In win98 zitten sowiezo nooit drivers voor je Voodoo3, en waarschijnlijk ook niet voor je 3Com netwerkkaartje. Die zijn op cd of diskette met je hardware meegeleverd, en als je die niet meer hebt, dan kan je die bij de desbetreffende fabrikant van internet downloaden.
Windows installeerd gewoon. Bij zo'n aangepaste installatie hebben ze hoogstens drivers er extra bij gezet, en niet weggehaald. (Volgens mij mag weghalen van de drivers niet eens i.v.m. licenties etc. Je haalt een deel van windows n.l. weg.)
Met wat knutselen aan je installatiebestanden kan je er ook wel weer een gewone windows installatie van maken, maar dat is verder nergens voor nodig, en zo nogal vrij lastig kunnen zijn.
Een harddisk en geheugen hebben geen drivers nodig. Dit zijn net zoals CD/DVD-Rom spelers standaard apparaten.
Windows 'uninstallen' doe je door hem gewoon weg te halen. Het makkelijkste is om gewoon je schijf te formatteren (My Computer -> Rechtermuisknop op je schijf klikken -> Format)
Let wel op dat als je hardware gaat inbouwen dat je niet statisch geladen bent. Pak voor dat je in je kast gaat graaien ff de kraan, of een (blanke) verwarmingsbuis vast, of met de stekker van je pc nog in het stopcontact (met randaarde!) ff je kast goed vastpakken op een blank stuk metaal. Dan ben je zelf ontladen, en dan kan je je onderdelen niet meer beschadigen. (uiteraard voordat je je kast openschroefd wel de stekker er weer uit trekken).
Al je hardware zit met schroefjes vast. Schroefjes loshalen, en dan kan je je hardware er stuk voor stuk uithalen.
Aangezien je ook een nieuwe (of gebruikte) kast ging kopen, hoef je niet je moederbord uit je oude kast te slopen tenzij je hem toch gaat overzetten. Je nieuwe moederbord word door middel van plastic bussen en/of schroeven vast gezet.
Hou je moederbord ff voor de plaat van je nieuwe kast, en kijk ff welke montagepunten je moet gebruiken. (zet er desnoods ff met een stift een pijltje bij in je kast).
De gaatjes waar schroefdraad zit (in je kast dus) moet een soort koperen busje op geschroefd worden (zit bij je kast). Bij die grotere gaten, dan duw je een plastic bus op je moederbord. Als je zo alle (of bijna alle) gaatjes hebt gehad, dan hang je je moederbord in je kast (door middel van die plastic bussen dus). Daarna kun je met schroeven je moederbord vastschroeven op de koperen bussen die je eerder al op de plaat in je kast hebt geschroefd. Alle schroeven aandraaien (maar niet te strak want dan krijg je ze nooit meer los) en je moederbord hangt op zijn plaats.
Denk nou niet slim te zijn en ga nou niet in alle schroefgaten die koperen bussen draaien, want dan krijg je kortsluiting. (koper geleid heel erg goed stroom) Gebruik alleen diegene die je nodig hebt. (mijn neefje had dit ook gedaan, en toen ging zijn pc niet aan. Belt hij mij op van 'Wat kan er nou mis zijn.' Mobo had het wel overleefd trouwens.)
De rest van je hardware kan je weer inbouwen op de zelfde manier als je het er uit hebt gehaald.
Oh, en nog een keer... 550 Mhz hoeft niet sneller te zijn dan 300 Mhz.
Mijn motorfiets heeft 'maar' 600 cc. De auto van mijn vader heeft 2900 cc, maar toch trek ik veel harder op, en ligt mijn topsnelheid ook een stuk hoger

. (en een vrachtwagen met een 6 liter motor is nog trager)
Een AMD K6-3 (oftewel een 2+ want dat is het gewoon, alleen het ene moederbord herkend hem als een 2+ en de andere als een 3) is gewoon een baggertrage processor. Het getalletje is wel lekker hoog, maar toch is de processor traag. Kijk maar naar de nieuwe Intel P3 1.33Ghz. Die is effectief net zo snel als zijn broertje de Intel P4 2.0Ghz (zie frontpage van
www.tweakers.net)
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25