Verwijderd

Topicstarter
hallow :)

sinds kort houd ik een "dagboek" bij, dat wil zeggen dat ik als er iets is dat ik heb meegemaakt ik het opschrijf, maar geen opsomming, ik ga er helemaal bij filosoferen en mijn probs komen erin enzow (en soms ook gedichten naar aanleiding van gevoelens)

hier even een stukje uit mijn dagboek
7 - 12 - 2001

En dan Pa. Hij heeft hier al een apart plekje gekregen merk je wel...
Huub (mijn pa) maakt constant opmerkingen die ik zie als commentaar (op houding, gedrag, van alles)

Eerst zegt'ie dat hij het niet eens is met mijn gedrag, blijft dan een tijd lang redelijk snel op zijn teentjes getrapt (deze laatste maanden) en vindt het nu vreemd als ik dingen van hem als kritiek beschouw...

Snapt hij dan niet dat ik een kluizenaarsleven wil gaan lijden, iig hier in dit gezien
Dat ik op mezelf wil zijn, en van die beperkingen af wil. Die #$%*&# beperkingen van adolescentie en "het nog thuis wonen" kwijt wil raken. Rust wil...
Ik hoef mijn gelijk niet te krijgen, zolang ik maar in mijn eigen waan kan blijven.
De fantasie is werkelijkheid genoeg om in te leven en lijden. zolang je er maar niet uitgehaald wordt constant...
Hmm, toch maar eens iets synthetisch proberen (tegen al mijn principes in) om die waan sterk op te houden en te kunnen bezinken in mijn eigen gedachtes, degenen waar ik niets mee kan, maar wel degenen die de wereld zullen veranderen qua perspectief

Alles lijkt nml zo onbelangrijk en verbleekt in de schaduw van jezelf.
Jij bent de enige die er is, maar "de jij" moet kunnen zijn, en niet een klein deeltje van de maatschappij representeren...

In het zijn van jezelf kun je namelijk leven zonder grenzen, je kunt je barrires doorbreken. Dit komt omdat alleen JIJ het bent, en niet iemand anders waar je op dat moment rekening mee moet houden, het zit allemaal in je geest.
En hierin kan je nog wel een sociaal mens zijn, maar wel in je eigen bestaan blijven, en als men dat inziet, dan heb je pas mentale revolutie.

Ik weet niet wat ik allemaal bedenk, omdat ik maar 10% kan verwoorden, maar als ik weet wat er allemaal door mijn hoofd heen gaat in de mist, dan ben ik pas in staat 'mezelf' te worden. Door alle gedachtes te vertalen, kun je ze interpreteren, en daardoor zien wat voor mens je bent en hoe je denkt.

[...]

Net weer met Huub gepraat, al dacht hij anders dan ik. Ik dacht namelijk over mezelf en mijn plaats, en Huub had het over dit gezin, en mijn plaats daarin (die ik zowat op wil geven, ik wil me onttrekken aan de sociale contacten tot welke ik verplicht ben, en dat gaat van dit gezin tot mijn MSN-lijst...)

Het probleem is, Huub heeft gelijk.
Zonder een verschoppeling te worden waarmee niemand iets te maken wil hebben, kan je niet jezelf zijn/vormen.
je kan simpelweg niet buiten deze maatschappij stappen.
Ik denk dat je nog het dichtst in de buurt komt door een nummer te worden in de samenleving, en rustig te verdwijnen tegen de achtergrond, maar ben je dan nog actief jezelf?

Ik denk het wel, maar zonder dat het iemand op zal vallen
ok, nu de uitleg :)

ik ben iemand die gelooft dat iedereen zo radicaal zichzelf is, en zo vreemd als zichzelf denkt, dat iedereen de wereld HELEMAAL kan veranderen, alles erin, alles ervan.
de denkwijze dan iig...

