Midiman pc/p doet niet onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Topicstarter
Zoals je al had kunnen lezen :) doet mijn Midiman pc/p het niet onder XP. Het is 100% een driverprobleem, werkt alleen op 98 en 95.

Zou die op de een of andere manier ook op XP kunnen draaien? Komen vast geen nieuwe drivers uit.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Verwijderd

toen ik laatst een midiman wilde kopen had ik ook bijna die pc/p gekocht, totdat de verkoper met de mededeling kwam dat die niet inder win2000 draaide (en dus ook niet onder xp)....toen een usb midisport gekocht, die werkt uitstekend

denk dus niet dat je die daar aan de praat gaat krijgen

heb je ze bij midiman ook gemaild?

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
ahh, balen! Die Midiman was niet goedkoop toen. Heb deze Midiman nu al 2 jaar ofzo. Toen draaide ik nog 98. Maar vind het wel matig dat ze niet eens voor win2000 drivers hebben.

Heb wel al een mailtje gestuurd naar Midiman. Nu maar hopen dat ik naast een reactie een gloednieuwe betadriver voor XP krijg :)

Anders moet ik maar een nieuwe Midiman kopen. In dat geval: iemand nog die van mij nodig? :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hoeveel kanaals? (in en uit als 1 kanaal please)
en wat kost et ? :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
ik wacht effe op mijn reactie van midiman om er zeker van te zijn dat er geen driver voor XP uitkomt.

Dit is em iig: http://www.midiman.net/products/midiman/portman_pcp.php

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is maar 1 kanaal..kheb er 4 nodig :P
damn..weer niets >:)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens naar de Egosys Miditerminal 4140 (4 midi)
http://www.egosys.net

Ik heb hem zelf ook, zeer goeie miditiming, en werkt ook onder win2k/XP. Goeie driverondersteuning. Dit model is alleen wel voor de parallelle poort, dus niet usb.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kheb er al naar staan te kijken... die midiman usb4 is ook wel redleijk ...

iig weet ik zeker dat ik die guillemot ISIS koop..want dat is al een ebter oplossing dan een ISA soundcard die hapert met midi latency van 55ms :r

hehe.. dusz.. iig tnx :)

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 17:38

Sneek

Tweaker

Geluid en XP zijn dus toch problematisch, want er druppelen hoe langer hoe meer topics binnen over problemen met geluidskaarten...ik moet mijn Guillemot ISIS wegdoen omdat dat bedrijf het vertikt om XP-drivers te ontwikkelen...balen.

[topic=345773/1/25]
[topic=346866/1/25]
[topic=345211/1/25]
[topic=339764/1/25]
[topic=344566/1/25]
[topic=335564/1/25]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 10 december 2001 23:41 schreef Business het volgende:
Geluid en XP zijn dus toch problematisch, want er druppelen hoe langer hoe meer topics binnen over problemen met geluidskaarten...ik moet mijn Guillemot ISIS wegdoen omdat dat bedrijf het vertikt om XP-drivers te ontwikkelen...balen.
you've got mail

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 23:17 schreef gitaarwerk het volgende:
iig weet ik zeker dat ik die guillemot ISIS koop..want dat is al een ebter oplossing dan een ISA soundcard die hapert met midi latency van 55ms :r
NEE! Koop alsjeblieft geen ISIS.. Kutding.. Ik heb hem zelf ook, de drivers zijn echt waardeloos, de geluidskwaliteit ook niet echt geweldig.. Je kunt beter iets meer geld uitgeven en een betere kaart kopen, OF hetzelfde geld uitgeven aan een kaart met minder features, maar betere drivers en kwaliteit.
Kijk eens naar kaarten van Egosys, M-Audio en Echo bijvoorbeeld.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die zijn duur..
Ik werk toch met 98 op de studio pc,.. maar ik hoor er best wel watpositieve reacties op..

Ik denk trouwends dat alle kwaliteit die dat ding heb wel beter is dan men 4 sporen cassette bandrecorder :P

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Vervelende XP (al werkt het heerlijk voor de rest). Weet iemand dan een midiman die geen problemen heeft ermee?

Liefst niet te duur, moet nog mijn Behringer kopen :)
Ik zie de midiman's ook wel liggen met USB, werkt dat (merkbaar) beter dan printerpoort trouwens.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja.. OT, maar ja.. er schijnt in WinXP een compatiabiliteitsmode te zitten, die schijnt enorm veel problemen op te lossen, ik zal kijken of ik dat mogen kan posten.

(zeg dat eens 200x achter elkaar
[compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode compatiabiliteitsmode ] >:)

Verwijderd

ik zie vaker topics als 'winxp doet het niet met mijn huppeldepup'

ik vraag me dan af waarom iemand met winxp werkt....zeker als je met muziek enzo bezig bent, waarom niet gewoon in win98 blijven werken?

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 17:38

Sneek

Tweaker

Op dinsdag 11 december 2001 13:52 schreef MrShaggy het volgende:
ik zie vaker topics als 'winxp doet het niet met mijn huppeldepup'

ik vraag me dan af waarom iemand met winxp werkt....zeker als je met muziek enzo bezig bent, waarom niet gewoon in win98 blijven werken?
Stabiliteit?

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:57 schreef Business het volgende:

[..]

Stabiliteit?
tja, als je met muziek bezig bent kun je je systeem ook zo schoon houden dat het goed blijft werken....windows xp klinkt me gewoon niet in de oren als het systeem om met muziek bezig te gaan

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
XP vind ik echt een lekker programma. Verder heb ik ook nooit problemen ermee. Het is veeeel stabieler, start sneller op....klinkt gek, maar voelt gewoon goed aan. Dit had ik met 95 en 98 absoluut niet.

Ik heb wavelab, soundforge, cubase, reason, rebirth enz draaien en loopt perfect. Tis alleen die zeikerige midiman die niet wil. Lampjes branden wel als ik op de synth loop te spelen, maar windows herkent em niet. :'( Ook met de sampler wat probs, maar dat komt omdat die SCSI-kaart nog een ISA poort heeft (pc heeft nieuw mobo, geen isa).

Pagina: 1