Toon posts:

Bios upgraden lukt niet om AMD XP te laten werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte tot twee dagen geleden een AMD TB 1,3 Ghz op Windows XP NL. Nu heb ik een AMD XP 1800 gekocht en moet daarvoor de bios van mijn ABIT KT7a upgraden. De huidige bios heeft de datum 07-05-2001.

Ik heb van www.abit.nl de nieuwste bios gedownload, te weten kt7s65.exe. Ik heb een bootdisk gemaakt en naast de bootfiles daarop de vijf bestanden uit de self extract van kt7s65.exe gezet: eea wordt uitgelegd op de website van www.abit.nl.

Ik start mijn pc van de floppy, krijg het flashprogramma aan het werk en krijg iedere keer:
- the program file's part does not match with your system - waarna ik terug in de DOS mode kom.

Ik heb met mijn beperkte kennis geen mogelijkheid om dit op te lossen, dus vandaar mijn vraag alhier.

- Hoe krijg ik de nieuwste bios geinstalleerd om de AMD XP te laten draaien?

Alvast bedankt voor de reacties!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Welke revisie van je KT7a heb je? De Kt7a's ouder dan revisie 3 kunnen niet overweg met een XP, wat ook je error zou verklaren.

Is ergens op het bord te lezen d8 ik. kweenie, heb geen kt7...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik heb slecht nieuws voor je.
Je hebt geen KT7A v1.3 want die is op 13/07/2001 uitgebracht en dat is degene met ondersteuning voor de XP.

En de bios die jij moet hebben is de 64 inplaats van 65 en die gaat tot TB 1400mhz. Dus die XP1800 snel terugbrengen of een nieuwe mobo.

Ik heb hetzelfde probleem :(

Dus binnenkort een ABIT KR7A-raid.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Hoe weet je van wanneer je Abit KT7A(-RAID *D) is?

Verwijderd

Op je bord kijken wat er op de sticker staat(links van je PCI/ISA slot)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Toch vervelend dat die knakker in de winkel er niets van wist, terwijl ik toch vertelde wat voor MoBo ik heb.

Mijn oude TB draaide op 1,4 Ghz en de huidige XP draait standaard op 1,1 Ghz. Kan ik deze nu veilig veranderen naar 1,4 Ghz (net als de oude TB) en zo ja, heb ik daar een bios update voor nodig?

Als laatste: welk moederbord raden jullie aan voor de AMD XP? Bedankt!
Pagina: 1