a7v266-e + winxp wil niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Na de eerder genoemde harddiskperikelen was ik het zat, en heb ik besloten om even tijdelijk een 5 gb schijf in mn pc te hangen die WEL werkt.... En ja hoor, het volgende probleem doemt al weer op... Win XP kan niet genstalleerd worden. Ik krijg bij ongeveer 20% van het kopieren van de files naar HD een mooi blauw scherm voor mn neus, met wat vaag gelul dat ik caching en shadowing uit zou moeten schakelen (???). Kan iemand me verder helpen?

Verwijderd

heb je je pc overgeklokt?? klok em dan terug...

• Passenger
Op Sunday 09 December 2001 21:27 schreef pjot het volgende:
heb je je pc overgeklokt?? klok em dan terug...
overgeklokt? nou, ik wilde m eerst maar es aan de praat zien te krijgen :) hehe

neej dus

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Op Sunday 09 December 2001 21:25 schreef Tu-Tone het volgende:
Na de eerder genoemde harddiskperikelen was ik het zat, en heb ik besloten om even tijdelijk een 5 gb schijf in mn pc te hangen die WEL werkt.... En ja hoor, het volgende probleem doemt al weer op... Win XP kan niet genstalleerd worden. Ik krijg bij ongeveer 20% van het kopieren van de files naar HD een mooi blauw scherm voor mn neus, met wat vaag gelul dat ik caching en shadowing uit zou moeten schakelen (???). Kan iemand me verder helpen?
Caching en shadowing? Is da niet smartdrive wat zit te kl*ten? Heb je smartdrv wel geladen bij het installen vna XP? Zo ja, laad m niet, zo niet, laad m wel!

(SMARTDRV=DOS-prog, voor caching en zow, komt van Win98 btw :) )

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Kun je mij misschien even mailen op lorn@subdimension.com Ik heb ook een Asus A7V266-E en 2 Maxtor 30GB schijven. Heb ook een hele boel problemen gehad en nu eindelijk alles werkend onder WXP. Misschien kan ik je ergens mee helpen.

• Passenger
Op Sunday 09 December 2001 21:33 schreef Lorn het volgende:
Kun je mij misschien even mailen op lorn@subdimension.com Ik heb ook een Asus A7V266-E en 2 Maxtor 30GB schijven. Heb ook een hele boel problemen gehad en nu eindelijk alles werkend onder WXP. Misschien kan ik je ergens mee helpen.
ok, done

btw. mocht ik via mail tot bepaalde oplossingen komen, zal ik ze wel ff in dit topic plaatsen, zodat andere piepelz hier ook nog wat aan hebben

Verwijderd

Note: Ik heb ook die asus a7v266-e, geen problemen gehad met xp.

• Passenger
zijn dr misschien ondertussen nog mensen met een oplossing?

Verwijderd

Ik heb ook de asus a7v266-e met xp nl... geen problemen mee gehad
Kan je dus niet helpen, sorry.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 22:41
Het enigste waarmee ik problemen heb gehad is een compaq waar ik winxp op wilde instaleren..
cd rom speler deed nix en de installatie gaf foutmeldingen waardoor winxp half bruikbaar was.

• Passenger
nou, ik gloof dat ik winxp nu al 16x heb geprobeerd te installeren, en iedere keer krijg ik een andere foutmelding (dan weer iets met ntoskernel.exe, dan weer vage shit over shadowing en caching, dan weer wat debiels over mn schijf...)...

Zou het kunnen dat mijn mobo defect is? Als ik win2k probeer te installen heb ik hetzelfde resultaat :(

Verwijderd

Ik krijg Win XP ook niet lekker geinstalleerd. Hij crasht bij mij al op 3% van de installatie dat hij advapi32.dll niet kan vinden. Windows 2000 draait wel. Welke BIOS versie heb je, daar heb ik de meeste problemen mee gehad, ook met Windows 2000

• Passenger
Op maandag 10 december 2001 19:18 schreef silvex het volgende:
Ik krijg Win XP ook niet lekker geinstalleerd. Hij crasht bij mij al op 3% van de installatie dat hij advapi32.dll niet kan vinden. Windows 2000 draait wel. Welke BIOS versie heb je, daar heb ik de meeste problemen mee gehad, ook met Windows 2000
de laatste, 1005b gloof ik?

Verwijderd

Ga hier eens kijken:
http://usa.asus.com/download/mbdriver/soketa.htm

Ik ben zelf niet zo happig op bios updates, maar het heeft wel geholpen bij mijn problemen.

Hier staan de twee bios versies voor de A7V266-E (helemaal bovenaan). Via de AFLASH tool kun je zo kijken welke versie je nu hebt en een backup maken van je huidige bios en hem eventueel flashen met de nieuwe versie. Probeer als je de nieuwste al hebt ook de oude een keer, dat heeft mij uiteindelijk geholpen. Klote is het wel, want ik kan mijn bios dus niet flashen naar een nieuwere versie, dan loopt alles vast.

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
Ik heb een keer gehoord/gemerkt dat er in je bios een dingetje staat "BIOS CACHEABLE" ofzo, en die moet op enabled staan. (schijnt bij meeste mobo's te moeten :? )

verder weet ik et ook nie.

• Passenger
Nieuw id! Kan het aan mn voeding liggen? Ik kwam er vandaag achter dat dat ding maar 250 watt is! Zou een 300 watt voeding helpen?
Pagina: 1