Verwijderd
Wat veel voorkomt is gewoon, een flinke fan onderin die koele lucht naar binnen zuigt, deze word verwarmt door alle onderdelen en warme lucht stijgt naar boven, dan zorg je bovenin de case voor een flinke fan die deze warme lucht dan naar boven zuigt, zorg ervoor dat er niet teveel verschil tussen de fans beneden en boven zit, anders krijg je onderdruk !
Of overdrukOp maandag 10 december 2001 08:24 schreef pcvanvliet het volgende:
...anders krijg je onderdruk !
Edit: PPanic: Wil je in het vervolg gewone titels gebruiken? In plaats van vage tekentjes om het op te laten vallen. Hier op het forum krijg je daar juist minder mensen mee in je topic.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
een flinke fan in de zeikant van je kast moet ook erg effectief zijn...
maar moeten er niet meer outtake fans zijn dan intake, dat had ik tenminste gehoord.
maar moeten er niet meer outtake fans zijn dan intake, dat had ik tenminste gehoord.
wat is er zo erg aan die overdruk en onderdruk ?Op maandag 10 december 2001 08:27 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Of overdrukLigt eraan welke sterker is
Edit: PPanic: Wil je in het vervolg gewone titels gebruiken? In plaats van vage tekentjes om het op te laten vallen. Hier op het forum krijg je daar juist minder mensen mee in je topic.
koele lucht is toch koele lucht ??
Ik d8 ik maak hier een goed lopend topic van, ik zag het ook altijd bij die andere grote topics over de radeon enzo
koele lucht is toch koele lucht ??
Is volgens mij gewoon onzin, aangezien je een bepaalde CFM waarde hebt voor fans, dus cubic feet/minute, dat is de hoeveelheid lucht die ze verplaatsen bij 1 bar druk en een bepaalde hoeveelheid volt. Als je dan onder bijvoorbeeld 100CFM naar binnen blaast, hoef je er boven niet ineens 200 uit te zuigen ofzo.
Het is overigens wel waar dat er een kleine overdruk kan ontstaan in je kast, doordat de lucht niet zo makkelijk langs kabels en kaarten omhoog kan.
Het is overigens wel waar dat er een kleine overdruk kan ontstaan in je kast, doordat de lucht niet zo makkelijk langs kabels en kaarten omhoog kan.
Is niks ergs aan, alleen zou het kunnen dat een fan dan te hard gaat draaien, hij heeft nml minder weerstand. Alleen haal je echt niet zoveel onderdruk dat je fan eraan gaat hoorOp maandag 10 december 2001 08:29 schreef PPanic het volgende:
[..]
wat is er zo erg aan die overdruk en onderdruk ??
Nee dusOp maandag 10 december 2001 08:33 schreef PPanic het volgende:
Maar is dit erg??
Nu de juiste opstelling van de fans
hoe zit het daar mee ??
hoe zit het daar mee ??
Wat voor kast heb je? Bij een bigtower kun je bijvoorbeeld 2 120mm fans onderin gooien en 2 in het "dak", zo heb ik het nu geregeld + 1 fan onderin (80mm) en 2 bovenin, boven de voeding (ook 80mm).
Ik heb een AOpen HX08 kast (bigtower)
Ik heb een AOpen HX08 kast (bigtower)
Verwijderd
Elke kast is andersOp maandag 10 december 2001 08:35 schreef PPanic het volgende:
Nu de juiste opstelling van de fans
hoe zit het daar mee ??
Zet je kast open in een windtunnel.
Je zoekactie naar 'airflow' leverde 76 resultaten op.
Je zoekactie naar 'airflow' leverde 76 resultaten op.
Een no name bigtower
alleen in de bovenkant is het 10 cm boven de voeding dicht en dan komt er een stuk van 5 cm waar een extra HDD in past en een diskdrive
Dus 2x 120 MM is niet zo'n goede oplossing en als ik het zou wegzagen heb ik 1 plaats voor een HDD minder
alleen in de bovenkant is het 10 cm boven de voeding dicht en dan komt er een stuk van 5 cm waar een extra HDD in past en een diskdrive
Dus 2x 120 MM is niet zo'n goede oplossing en als ik het zou wegzagen heb ik 1 plaats voor een HDD minder
Kun je midden boven in je kast ook geen gat maken? Dus echt bovenop? In het horizontale vlak? Daar heb ik er 2 zitten en 2 onderin ter hoogte van de PCI kaarten...
* Grrrrrene heeft ze BTW NOOIT aan staan, takkeherrie
Ja,Op maandag 10 december 2001 08:49 schreef Grrrrrene het volgende:
Kun je midden boven in je kast ook geen gat maken? Dus echt bovenop? In het horizontale vlak? Daar heb ik er 2 zitten en 2 onderin ter hoogte van de PCI kaarten...
ik kon er 1 kwijt van 60MM
EDIT nu heb ik het over de achterkant , waar heb je het nu psies over? midden boven in me kast ?????
ik keek ook bij smallere kasten maar die konden allemaal 80 mm kwijt maar deze blijkbaar niet echt maf
de lade is te breed gemaakt
Ja, bovenop. Is het zo onduidelijk dan? Ik heb ff geen zin om een plaatje te uploaden, maar gewoon in de kap die er waarschijnlijk bovenop zit. Daar zaag je een rond gat uit en plaats je een fan onderOp maandag 10 december 2001 08:51 schreef PPanic het volgende:
[..]
EDIT nu heb ik het over de achterkant , waar heb je het nu psies over? midden boven in me kast ?????
Aan de achterkant kan meestal ook wel, boven de voeding, maar dat vind ik zelf meestal niet zo handig aangezien mijn HD's de luchtstroom afschermen.
de lade is te breed gemaakt
we hadden een klein misverstandjeOp maandag 10 december 2001 09:10 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Ja, bovenop. Is het zo onduidelijk dan? Ik heb ff geen zin om een plaatje te uploaden, maar gewoon in de kap die er waarschijnlijk bovenop zit. Daar zaag je een rond gat uit en plaats je een fan onder
Aan de achterkant kan meestal ook wel, boven de voeding, maar dat vind ik zelf meestal niet zo handig aangezien mijn HD's de luchtstroom afschermen.
[..]
![]()
![]()
maar bovenop kan dus niet echt geen goed airflow
in deze stomme kast
Ik heb het zo gedaan, mijn kast Inwin Q500 bigtower. Totaal 5 8x8 Coolermaster fans. 1 in front (blazen), 2 back (onder PSU en boven PSU, standaard locaties, beiden zuigen) En in de zijkant waar de kaarten zitten twee blowholes gemaakt (zuigen)
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Pagina: 1