Het probleem is, mensen kunnen en willen die dingen niet verwoorden, bang om uit de maatschappij getrapt te worden, bang om (bijv) hun baan te verliezen.
of ze kunnen het niet, alles dat ze bedenken kunnen ze niet omzetten naar woorden, en niet vertellen aan de wereld.

ik kan het, dat heb ik van mezelf gemerkt, ik wil het ook, het maakt mij nml niets uit als ik "uit deze maatschappij verbannen wordt"...

het probleem is, HET KAN NIET MEER!
Deze hele maatschappij is ingesteld op een paar gedachtes ->
• macht
• geld
• mensen om je heen
• 'doen wat je moet doen'

ik kan dus niet ECHT mezelf worden, nooit, dat staat dit alles gewoon niet toe...

ik hoop dat jullie snappen hoe ik denk (een beetje) en dat jullie een beetje begrijpen wat ik wil zeggen, maar nu is mijn vraag ->

denken jullie dat je deze samenleving kan veranderen (in welke manier dan ook)
en denken jullie dat dat nog kan, niet of de mensen zullen luisteren, maar of de maatschappij het nog toelaat...

geef me jullie visie aub :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

euhm nooit zo over nagedacht, maar ik weet wel dat het leuk is om mensen te ontmoeten waarbij je merkt dat ze niet zo goed in de maarschappij passen, op dezelfde manier als jij dat doet

het is btw leuk als je een beetje mensen kennis hebt, om van te voren al te kunnen zien of iemand te vertrouwen is. Alleen kan je hier nooit 100% op bouwen.

iedereen wordt trouwens beinvloed door de omgeving. de ene wat meer als de ander, en iedereen heeft erfelijke symptonen die je gedrag bepalen. Daarom is de maatschapppij wel te veranderen, maar beperkt.

Ik weet nog wel dat m'n vader in het ziekenhuis heeft gelegen, hij was toen en een tijd erna heel anders geworden, maar na verloop van tijd werd hij weer net zo als eerst jammer genoeg.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 21:23 schreef dreeke het volgende:
euhm nooit zo over nagedacht, maar ik weet wel dat het leuk is om mensen te ontmoeten waarbij je merkt dat ze niet zo goed in de maarschappij passen, op dezelfde manier als jij dat doet

het is btw leuk als je een beetje mensen kennis hebt, om van te voren al te kunnen zien of iemand te vertrouwen is. Alleen kan je hier nooit 100% op bouwen.
maar heb je mensen nodig die je kan vertrouwen?

hoeft toch niet? iig, als jij een beetje vrienden hebt die je zo af en toe kunnen helpen, dan heb je genoeg... toch?

ik ken 2 mensen die mijn zielsgenoten zijn, iig, zo zie ik dat nu, en ik weet dus ook al 100% zeker later ook.
dit zijn de enige 2 mensen waarvan ik ook weet dat ik altijd contact mee zal hebben, en altijd contact mee wil hebben...

heb ik dan de rest nodig?
Op Sunday 09 December 2001 21:23 schreef dreeke het volgende:
iedereen wordt trouwens beinvloed door de omgeving. de ene wat meer als de ander, en iedereen heeft erfelijke symptonen die je gedrag bepalen. Daarom is de maatschapppij wel te veranderen, maar beperkt.

Ik weet nog wel dat m'n vader in het ziekenhuis heeft gelegen, hij was toen en een tijd erna heel anders geworden, maar na verloop van tijd werd hij weer net zo als eerst jammer genoeg.
2 woorden, 1 naam -> Jezus Christus

als ik nu ga zeggen dat ik de zoon van god ben, en er mensen mee lastig ga vallen, word ik opgesloten...
ik snap het niet...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op Sunday 09 December 2001 21:26 schreef Type het volgende:

[..]

maar heb je mensen nodig die je kan vertrouwen?
dat denk ik wel ja. gelukkig weet ik ook dat die er zijn in mijn geval.
hoeft toch niet? iig, als jij een beetje vrienden hebt die je zo af en toe kunnen helpen, dan heb je genoeg... toch?
soms wel, soms niet, het is altijd goed om iemand te hebben bij wie je gewoon alles kwijt kan, maakt niet uit wie het is of hoe je contact maakt met hem/haar.
ik ken 2 mensen die mijn zielsgenoten zijn, iig, zo zie ik dat nu, en ik weet dus ook al 100% zeker later ook.
dit zijn de enige 2 mensen waarvan ik ook weet dat ik altijd contact mee zal hebben, en altijd contact mee wil hebben...

