ECS K7S5A IRQ lol (nogmaals)

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
OK, dat PCI 2 de 'sweet spot' voor lastige kaarten is, is ondertussen bekend, daar woont m'n SBLive momenteel. Maar goed, ik heb niet een maar 2 irritante kaarten en krijg ze wat ik ook doe niet beiden tegelijk aan de praat:

-SBlive (momenteel in 2)
-Pinnacle PCTV Rave (hangt nu in 4, maar 3 en 5 willen ook niet)

verder in sys:

AMR: niet in gebruik (heb er wel eentje, maar geen 'vaste' telefoonlijn)
AGP: ATi Xpert98 (RagePro Turbo)
PCI1: niets
PCI2: SBlive
PCI3: 3Com NIC
PCI4: PCTV
PCI5: niets

Onboard audio & gameport uit (duh), serieel en parallel ook (who needs legacy?). USB wel aan (DOS support niet- muis en keyb zitten toch in PS/2). OS is WinXP zonder ACPI.

Iemand met dezelfde (toch vrij veel voorkomende) probleemkaarten een stabiel config gevonden (of berhaupt goede WinXP drivers voor de PCTV)?

P.s. ja ik UTFS. Meeste topics kom ik mezelf toch tegen.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Schop :P

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tweede schop (alle ECSsers met vakantie ofzo?)

* dion_b is toch niet de enige die een PCTV draaiend probeert te krijgen, te zien aan sommige andere topics :?

Oslik blyat! Oslik!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heeft de SBlive soms toevalling dezelfde IRQ als je 3.com kaart?

De Live driver voor DOS weigert namelijk z`n IRQ te delen met een andere kaart.

Ik heb hier het probleem dat als m`n live dezelde irq heeft als m`n 2940UW kaart,het systeem gewoon hangt ald de live driver wordt geladen.

Overigens kan je met de nieuwste AMIBCP je bios aanpassen.

Ik heb gewoon de IRQ reservations aangezet,zodat ik irq 5 kan reserveren voor de SB16 emulatie.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb net een nieuwere BIOS versie toegemaild gekregen (dank aan olafvh :) ) waar een en ander mee aangepast zou moeten worden.

Voor alle duidelijkheid, de SBLive doet het nu, en ik draai XP, dus de DOS emu gebruk ik toch niet. Maar ik ga weer eens kloten met die nieuwe BIOS.

* dion_b neigt er ondertussen naar gewoon z'n P3 bak naar beneden te halen en van beide kaarten te voorzien- nooit problemen gehad met de CUBX.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hoihoi,

Ik denk dat je het probleem moet gaan zoeken bij de TV-Kaart. Het chipset op het moederbord (SIS) zou eens niet goed kunnen werken met je TV kaart. Meestal na lang lang wachten komt er wel een driver van Pinacle uit die het probleem oplost. Ik raad je aan om op de website van je TV-kaartje te kijken.

Ik had heel lang hetzelfde probleem met een Hauppauge TV-Kaart. Deze bleek goed te werken met alle intel chipsets. bij moederborden met VIA chipsets liep dat ding steeds vast. Aangezien de SIS chipset nog erg nieuw is, zou je het probleem moeten zoeken bij je Pinacle kaart. Het is meestal een kwestie van wachten tot er een verbeterde driver uitkomt.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je het ECS forum van OCWorkbench al kent, dus ik hoef je daar niet meer op te wijzen...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

installeer NIET de dos drivers van je sounblasterlive sb16emulatie programma> dit leverde bij mijn ecsk7 mama bord een hele hoop problemen op :) en die drivers heb je toch niet nodig word alleen maar trager je systeem. wie gebruikt er nu nog in dos een geluidskaart.........?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ben heel onervaren wat IRQ betreft, en deze maatregel is vrij radicaal, maar ik had IRQ problemen met zowel mijn onboard audio en mijn soundblaster als mijn NIC en USB poorten. Oplossing (ik was toch bezig): Format C:, PCI kaarten er allemaal uit en CMOS reset (JP4) , daarna opnieuw installeren. Voila.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op donderdag 13 december 2001 15:59 schreef Johannus het volgende:
Hoihoi,

Ik denk dat je het probleem moet gaan zoeken bij de TV-Kaart. Het chipset op het moederbord (SIS) zou eens niet goed kunnen werken met je TV kaart.
bullshit.

M'n Pinacle PCTV draait rockstabiel op dit mobo.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 17:13 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

bullshit.

M'n Pinacle PCTV draait rockstabiel op dit mobo.
Welk OS, welke PCI slot?

Oslik blyat! Oslik!

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op donderdag 13 december 2001 17:49 schreef dion_b het volgende:

[..]

Welk OS, welke PCI slot?
winXP, een na onderste PCI :)

Heel vaag, bij de ene winXP install heeft hij inderdaad problemen, vastlopers etc, maar na een herinstall gaat hij als een trein :)

Maar dat had ik ook met m'n MSI duron board.... Ik denk dat windows zelf ook een van de oorzaken is af en toe :P
Pagina: 1