Toon posts:

[php] hoe grote class aanpakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een classe die alle user data moet verwerken. Zoals autorisation, registration, edit, user data opvragen, admin right's, passmailer, enz.

maar nu begint hij nadat ik een autorisation hebt gemaakt met een heel klein stukje van registration al 250 te worden.

ik verwacht dat hij rond tot rond de 1000 regels zal komen en dat word dan moeilijk te beheren (en waarschijnelijk kost dat ook performance elke keer 1000 regels checken compilen en uitvoeren als php zo werkt)

dus mijn vraag kan ik op een over andere manier de class indelen in aparte file's maar als het nodig is toch als een class behandelen. bv dat de class als het ware zou extende op de main class.

als het aantal regels niet veel uitmaakt voor php wil ik ook wel de code heel goed uitspreiden maar ik denk dat het aantal regels wel performace gaat kosten.

als het een RTFM of UTFS vraag is .. kick me aub ff in de juiste richting dan zoek ik lekker verder en probeer ik het.. wel..

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja, member functies kan je in PHP alleen definieren in de definitie van de class zelf. Werkt dit niet?:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
class UserData
{
   require('authorization.php');
   require('passmailer.php');
   require('registration.php');
};
?>

En dan staat de code in de desbetreffende bestanden.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Als je met zulke grote classes gaat werken, moet je je eigenlijk ook even goed afvragen of het gebruik van classes wel veel meerwaarde hebben boven het 'gewoon' functioneel proggen in php.

Het gebruik van classes wordt nl. door de makers van php nog steeds afgeraden als het ook anders kan zonder veel meer moeite.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zoals jij het beschrijft lijkt het me ook niet echt een class meer maar gewoon een php script wat je een class noemt. euh tja... Is eigenlijk alweer te laat om te posten .... :7 Is vaag dit :-)

Systeem | Strava

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op maandag 10 december 2001 00:06 schreef raymanontweakers het volgende:
Ik ben bezig met een classe die alle user data moet verwerken. Zoals autorisation, registration, edit, user data opvragen, admin right's, passmailer, enz.
volgens mij noemen we dat geen classes maar libraries...
en die kan je het beste in aparte files gooien :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Martijn.gr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05-2023
Dat wil ik ook wel weten ik heb het zelfde probleem,
ik ben namelijk bezig met een object driven site in PHP.

Heel moeilijk ja... (Geen idee of het gaat lukken...)

Nu heb ik een stuk code geschreven inmiddels en ben ook wel benieuwd of dat het dan niet enorm gaat vertragen voor de site

Het gene wat ik kan doen is via de url kijken of delen wel nodig zijn op het moment van uitvoeren.

maar mijn class loopt eigenlijk als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
   require('authorization.php');
   require('passmailer.php');
   require('registration.php');

class UserData{
   function UserData{
      $auth = new cls_Authorization;
   };
};

$data = new UserData;
$data->auth->[functie in cls_Authorization];
?>

en authorization.php kan dan dus bevatten:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
class cls_Authorization{
      /* functies hier */
};
?>

ik kan dus op dit moment de volgende commando gebruiken:

ik weet niet of het sneller is,
misschien dat iemand anders dat weet?

Verwijderd

Topicstarter
dus class zijn langzamer ? kan ik dus beter functies gebruiken ?

ik vind het namelijk lekkerder proggen.. en veiliger omdat niks van buiten geset kan worden...

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Classes zijn in PHP niet bepaald snel. Hier zijn vroeger op GoT ook wel testjes mee gedaan, moet je ff zoeken. Eigenlijk kan je met de classes van PHP alleen maar functies/variabelen 'inpakken', op die manier lijkt het alsof je netter programmeert, dat alles modulair is, maar dat is eigenlijk voornamelijk schijn.
Je kan namelijk hetzelfde bereiken door alle functies in 1 bestand te gooien en dan bv alle authorization functies:
auth_login();
auth_loguit();
...enz
te noemen.
En over die veiligheid van die variabelen, globale variabelen kan je ook gewoon initialiseren, dus dan worden meegegeven waarden aan het script gewoon overschreven.
Pagina: 1