heb ik dan de rest nodig?
ik zou zo snel maar 2 personen kunnen bedenken die ik waarschijnlijk altijd te vriend zal blijven houden, waaronder 1 jongen en 1 meisje. En ik zal er dan ook moeite voor doen om contact te blijven behouden, gelukkig denken hun er net zo over.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op Sunday 09 December 2001 21:26 schreef Type het volgende:

2 woorden, 1 naam -> Jezus Christus

als ik nu ga zeggen dat ik de zoon van god ben, en er mensen mee lastig ga vallen, word ik opgesloten...
ik snap het niet...
het is niet fout om dat te denken, het ligt er alleen aan hoe je brengt, elke persoon heeft zo zijn eigenaardigheden, je moet alleen niet proberen om anderen dezelfde denkwijze als jij te geven. Sommige mensen hebben dat in zich, anderen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 21:31 schreef dreeke het volgende:
je moet alleen niet proberen om anderen dezelfde denkwijze als jij te geven.
deed de persoon in kwestie dat dan niet?
was hij dan niet fout bezig?

En aangezien ik zeg "gelijke monniken gelijke kappen" zou ik dus Jezus2 mogen worden...

maar maak er geen theologische discussie van /me

• dreeke

dreeke

outdated icon

dan was hij in principe fout bezig ja. als het ooit zo gegaan is.
ik zie niet in waarom je zou willen proberen om mensen naar je eigen hand te zetten. personen beslissen tenslotte nog altijd zelf wat ze waar over denken.
je krijgt mij echt niet zover dat ik in JC ga geloven, je kan me er hoogstens eens een keertje over na laten denken, of het bewijzen op een wetenschappelijke manier.

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 21:37 schreef dreeke het volgende:
dan was hij in principe fout bezig ja. als het ooit zo gegaan is.
ik zie niet in waarom je zou willen proberen om mensen naar je eigen hand te zetten. personen beslissen tenslotte nog altijd zelf wat ze waar over denken.
je krijgt mij echt niet zover dat ik in JC ga geloven, je kan me er hoogstens eens een keertje over na laten denken, of het bewijzen op een wetenschappelijke manier.
maar in deze samenleving zou het niet meer kunnen.

zelfs jezelf afzonderen is onmogelijk...

dat zei ik, ik vraag je, ben je het daar mee eens?

en ja, ik weet dat IK degene was die offtopic ging, dit is dus een poging het weer ontopic te krijgen

• dreeke

dreeke

outdated icon

dat is vrijwel onmogelijk ja, maar waarom zou je dat willen?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja, de dillema's van een puber, geloof me het als je ouder wordt, wordt het niet gemakkelijker.

1) Ja, je kunt jezelf buiten de maatschappij plaatsen als je dat wilt. Je moet er alleen offers voor brengen. De vraag is meestal of mensen dat willen.

2) Nee, niet alle mensen zijn radicaal van zichzelf. je hebt leiders en volgers (grofweg). Mensen die vanalles verzinnen, radicaal zijn en nooit tevreden en die mensen die tevreden zijn als de maatschappij over hen tevreden is.

je probleem is herkenbaar hoor. Maar als je jezelf buiten deze maatschappij plaatst, wees dan wel bereid om offers te brengen: dus geen grote auto, mooi huis, ect ect. Wel voldoening over wie je bent.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 21:44 schreef dreeke het volgende:
dat is vrijwel onmogelijk ja, maar waarom zou je dat willen?
om mezelf te kunnen zijn, mijn eigen ideen te kunnen en mogen uiten, hoe "anders" ze ook zijn...

