Win2K thuis-netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Tsja, ik ben niet zo erg op dit veld thuis, maar ik heb een tijd geleden een netwerkie aangelegd. klein hubje enzo.. gewoon zodat ik via 2 pc's kon internetten. Geen extra proggie's gebruikt ofzo, gewoon via de standaard win2k zooi. Maargoed. Het werktte allemaal goed genoeg, maar sinds vandaag werkt het opeens niet meer?

Sinds vanmiddag kan er op de client niet meer geinternet worden. Ik heb op de server apache draaien, en die is wel te zien op de client. Verder lukt internetten obviously gewoon wel via de server.. En gewoon de gesharde folders bekijken van beide pc's werkt ook via beiden. Alleen een pagina opvragen van een domein buiten het thuisnetwerkje op de client werkt dus niet meer.

Enig idee hoe dit komt? :?

Trouwens, m'n provider is A2000/UPC.. misschien hebben die iets veranderd waardoor het niet meer kan? :?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm vreemd
firewall?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• DiSiLLUSiON
Ik draai geen firewall (moet ik wel eens gaan doen binnekort), omdat ik niet weet hoe ik zonealarm moet instellen zodat 't netwerk goed functioneerd (aka icq met filetransfers via de client etc), maargoed dat is het probleem niet, want het netwerk deed het eerst gewoon, dus het ligt niet aan het feit dat ik gn firewall draai..

Verder is er ook niks veranderd op de server en op de client de laatste paar dagen..

edit: spelvoutjes zag ik net :)

• DiSiLLUSiON
^^ Kan niemand me helpen? ^^

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ga eens naar de command prompt en probeer daar:

ping gathering.tweakers.net

als dat niet werkt en

ping 213.239.154.17 wel dan heb je een probleem met je DNS servers.
Probeer anders gewoon handmatig je IP en DNS server van je netwerkkaart in te stellen (of gebruik je de DHCP client van je w2k server?) en dan het IP van je server als DNS in te stellen. Als je dat nu al doet en het werkt niet dan kan je de DNS servers van chello gebruiken (voor Amsterdam 62.108.1.65 en 62.108.1.66).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Je topic was aan het fallin :P

Kun je vanaf de client pc websites pingen, of wil dat ook niet ?
ICQ dan werkt dat wel ?

• DiSiLLUSiON
Op maandag 10 december 2001 13:14 schreef Ook het volgende:
Ga eens naar de command prompt en probeer daar:

ping gathering.tweakers.net

als dat niet werkt en

ping 213.239.154.17 wel dan heb je een probleem met je DNS servers.
Probeer anders gewoon handmatig je IP en DNS server van je netwerkkaart in te stellen (of gebruik je de DHCP client van je w2k server?) en dan het IP van je server als DNS in te stellen. Als je dat nu al doet en het werkt niet dan kan je de DNS servers van chello gebruiken (voor Amsterdam 62.108.1.65 en 62.108.1.66).
Dat heb ik al geprobeerd, sites buiten het thuisnetwerkie zijn niet te pingen of op te vragen via de client. En ik heb net 192.168.0.1 ingesteld als DNS daar maar dat werkt ook niet. Ik zal het even met die ip's proberen, thnx.
Op maandag 10 december 2001 13:16 schreef Devil_2000 het volgende:
Je topic was aan het fallin :P

Kun je vanaf de client pc websites pingen, of wil dat ook niet ?
ICQ dan werkt dat wel ?
Nee. Icq werkt trouwens zowiezow niet, heb geen verstand van poortmappen, moet de poortmap faq eens door gaan lezen..

• DiSiLLUSiON
Ook: Het werkt, die ip's als dns instellen, thnx!!
Pagina: 1