Ik dacht, laat ik eens een intressant onderwerp nemen, waar toch wel veel mensen geintresseerd zijn.
(mag dit topic niet? locken dan!
)
naar aanleiding van topic : "Hoe ziet jou semi-professionele studio eruit."
zij er zoveel reakties gekomen en word et een beetje te off-topic dat ik dacht dat et wel intressant zou zijn om hier veelgestelde vragen over muziek maken en computers.
Verder is het nog leuk om te weten, wat je bij opnames aan moet voldoen en wat voor voorwaarde aan een opname zitten.
Hier zijn een aantal algemene vragen waarover hevig gediscussieerd kan worden, zodat er iets intressants kan uitkomen(keep it clean)
Harddisk recording
Vraag 1 : Gaat het ook makkelijk met pc? (met name besturing)
Vraag 2 : Voordelen en nadelen van harddisk-recording ?
Softsynths
Vraag 1 : Softsynths vreten cpu kracht, hoe dit het beste te reduceren?
Midi
Vraag 1 : Hoe komt het als ik een toets indruk op mijn aangesloten keyboard, zo enorm veel vertraging zit tussen het geluid en de toetsaanslag?
Geluidsweergave
Vreaag 1 : Hoe kan ik mijn computer het best aansluiten? Want uit mijn trust
boxjes komt alleen maar blikkig geluid!
(mag dit topic niet? locken dan!
naar aanleiding van topic : "Hoe ziet jou semi-professionele studio eruit."
zij er zoveel reakties gekomen en word et een beetje te off-topic dat ik dacht dat et wel intressant zou zijn om hier veelgestelde vragen over muziek maken en computers.
Verder is het nog leuk om te weten, wat je bij opnames aan moet voldoen en wat voor voorwaarde aan een opname zitten.
Hier zijn een aantal algemene vragen waarover hevig gediscussieerd kan worden, zodat er iets intressants kan uitkomen(keep it clean)
Harddisk recording
Vraag 1 : Gaat het ook makkelijk met pc? (met name besturing)
Vraag 2 : Voordelen en nadelen van harddisk-recording ?
Softsynths
Vraag 1 : Softsynths vreten cpu kracht, hoe dit het beste te reduceren?
Midi
Vraag 1 : Hoe komt het als ik een toets indruk op mijn aangesloten keyboard, zo enorm veel vertraging zit tussen het geluid en de toetsaanslag?
Geluidsweergave
Vreaag 1 : Hoe kan ik mijn computer het best aansluiten? Want uit mijn trust
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy