Van een lx naar amd mobo hoe in de bios :?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
ik heb nu een lx chipset maar, ik krijg een AMD k6-3 550 mhz met bij behoorende mobo, en ik zet me oude 2 Harddisk's er in, met win 98 er op (incl die drivers van acer voor win 98 is custom setup) maar als ik er die nieuwe mobo er in douw dan loopt ie toch nog op de oude bios OFTWEL VAST :? :? want in windows staat dan ook nog me oude LX of niet :?

Beetje onduidelijk maar ik snap er zelf nix van want het kost me wel wat (OKE zeker geen 500 gulden ofzo :) en ik wil niet dat het strax niet wertk.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

kun je iets dudelijker zijn want dan kan ik je mischien wel helpen

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:05 schreef gerhald het volgende:
kun je iets dudelijker zijn want dan kan ik je mischien wel helpen
ik heb nu dus een LX mobo en ik koop (hopelijk) een amd k6 550 mhz maar dan staat toch in windows en bios nog die (oude) LX mobo das in het kort me vraag want ik weet niet hoe ik dat moet doen/uit zeten

Is namelijk me 1e Mobo upgrade :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
met een beetje geluk 'ziet' windows98 vanzelf de nieuwe hardware, (cdrom van windows bij de hand houden), en is er niks aan de hand.

nadat windows draait wel even de drivers van je nieuwe mainboard installeren,

A wise man's life is based around fuck you

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op Sunday 09 December 2001 21:07 schreef RS_003 het volgende:

[..]

ik heb nu dus een LX mobo en ik koop (hopelijk) een amd k6 550 mhz maar dan staat toch in windows en bios nog die (oude) LX mobo das in het kort me vraag want ik weet niet hoe ik dat moet doen/uit zeten

ten 1e: je AMD past NIET op een LX moederbord.
ten 2e: je BIOS zit OP je moederbord, dus als je je moederbord vervangt, heb je vanzelf een goed bios
ten 3e: Het is aan te raden om windows opnieuw te installeren als je een nieuwe Moederbord installeerd. Doe je dat niet, heb je een kansje dat het vanzelf herkend wordt, je hebt ook een kans dat je een onstabiel systeem krijgt..

succes !

• Zwelgje
Op Sunday 09 December 2001 21:07 schreef RS_003 het volgende:

[..]

by the way upgrade? wat voor cpu heb je nu?, die amdk6 is een tamelijk oude cpu, (met waarschijnlijk even oud supersocket 7 mainboardje,

kun je niet beter een snellere cpu voor je huidige mainboard kopen??

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

Op Sunday 09 December 2001 21:08 schreef zwelgje2 het volgende:
met een beetje geluk 'ziet' windows98 vanzelf de nieuwe hardware, (cdrom van windows bij de hand houden), en is er niks aan de hand.

persies zo als hij zecht en je kunt voordat je de comp omboudt ook nog eerst de systeem aparaten er uit gooien in aparaten beheer

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:08 schreef zwelgje2 het volgende:

ja maar kan ie dan van me oude mobo drivers booten ? en zoals ik al zij is het een custom instal van acer (dit is een gemode Acar Aspire ) dus dan heeft ie volgens mij niet alle files of heb ik het fout ? en het is win 98 1e editie

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Uhm no offence. Maar je hebt nu een 300 Mhz Celeron op een intel 440LX Moederbord.

Waarom zou je dan in godsnaam een stap terug doen door een K6 op 550 Mhz te gaan kopen?

Je winst is volgens mij minimaal. Koop liever een tweede hands Celeron 533 ofzo.

Met een goede slotadapter kan je er zelfs wel een Celeron 733 Mhz op kwijt.

Dat lijkt mij zinniger en goedkoper.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:12 schreef Shuriken het volgende:
Uhm no offence. Maar je hebt nu een 300 Mhz Celeron op een intel 440LX Moederbord.

Waarom zou je dan in godsnaam een stap terug doen door een K6 op 550 Mhz te gaan kopen?

Je winst is volgens mij minimaal. Koop liever een tweede hands Celeron 533 ofzo.

Met een goede slotadapter kan je er zelfs wel een Celeron 733 Mhz op kwijt.

Dat lijkt mij zinniger en goedkoper.
ja dat heb ik vaker gehoord maar ik heb ene klijn buget en ik kan die amd voor 60 piek koopen + mobo en ik heb nu maar 140 piek dus dat is het meeste dat ik kan veroorloven :(

• Zwelgje
zeker kan ie er van booten, (dan start ie gewoon niet met de optimale drivers omdat je geen acer meer hebt, denk aan hdd controller, pnp dingen etc/etc)

mocht het niet lukken dan kun je altijd in dosmode opstarten, en windows eroverheen installeren, (werkt vaak ook wel)

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:13 schreef zwelgje2 het volgende:
zeker kan ie er van booten, (dan start ie gewoon niet met de optimale drivers omdat je geen acer meer hebt, denk aan hdd controller, pnp dingen etc/etc)

mocht het niet lukken dan kun je altijd in dosmode opstarten, en windows eroverheen installeren, (werkt vaak ook wel)
en hou doe ik dat ?

alle maal vragen :(

• Zwelgje
Op Sunday 09 December 2001 21:13 schreef RS_003 het volgende:

[..]

ja dat heb ik vaker gehoord maar ik heb ene klijn buget en ik kan die amd voor 60 piek koopen + mobo en ik heb nu maar 140 piek dus dat is het meeste dat ik kan veroorloven :(
dan zou ik als ik jouw was gewoon doorsparen totdat je budget wat ruimer is, dit is (mijns inziens) zonde van je geld, en je gaat de performance niet eens merken (en das nog meer zonde!)

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:15 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

dan zou ik als ik jouw was gewoon doorsparen totdat je budget wat ruimer is, dit is (mijns inziens) zonde van je geld, en je gaat de performance niet eens merken (en das nog meer zonde!)
hoe zo ? 550 mhz is sneler dan 300 mhz en ik speel veel CS en dat is mage CPU related en ik koop dan ook een TNT 2 32 mb in plaats van die banshee dan merk ik het toch wel :? toch :?

• Zwelgje
Op Sunday 09 December 2001 21:14 schreef RS_003 het volgende:

[..]

en hou doe ik dat ?

alle maal vragen :(
naar software in configuratiescherm gaan, dan naar het tabblad windows setup, en een bootdisk maken,

dan opstarten van die bootdisk, en de win98 cdrom (heb je die?) in de cdspeler doen,

mits je een standaard ide cdromspeler hebt (of een bekende scsi kaart) kun je de setup van win98 starten vanaf de cdrom

• Roberto
ARG ik krijg allen maar vragen er bij :'(

OKE: 550 mhz is sneler in RTCW en in CS dan 300 mhz toch :? en tnt 2 32 mb is ook sneler dan 16 mb voodoo Toch :?
en zelfs met aleen die 550 mhz is CS toch al sneler :?

• Roberto
Pleaz help me toch ik snap er nu echt nix meer van :'( :'(

• Zwelgje
Op Sunday 09 December 2001 21:23 schreef RS_003 het volgende:
ARG ik krijg allen maar vragen er bij :'(

OKE: 550 mhz is sneler in RTCW en in CS dan 300 mhz toch :? en tnt 2 32 mb is ook sneler dan 16 mb voodoo Toch :?
en zelfs met aleen die 550 mhz is CS toch al sneler :?
heeft dat tnt2 32mb kaartje een AGP slot? en heeft je nieuwe AMD bordje aan AGP slot?

niet onbelangrijk namelijk,

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:28 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

heeft dat tnt2 32mb kaartje een AGP slot? en heeft je nieuwe AMD bordje aan AGP slot?

niet onbelangrijk namelijk,
jhet kan ook zijn dat het een k7 is anny way 550 mhz is sneler en er ZIT idd AGP 2x op

• Zwelgje
mmm k7=athlon toch? (kenners sta me even bij... )

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 21:34 schreef zwelgje2 het volgende:
jah ik kweet het niet zeker maar voor de 9999x amd 550 mhz is toch sneler in CS dan 300 mhz celly :? en een (eventuele) AGP TnT 2 32 mb ook dan voodoo banshee.

