krijg ik de boel nou toch zover dat de 'normale' user ftpwho en ook smbstatus kan uitvoeren?
Volgens de manual staan de scoreboard files in /var/run. Maar die staan daar dus niet, en in me proftpd.conf staat geen ScoreboardPath. Dan moet dus het default path gebruikt worden...
Verwijderd
En wat staat er nog meer voor interresants in die config file?Op maandag 10 december 2001 08:44 schreef Blubber het volgende:
Volgens de manual staan de scoreboard files in /var/run. Maar die staan daar dus niet, en in me proftpd.conf staat geen ScoreboardPath. Dan moet dus het default path gebruikt worden...
Als welke user doe je ftpwho?
Als root werkt het wel. Ik zal de situatie ff uitleggen, ik wil een php scrippie schrijven wat een html pagina genereerd met de ftpwho en smbstatus stats. Maar php kun je niet als root uitvoeren, helemaal niet op een publike apache bak...Op maandag 10 december 2001 10:50 schreef compukid het volgende:
[..]
En wat staat er nog meer voor interresants in die config file?
Als welke user doe je ftpwho?
Verwijderd
misschien dat je er ook bij kan vertellen over welke ftpwho je hebt hebt? igv pureftpd dan kan je ftpwho setsuid maken, staat ook in de docu.
Het gaat om proftpd... Ik kan hem als normale user dus wel uitvoeren, zonder foutmelding, je krijt alleen geen uitvoer. Terwijl ik dan zelf met FTP ben ingelogd.Op maandag 10 december 2001 14:45 schreef wkamphuis het volgende:
misschien dat je er ook bij kan vertellen over welke ftpwho je hebt hebt? igv pureftpd dan kan je ftpwho setsuid maken, staat ook in de docu.
Misschien dat dit niet van toepassing is, maar ik heb het zelfde "probleem". Het is echter zo dat hij wel laat zien als er anonymouse users aanwezig zijn met ftpwho. (ik gebruik trouwens ook proftpd)
De logs' permissies veranderen zodat de desbetreffende user de logs wel mag lezen (heeft voorkeur) of ftpwho setuid root maken (minder aan te raden).
Maar waar staan die logs?Op maandag 10 december 2001 15:35 schreef deadinspace het volgende:
De logs' permissies veranderen zodat de desbetreffende user de logs wel mag lezen (heeft voorkeur) of ftpwho setuid root maken (minder aan te raden).
In welke dir staat setuid eigenlijk?
/var/logOp maandag 10 december 2001 15:41 schreef Blubber het volgende:
Maar waar staan die logs?
man chmodIn welke dir staat setuid eigenlijk?
Maar zomaar willekeurige programma's setuid root maken is niet heel verstandig.
Die logs zijn niet te vinden in /var/log, maar de scoreboard files moet ik eigenloijk hebben, maar die kan ik ook niet vinden...Op maandag 10 december 2001 21:41 schreef deadinspace het volgende:
[..]
/var/log
[..]
man chmod
Maar zomaar willekeurige programma's setuid root maken is niet heel verstandig.
Check de properties van var/run/proftpd/proftpd-inetd eens.
Die staan niet goed bij de install van 1.2.4 .
Had je ook achter kunnen komen door de mailinglist archive door te zoeken.
Die staan niet goed bij de install van 1.2.4 .
Had je ook achter kunnen komen door de mailinglist archive door te zoeken.
Das dus het probleem, /var/run/proftpd bestaat niet...Op dinsdag 11 december 2001 12:17 schreef fladder het volgende:
Bij mij werkt het gewoon.
Info haalt ie uit /var/run/proftpd/proftpd-inetd
Pagina: 1