Remember Moord & Doodslag topic van mij? (was in HK, dus mensen zonder HK rights, helaas)
Dat was een poging toch iets uit te lokken van rekking in point of view, een tolerantie-verandering zeg maar...

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 21:55 schreef Cyberpope het volgende:
Tja, de dillema's van een puber, geloof me het als je ouder wordt, wordt het niet gemakkelijker.

1) Ja, je kunt jezelf buiten de maatschappij plaatsen als je dat wilt. Je moet er alleen offers voor brengen. De vraag is meestal of mensen dat willen.

2) Nee, niet alle mensen zijn radicaal van zichzelf. je hebt leiders en volgers (grofweg). Mensen die vanalles verzinnen, radicaal zijn en nooit tevreden en die mensen die tevreden zijn als de maatschappij over hen tevreden is.

je probleem is herkenbaar hoor. Maar als je jezelf buiten deze maatschappij plaatst, wees dan wel bereid om offers te brengen: dus geen grote auto, mooi huis, ect ect. Wel voldoening over wie je bent.
dat zou ik dus wel kunnen, maar iets veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
kan een modje deze aub verplaatsen naar Wetenschap & Levensbeschouwing?

ik denk nu toch dat hij daar beter tot zijn recht komt...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> W&L :).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 22:10 schreef Bulldog het volgende:
-> W&L :).
Thx Bulldog, je bent een schat :* :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Type schreef:
ik ben iemand die gelooft dat iedereen zo radicaal zichzelf is, en zo vreemd als zichzelf denkt, dat iedereen de wereld HELEMAAL kan veranderen, alles erin, alles ervan.
de denkwijze dan iig...
Als er maar een paar waren die dat konden, zou de wereld een chaos zijn die constant veranderde naar de wil van die paar personen. Als jij al denkt dat te kunnen, moet je erkennen dat er, alleen al in Nederland, tenminste nog een paar zijn die het kunnen. De theorie kan dus niet kloppen.
Het probleem is, mensen kunnen en willen die dingen niet verwoorden, bang om uit de maatschappij getrapt te worden, bang om (bijv) hun baan te verliezen.
Je gaat eraan voorbij dat sommigen tevreden zijn zonder hun eigen specifieke visies aan anderen te willen aanleren of opleggen en dat die visie netzoveel waard is als de jouwe. Je klinkt als een sekteleider die zegt: 'Het probleem is, mensen kunnen en willen niet geloven, bang om bijv. hun baan te verliezen'. Hier schuilt een verborgen superioriteitsgevoel in.
[Geen flame, dus niet meteen reageren: nadenken en probeer te zien waarom ik dat zo kan zien.]
Deze hele maatschappij is ingesteld op een paar gedachtes ->
• macht
• geld
• mensen om je heen
• 'doen wat je moet doen'
Definieer 'deze hele maatschappij'. Ik voel me in ieder geval niet aangesproken door deze gedachtes en ik ben toch ook de maatschappij. Je generaliseert teveel en daardoor kom je tot vernauwende denkbeelden over de maatschappij. Er zijn veel meer mensen als jij: het gevoel dat je uniek bent is absoluut vals; geloof je werkelijk dat er niet ergens in Nederland op dit moment iemand hetzelfde denkt als jij?
ik kan dus niet ECHT mezelf worden, nooit, dat staat dit alles gewoon niet toe...
Laat je jezelf beperken door wat de domme massa denkt te denken, denkt te vinden en denkt te moeten doen?
[Mijn superioriteitsgevoel jegens hen die niet nadenken]
denken jullie dat je deze samenleving kan veranderen (in welke manier dan ook)
en denken jullie dat dat nog kan, niet of de mensen zullen luisteren, maar of de maatschappij het nog toelaat...
Ik kan het niet alleen, maar ik kan zeker bijdragen. De leider van een revolutie veroorzaakt de revolutie niet persoonlijk; iedereen die achter hem staat doet dat. Ik geloof dat ik de wereld zover kan krijgen te geloven in wetenschap. Gelukkig proberen velen dat met mij, want alleen zou ik het denkbeeld wel uit kunnen dragen, maar zou het niet overtuigend zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 22:40 schreef Fused het volgende:

[..]