• Roberto
^^^^^^^^KICK^^^^^^^^

Beetje vroeg maar ik kan er niet van slaapen WAT IS SNELER want ik wil met 50/60 fps constant CS kunnen speelen en Q3 ook met 40 fps ofzo en niet zoals nu 3 fps in Q3 :r

• Zwelgje
Op Sunday 09 December 2001 21:51 schreef RS_003 het volgende:
^^^^^^^^KICK^^^^^^^^

Beetje vroeg maar ik kan er niet van slaapen WAT IS SNELER want ik wil met 50/60 fps constant CS kunnen speelen en Q3 ook met 40 fps ofzo en niet zoals nu 3 fps in Q3 :r
mmm 3 frames in quake? dan is er echt iets serieus mis met je config, je moet zeker meer als 3 kunnen halen

welke resolutie draai je in? en welke kleurdiepte?

• Roberto
Op Sunday 09 December 2001 22:16 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

mmm 3 frames in quake? dan is er echt iets serieus mis met je config, je moet zeker meer als 3 kunnen halen

welke resolutie draai je in? en welke kleurdiepte?
640*480 ik heb 88% mem beshikbaar, ME voodoo core is op 100@114 mhz mem 100@115 mhz, maar wordt me compu nu sneler of niet van deze upgrade en zo ja hoeveel fps :? (meerder meingen graag)

Oke soms 15 fps in q3 :( maar dan heb je het gehad he schokt al als ik draai

Verwijderd

kom ik zal je helpen er mee

a: je heb een celly1 300mhz met een lx mobo
wel die kan je upgrate tot 533mhz celly1
maar die zijn haast niet te vinden en als ze te vinden zijn
vragen ze nog de hooftprijs voor

verder

je koopt een amd k6-3 550 wel die is sneller dan welke celly1 dan ook omdat hij ook cash er op zit maar ook een instuktie set heeft van amd (amd 3dnow en 3dnow+)
wel die zorgen er voor dat de spellen soeper er op lopen .

als ik moet kiezen dan zal ik de amd nemen . voor 60piek
en je ouwe celly met mobo verkopen .

oke nu de video kaarten

de mobo van een super soccer7 feeft wel agp maar die is dus nep hij kan geen texturen via de agp poort laden .

wel voor deze moeder borden kan je het best een voodoo kaart gaan nemen zoals
een banchee voodoo3 voodoo4 voodoo5
dat zijn de beste kaarten die je kan hebben voor die moederbord .

de tnt2 gaat er niet op draaien en als hij het wel doet dan is hij langzamer dan een banchee die je nu heb .

ik hoop dat je hier wat meer info aan heb

groeten bas

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[off-topic]Jezus is iedereen hier dyslectisch ofzo?[/off-topic]

Als ik uit alle gebrabbel wijs word is de voorgestelde upgrade het volgende:

C300 (onduidelijk of het een Covington (zonder L2 cache) of een Mendocino (oftewel 300A, met 128KB L2 cache) is.
LX mobo (@66MHz)

||
\/

K6-2 550 (zonder L2 cache on-chip, wel op mobo)
onbekende mobo met AGP2x en 100MHz FSB support - dus oftewel een ALi Aladdin5, danwel Via MVP3 chipset.

Dan nog een upgrade van een VooDoo banshee naar een AGP TNT2. En dit alles voor 140,- totaal.

Oordeel:
2x niets.

Redenen:
1) je wilt upgraden om beter te kunnen gamen. Gamen vraagt vooral FPU. De K6-2 heeft een zwakke FPU, de Celly een sterke. Als je een spel hebt wat voor 3Dnow geoptimaliseerd is het minder duidelijk, maar de meesten zijn dat niet.
2) je oude mobo draait op 66MHz FSB, de nieuwe op 100MHz FSB. Het zit er dik in dat de oude mobo PC-66 RAM heeft. Als dat zo is zit het er ook dik in dat het niet op 100MHz wil draaien. Je kunt een K6-2 ook op 66/75/83 MHz draaien, maar dan is de performance helemaal om zeep).
3) jouw huidige mobo kan veel snellere CPU's aan dan de nieuwe. Er is iemand die voor 90,- een C533PPGA in de aanbieding heeft- zie hier. Dit is een aanmerkelijk beter idee. Een C533PPGA is aanmerkelijk sneller dan een K6-2 550 in vrijwel alles.
4) als je sneller wilt spelen kun je beter al je geld in een nieuwe VGA kaart investeren. Met dat budget denk ik aan een GF2MX(400) - NIET 200!. Wederom link naar V&A: http://www.tweakers.net/aanbod/30754 , http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/12487/a , http://www.tweakers.net/aanbod/31013
Ofzo. Allemaal voor rond de 140,- te doen lijkt me. Dat zou de zinnigste investering van je geld zijn.

En lees ff wat FAQs- de laatste paar vragen van je gaan ergens over, die eerste slaan als kut op dirk. RTFFAQ!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 00:13 schreef dion_b het volgende:
[off-topic]Jezus is iedereen hier dyslectisch ofzo?[/off-topic]

Als ik uit alle gebrabbel wijs word is de voorgestelde upgrade het volgende:

C300 (onduidelijk of het een Covington (zonder L2 cache) of een Mendocino (oftewel 300A, met 128KB L2 cache) is.
LX mobo (@66MHz)

||
\/

K6-2 550 (zonder L2 cache on-chip, wel op mobo)
onbekende mobo met AGP2x en 100MHz FSB support - dus oftewel een ALi Aladdin5, danwel Via MVP3 chipset.

Dan nog een upgrade van een VooDoo banshee naar een AGP TNT2. En dit alles voor 140,- totaal.

Oordeel:
2x niets.

Redenen:
1) je wilt upgraden om beter te kunnen gamen. Gamen vraagt vooral FPU. De K6-2 heeft een zwakke FPU, de Celly een sterke. Als je een spel hebt wat voor 3Dnow geoptimaliseerd is het minder duidelijk, maar de meesten zijn dat niet.
2) je oude mobo draait op 66MHz FSB, de nieuwe op 100MHz FSB. Het zit er dik in dat de oude mobo PC-66 RAM heeft. Als dat zo is zit het er ook dik in dat het niet op 100MHz wil draaien. Je kunt een K6-2 ook op 66/75/83 MHz draaien, maar dan is de performance helemaal om zeep).
3) jouw huidige mobo kan veel snellere CPU's aan dan de nieuwe. Er is iemand die voor 90,- een C533PPGA in de aanbieding heeft- zie hier. Dit is een aanmerkelijk beter idee. Een C533PPGA is aanmerkelijk sneller dan een K6-2 550 in vrijwel alles.
4) als je sneller wilt spelen kun je beter al je geld in een nieuwe VGA kaart investeren. Met dat budget denk ik aan een GF2MX(400) - NIET 200!. Wederom link naar V&A: http://www.tweakers.net/aanbod/30754 , http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/12487/a , http://www.tweakers.net/aanbod/31013
Ofzo. Allemaal voor rond de 140,- te doen lijkt me. Dat zou de zinnigste investering van je geld zijn.

En lees ff wat FAQs- de laatste paar vragen van je gaan ergens over, die eerste slaan als kut op dirk. RTFFAQ!
en jij kan niet lezen
er staat een amdk6-3 550 en die heeft 128 of 256kb cash er op zitten en die is dus echt wel sneller dan half garen celly die hij nu heeft

en wie zegt dat hij een celly 300a het kan ook een gewonen cell 300 zijn en die zijn dus niet voor uit te branden
vandaar dat hij nu ook zolangzaam is met qaak3

die banchee haalt gemakkelijk met qaak3 800\600 met 40fps met alles aan

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K6-3 550 bestaat niet.

K6 2+ en 3+ 550 wel, maar zijn extreem zeldzaam- die gaat iemand niet voor 60,- incl mobo wegdoen.

