AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200
heb ik het hier over casefans? nee dus dit gaat over temperaturen.
AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200
argh niemand? ik merk dat ie dit ook al doet bij de volts + rpm weergaven, dat verspringen van het getal met grote stappen ( 12 C -> 18C en weer terug etc. )
Verwijderd
Dat doet is van mij ook, in een spel maar dat ligt eraan wat je doet.
Als het heel druk is en je speelt op een hoge resolutie, dan willen die temperaturen wel snel verspringen
Dus maak je niet druk, hij is dus niet kapot
Als het heel druk is en je speelt op een hoge resolutie, dan willen die temperaturen wel snel verspringen
Verwijderd
Met het volt en het rmp heb ik ook is gewoon, Mijn broer heeft er ook een en die heeft dat ookOp maandag 10 december 2001 17:15 schreef garnage het volgende:
Dat doet is van mij ook, in een spel maar dat ligt eraan wat je doet.
Sensor dus NOOIT tussen de cooler en de GPU in.Op maandag 10 december 2001 00:16 schreef GTTC het volgende:
Heb zojuist eeen DigiDoc5 aangeschaft maar nu doet zich het volgende probleem voor, ik heb zon platte temp. sensor tussen de koeler en de core van mijn GF2Ultra gedouwt en de temps werken wel goed denk ik ( tussen de 30-46 C ) maar hij verspringt steeds ind e temperatuur als ie bv. 33,5 aangeeft dan staat ie een sec later op 35,1 en dan een sec later op 32,4 en dan weer op 33,1 enzo.
dit doet hij tijdes een Spel, of gewoon in windows en zelfs als de pc een paar uur niks heeft gedaan verpringt de temperatuur. ook de andere sensors hebben dit
!#&^!#%!$ARGH! iemand nog dit probleem?
De cooler moet GOED kontakt maken met je GPU.
Sensor moet je er zo dicht mogenlijk tegenaan doen .....
Dan nog, het ding mag niet zo maf verspringen, als de sensor er niet goed tussen hangt, leest hij hooguit een verkeerde waarde uit. (40 graden ipv 50 graden, oid)
ja ik zie hier constand en nog wel van alle 8 sensoren die het hebben, een verspringing van soms max 10 graden, is dus heel irritant en ding gaat iedere keer piepen als de voltages weer eens verspringen van +12,04 volts naar +7 volts ook irritant ;ligt dat mischien aan de voeding ofzo?
aha, resolved, ik heb eens ALLE casefans ( 11!) uitgezet en de 4 neons uitgezet en toend eed de digidoc het weer perfect, GEEN temp verschillen meer hoogstens een tiende ofzo.. dus voeding trekt het niet ---> tijd voor die niewue enermax 433Watt met variabele fan speed
Verwijderd
Ik denk eerder dat je digodoc niet goed tegen de stoorsignalen van je neon's kan. Je compu gaat echt wel over de rooie als ja 12V naar 7V dropt. Hoe draait het zonder neon's, maar met fan's?Op woensdag 12 december 2001 15:40 schreef GTTC het volgende:
aha, resolved, ik heb eens ALLE casefans ( 11!) uitgezet en de 4 neons uitgezet en toend eed de digidoc het weer perfect, GEEN temp verschillen meer hoogstens een tiende ofzo.. dus voeding trekt het niet ---> tijd voor die niewue enermax 433Watt met variabele fan speed
btw 11 niet een heel klein beetje veel overdreven? Waar heb je die voor nodig?
nop neons zijn nu aan/ fans zijn uit en de digidoc doet normaal, ga ik de fans aanzetten ( die op de digidoc weer 8 stuks zijn ingeplugd) dan gaat alles weer raar doen en flikkert de boel weer uit. ik moet wel vermelden dat hier hetbij om een 120mm fan gaat, 3x 93 mm ,6x 80mm en een slotcooler in pci slot
Verwijderd
Oke, maar het lijkt me nog steeds niet aan je compu voeding te liggen. Want als je hele compu zoveel stroom trekt dat de 12V zo'n gorte dip kan maken, dan kan ik me niet voorstellen dat alles stabiel blijft draaien. Wat wel kan (IMHO) is dat de digidoc te weinig vermogen kan doorvoeren om al je fan's te laten draaien. Zou je kunnen testen door je fan's niet op je digidoc aan te sluiten en dan met de digi de temp te meten.Op woensdag 12 december 2001 23:37 schreef GTTC het volgende:
nop neons zijn nu aan/ fans zijn uit en de digidoc doet normaal, ga ik de fans aanzetten ( die op de digidoc weer 8 stuks zijn ingeplugd) dan gaat alles weer raar doen en flikkert de boel weer uit. ik moet wel vermelden dat hier hetbij om een 120mm fan gaat, 3x 93 mm ,6x 80mm en een slotcooler in pci slot
Dit trouwens niet als kritiek, maat ik wil je het geld voor een nieuwe voeding uitsparen die (als ik gelijk heb) niet eens je probleem oplost.
btw bij m'n 286 heel vroeger had ik twee hd's die beide een schakelaar hadden in de voedingsleiding. M'n voeding trok twee opstartende (grote, oude) HD's namelijk niet. Nadat het (hd loze) systeem opgestart was kon ik dan een voor een de hd's erbij zetten, waarbij dan de dip op de voedings leidingen ervoor zorgde dat de compu spontaan in een reset ging.
Pagina: 1