Als er maar een paar waren die dat konden, zou de wereld een chaos zijn die constant veranderde naar de wil van die paar personen. Als jij al denkt dat te kunnen, moet je erkennen dat er, alleen al in Nederland, tenminste nog een paar zijn die het kunnen. De theorie kan dus niet kloppen.
Ok, you got me there...
Je gaat eraan voorbij dat sommigen tevreden zijn zonder hun eigen specifieke visies aan anderen te willen aanleren of opleggen en dat die visie netzoveel waard is als de jouwe. Je klinkt als een sekteleider die zegt: 'Het probleem is, mensen kunnen en willen niet geloven, bang om bijv. hun baan te verliezen'. Hier schuilt een verborgen superioriteitsgevoel in.
[Geen flame, dus niet meteen reageren: nadenken en probeer te zien waarom ik dat zo kan zien.]
het gaat mij in feite niet om dat mensen geloven, maar het gaat mij erom dat ik me kan 'ontplooien' tot de persoon die ik wil en hoe ik het wil.
Maar dat kan niet, ik moet alles binnen wetten houden, dat is nog niet zo'n probleem, ik moet ook alles binnen normen en waarden houden...

zoek eens in de HK op Moord & Doodslag.
Dit topic was een manier om mijn denkwijze te uiten, en de anderen eens na te laten denken over dingen waar ze normaal niet (actief) over (willen) nadenken, maar toch is dit binnen de wet (zelfs de wet hier op GoT)
deze topic is toch gesloten, omdat het niet binnen de norm is, maar hoe kan ik mezelf ooit uiten (daarmee bedoel ik de extreme dingen) als dit niet mag, omdat "de norm" ergens ligt waar ik al voorbij ben?

en dat is mijn probleem...
Definieer 'deze hele maatschappij'. Ik voel me in ieder geval niet aangesproken door deze gedachtes en ik ben toch ook de maatschappij. Je generaliseert teveel en daardoor kom je tot vernauwende denkbeelden over de maatschappij.
worden wij niet opgevoed met de (duidelijke, en vaak uitgesproken) gedachte dat we een goede nette baan moeten zoeken, eentje die verdiend, EN eentje met status?
Er zijn veel meer mensen als jij: het gevoel dat je uniek bent is absoluut vals; geloof je werkelijk dat er niet ergens in Nederland op dit moment iemand hetzelfde denkt als jij?
zal vast wel zo zijn, maar het gaat mij niet alleen om het uiten van mijn denkwijze, het gaat mij om het uiten van mezelf, en zo mezelf kunnen vormen, en niet gevormd worden door al die mensen om mij heen...
Laat je jezelf beperken door wat de domme massa denkt te denken, denkt te vinden en denkt te moeten doen?
[Mijn superioriteitsgevoel jegens hen die niet nadenken]
zo wordt men opgevoed, is it not?
Ik kan het niet alleen, maar ik kan zeker bijdragen. De leider van een revolutie veroorzaakt de revolutie niet persoonlijk; iedereen die achter hem staat doet dat. Ik geloof dat ik de wereld zover kan krijgen te geloven in wetenschap. Gelukkig proberen velen dat met mij, want alleen zou ik het denkbeeld wel uit kunnen dragen, maar zou het niet overtuigend zijn.
:)
Ieder zijn streven :)

Verwijderd

Uhhh dagboek????
Suxx dat niet, dan mot je schrijven!!! :r :r

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 20:11 schreef Voodoo3 het volgende:
Uhhh dagboek????
Suxx dat niet, dan mot je schrijven!!! :r :r
als ik zin heb om te schrijven schrijf ik, het is alleen dingen die ik denk verwoorden, zodat ik (als ik het later nog eens nodig heb) weer zo kan zeggen, zoals ik het wil zeggen...

ik moet nix :)
Pagina: 1