Hou je over een geOCde K6-3 450 (de gewone 3 is alleen in 450 te krijgen) of een K6-2 'gewoon'. De K6-3 is vaak tot 550 te OCen, maar wederom geloof ik niet in een K6-3 + mobo voor 60,-. Bovendien verkoop je niet een K6-3 450@550 als een 'K6-3 550).

Kortom, zit er dik in dat we met een K6-2 te maken hebben. Niks mis mee, maar niet sneller dan een C533.

Ik geloof pas in een K6-3+ als we daar zeker van zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ga je dat moederbord eigenhandig vervangen? Weet je zeker dat je dat wel gaat lukken :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 00:40 schreef Bigs het volgende:
Ga je dat moederbord eigenhandig vervangen? Weet je zeker dat je dat wel gaat lukken :)
LOL >:)

RS_003: als ik jou was zou ik eerst es op een rijtje zetten wat je allemaal wilt. Controlleer of alles wat je wilt overzetten past (als je een ATX kast hebt moet het nieuwe mobo ook ATX zijn bijv.). Bekijk vervolgens benchmarks op verschillende hardwaresites of je upgrade een beetje zinvol is. Waarschijnlijk zal blijken dat een K6-550 in spellen niet veel sneller is dan een celeron 300 (weet je trouwens ZEKER dat het een K6 is en niet een K7 Athlon?? Als het een athlon is is de upgrade zeker wel zinvol want die is stukken sneller dan de celeron en K6).
Vervolgens die TNT2. Deze is wel wat sneller dan je banshee, maar ik betwijfel of je veel verschil zult merken met je relatief langzame processor.

Maw: de upgrade zal ws. niet een denderend verschil uitmaken, en zoals te lezen zit je krap bij kas dus zou ik het in jouw geval zonde van mn geld vinden...

• Roberto
Oke me mobo heeft nu geen AGP dus ik kan geen GF2 mx er in doen, zie me sig ik heb 133 mhz mem 2x 128 mb dus dat over 66 mhz klopt ook niet, Um :? AGP die het niet doet ? hoe komen jullie er bij dat AGP 2x geen texures kan renderen :? waarvoor zit dan dat AGP slot er op :?.
300 mhz is altijd trager dan 550 mhz, en Ik speel aleen D2 en CS, dus SOF2 enzo zal ik niet op me comp speelen WANT ! dan krijg ik een nieuwe comp maar het moet gewoon goedkoop zijn omdat het voor 4 maanden is (HOPELIJK :+ )

En leg ff plz in stapen uit hoe ik een nieuw mobo instal (kweet het denk wel maar kwil ff niet over het hoofd zien :)
ik heb win98 1e editie en het is bij Acer computer geleverd dus dan is het toch een custom instal die meteen Drivers voor de normaalen stuf instaled :?

En een tnt 32 mb is altijd sneler dan een voodoo op Pci TOCH :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Op maandag 10 december 2001 00:33 schreef dion_b het volgende:
K6-3 550 bestaat niet.

K6 2+ en 3+ 550 wel, maar zijn extreem zeldzaam- die gaat iemand niet voor 60,- incl mobo wegdoen.

Hou je over een geOCde K6-3 450 (de gewone 3 is alleen in 450 te krijgen) of een K6-2 'gewoon'. De K6-3 is vaak tot 550 te OCen, maar wederom geloof ik niet in een K6-3 + mobo voor 60,-. Bovendien verkoop je niet een K6-3 450@550 als een 'K6-3 550).

Kortom, zit er dik in dat we met een K6-2 te maken hebben. Niks mis mee, maar niet sneller dan een C533.

Ik geloof pas in een K6-3+ als we daar zeker van zijn.
K6/2-550 dacht ik idd te lezen ja (eigenlijk zelfs K6 550)
K6/3-550 bestaat idd niet, 450 was de snelste, maar in NL zeer moeilijk verkrijgbaar.
K6/3+ 550 bestaat ook niet, die is alleen uitgebracht als 450, terwijl de K6/2+ wel op 550 draaide.
Ik heb zelf een K6/3-400 @ 450 gehad, maar een 450 komt echt niet boven de 475, alleen met watercooling.
Zoals jij al zegt hebben we het hier over een K6/2-550, aangezien niemand zo gek is mobo+K6/3+ weg te doen voor 60 piek (welke gek dat doet sla ik dood, die dingen kan je voor minimaal 200 piek krijgen en dat niet hier in NL, maar in de USA of Canada)

BTW: Mocht het wel een K6/3 of K6/3+ zijn: DOEN! Een K6/3(+) verslaat een gelijkgeklokte Celeron (iig eentje op een VIA Apollo Pro :r chipset) met gemak.

• Roberto
Op zondag 09 december 2001 23:17 schreef suijkerbuijk het volgende:
kom ik zal je helpen er mee

oke nu de video kaarten

de mobo van een super soccer7 feeft wel agp maar die is dus nep hij kan geen texturen via de agp poort laden .

wel voor deze moeder borden kan je het best een voodoo kaart gaan nemen zoals
een banchee voodoo3 voodoo4 voodoo5
dat zijn de beste kaarten die je kan hebben voor die moederbord .

de tnt2 gaat er niet op draaien en als hij het wel doet dan is hij langzamer dan een banchee die je nu heb .

Huh ? dit snap ik dus niet over dat AGP als ik er een GF 2 in doe dan doet dan doet hij (dus ?) niet en een TnT 2 ook niet maar wel een AGP voodoo banshee :? ik, ik, ik, ik, ik weet het niet meer :'(
groeten bas

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op zondag 09 december 2001 21:34 schreef zwelgje2 het volgende:
Yep.. Da's de oude slot-A athlon.. (en die is er bij mijn weten inderdaad ook geweest op 550MHz!)

Als het inderdaad een K7 is, dan ga je er zeker ruim op vooruit..

• Roberto
Op maandag 10 december 2001 16:39 schreef RS_003 het volgende:

Huh ? dit snap ik dus niet over dat AGP als ik er een GF 2 in doe dan doet dan doet hij (dus ?) niet en een TnT 2 ook niet maar wel een AGP voodoo banshee ik, ik, ik, ik, ik weet het niet meer
ja erg fijn dat jullie dat zegen dat die athlon sneler is maar, ik weet niet (zeker) hoe ik het in stapen instal (de mobo dus, en ik wil het op een andere Hard disk doen dus windows moet nu van me C schijf af omdat ie in het nieuwe computer als D terug komt en me D wordt dus C want die is veel sneler) omdat het een wel orgineelen versie van win is maar bij me :r (A) merk computer is geleverd dus dan heb ik toch niet alle file's die ik nodig heb en over die AGP leg eens uit :?

Verwijderd

eigenlijk mag ik het niet zeggen maar iemand heeft vast nog wel een back upje van windows 98?? en een 550 mhz kan ook wel windows 98 se aan, dus dat boeit niet... met agp is simpel, als het een socket 7 is dan lijkt het alsof ze bedoelen dat die daarvan niets kan doen ofzo das mij ook niet helemaal duidelijk :? ..

hopelijk heb je hier wat aan.....

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

550 Mhz is niet per se sneller dan 300 Mhz. Die K6 processoren zijn allemaal zo traag als wat. Heb een laptop met een AMD K6-2+ 500 Mhz processor er in, en daar kan je gewoonweg niet op gamen.
Met die 550Mhz AMD processor zal je als je al snelheidswinst hebt, maar een paar frames extra krijgen. Niet merkbaar dus.

Wat al een keer voorgesteld is is om er gewoon een 500 of 533Mhz celly in te zetten. Als je een beetje zoekt, dan kom je die ook wel voor een paar tientjes tegen (voor ongeveer Fl 100,- koop je namelijk al een nieuwe 700 Mhz, maar of die op je pc zal werken is dan maar de vraag).

Als videokaart upgrade kan je er een TNT2 PCI kaart in gooien, of een Voodoo 3 PCI kaartje, of iets anders leuks. (Geforce PCI als die er zijn)

Enneuh... Suijkerbuijk... Als je meer cache op je processor hebt zitten betekend dat niet automatisch dat je pc daardoor meteen een stuk sneller is.

Upgraden is niet zo heel erg moeilijk. Gewoon goed opletten hoe je het er uit haald, en de nieuwe onderdelen er op de zelfde manier weer in zetten.

Als laatste. Als je toch voor die AMD gaat (wat ik niet zou doen, maar je moet het zelf weten), let dan wel even op of je wel de zelfde voedingsaansluiting hebt op je nieuwe mobo. Je oude mobo is hoogstwaarschijnlijk nog een AT bordje, en die AMD zal wel eens ATX kunnen zijn. (AT = 1 lange rij met pinnetjes naast elkaar met 2 losse stekkers. ATX = 1 dubbele rij met maar een grote stekker.)
Dit past niet op elkaar, en dan heb je dus ook een andere voeding en aan/uit schakelaar nodig.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Roberto
Als videokaart upgrade kan je er een TNT2 PCI kaart in gooien, of een Voodoo 3 PCI kaartje, of iets anders leuks. (Geforce PCI als die er zijn

Dus ik kan geen AGP gebruiken :? , en ik neem er een andere kast bij ATX en het mobo is ATX maar, 550 is wel sneler in CS d8 ik, maar nu ff niet Praaten(lees zeuren :) over wat sneler is) want hoe unintstal ik 98 van me C disk( die komt in die amd 550 mhz als D disk en me D wordt C want me D nu is 7200 rmp) en instal ik een (gemode A merk win 98 setup) mobo want ik hoor bootdisk maaken, leg nu eens in stapen uit hoe ik dat precies doe in hoe of wat ik hier vergeet.

pleaz nu even niet over wat sneler is want ik weet dat een GF 2 MX meer power heeft maar ik heb het geld er gewoon niet voor :'(

• Palomar
  • Niet online
wat bedoel je met een 'gemode A merk win98 setup' :? plz. gebruik ff normale termen... maakt het wat makkelijker voor ons om je te helpen..

maar om win98 te uninstallen hoef je alleen de schijf ff te formatteren.. als je andere data dan de windows folder wilt behouden verwijder je alleen de win98 en program files directory. (ik neem aan dat je wel een win98 cd bij de hand hebt om hem op die andere schijf opnieuw te installeren...)

Om windows vervolgens op die andere schijf te installeren moet die schijf wel een primaire partitie hebben (zal ws. wel het geval zijn). Om dit te checken type in een dos box in: 'fdisk' en kijk bij 'partitiegegevens weergeven' (wel eerst ff de juiste schijf selecteren). LET OP: verander niks met fdisk, alleen KIJKEN.

dus op een rijtje:

- schijven geod aansluiten (dat die snelle C: is en andere D:)
- opstarten van win98 bootdisk
- win98 cd dr in doen en setup uitvoeren
- als win98 eenmaal geinstalleerd is kun je die andere schijf leeggooien.

• Roberto
waarom moet ik een bootdisk maaken :? en welke schijf moet ik leeg maaken want ik wil gewoon al me files behouden zeker die nu op me D staan de C kan me wat aleen huis werk >:)

maar me die win 98 bedoel ik dat het een Acer setup is ik kan niks instelen tijdens de instal hij gaat meteen over op instal en er staat aleen het nodige op de CD voor normal instal en niet voor Voodoo 3com 10 mb ethernet 2e hard disk 256 mb ipv 66 mhz 32 (maar dat van dat mem maakt niks uit)
en er komt ook een andere geuilds kaart in PCI en niet meer onboard BTW de grafisch kaart ook

heb je wat aan de info.. vraag anders wat je meer wil weten :) ik help graag,,,, omdat ik me zelf er ook me help >:)

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 19:21 schreef RS_003 het volgende:
waarom moet ik een bootdisk maaken :? en welke schijf moet ik leeg maaken want ik wil gewoon al me files behouden zeker die nu op me D staan de C kan me wat aleen huis werk >:)

maar me die win 98 bedoel ik dat het een Acer setup is ik kan niks instelen tijdens de instal hij gaat meteen over op instal en er staat aleen het nodige op de CD voor normal instal en niet voor Voodoo 3com 10 mb ethernet 2e hard disk 256 mb ipv 66 mhz 32 (maar dat van dat mem maakt niks uit)
en er komt ook een andere geuilds kaart in PCI en niet meer onboard BTW de grafisch kaart ook

heb je wat aan de info.. vraag anders wat je meer wil weten :) ik help graag,,,, omdat ik me zelf er ook me help >:)
tja.. zo'n oem versie van win98 kan wat lastiger zijn om te installeren, werkt meestal alleen met de bijgeleverde pc.. het makkelijkst lijkt mij om ff een normale versie ergens vandaan te plukken (je kent toch wel iemand met een cd-brander of iemand die de win98 cd heeft die jij vervolgens naar je HD kopieert.. )

Die nieuwste, snelle schijf hoef je niet te formatteren, tenminste, als er een primaire partitie op staat (wat waarschijnlijk wel gewoon het geval zal zijn) heb je dit al gecheckt met FDISK? En uiteraard moet er genoeg ruimte zijn om windows te kunnen installeren. Tijdens de installatie zal ie waarschijnlijk wel kunnen gaan zeuren dat je al een windows versie hebt geinstalleerd (je oude install staat immers nog op je oude schijf), daarom moet je voordat je win98 setup gaat draaien die oude win98 directory verwijderen of het bestandje win.com hernoemen naar iets anders.

• Roberto
oke maar wat bedoel je met: als er een primaire partitie op staat, maar oke moet het dan ook persee win 98 1e edite weze n ne niet win 92 se of win xp ik noem maar wat...
en waarom kan ik die AGP noe niet gebruiken.

maar bedant voor de hulp die ik tot nu toe heb gehad THX dude's :)
Op maandag 10 december 2001 19:31 schreef rick_h het volgende:

[..]

tja.. zo'n oem versie van win98 kan wat lastiger zijn om te installeren, werkt meestal alleen met de bijgeleverde pc.. het makkelijkst lijkt mij om ff een normale versie ergens vandaan te plukken (je kent toch wel iemand met een cd-brander of iemand die de win98 cd heeft die jij vervolgens naar je HD kopieert.. )

Die nieuwste, snelle schijf hoef je niet te formatteren, tenminste, als er een primaire partitie op staat (wat waarschijnlijk wel gewoon het geval zal zijn) heb je dit al gecheckt met FDISK? En uiteraard moet er genoeg ruimte zijn om windows te kunnen installeren. Tijdens de installatie zal ie waarschijnlijk wel kunnen gaan zeuren dat je al een windows versie hebt geinstalleerd (je oude install staat immers nog op je oude schijf), daarom moet je voordat je win98 setup gaat draaien die oude win98 directory verwijderen of het bestandje win.com hernoemen naar iets anders.

• Roberto
en met Fdisk zegt hij: uw computer bevat 1 schijf die groter is dan 512 mb bla bla bla bla u now

belangrijk als u ondersteuning inschekeld voor schijven groter dan 512 mb zal het niet toegankelijk wezen in dos win 95 en somige versies van NT bla bla bla

HELP :?

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 19:40 schreef RS_003 het volgende:
oke maar wat bedoel je met: als er een primaire partitie op staat, maar oke moet het dan ook persee win 98 1e edite weze n ne niet win 92 se of win xp ik noem maar wat...
en waarom kan ik die AGP noe niet gebruiken.

maar bedant voor de hulp die ik tot nu toe heb gehad THX dude's :)
je kunt elke windows versie installeren die je wilt.. het is maar waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat..

AGP kun je gewoon gebruiken hoor.. maar er zijn wel es problemen met oude socket7 mobo's icm nieuwe AGP kaarten; komt omdat die mobo's ontwikkelt zijn toen die nieuwe AGP kaarten (met weer nieuwere technieken) er nog niet waren. Maar het is ook wel handig om even te vermelden welk merk/type etc. moederbord je gaat kopen en welke chipset erop zit. Dan valt erop GoT of google ongetwijfeld wel wat te vinden over bekende problemen.

En nog even over die primaire partitie, ik neem aan dat je nog nooit zelf een schijf gepartitioneerd hebt. Is een heel verhaal om precies uit te leggen wat een partitie is dus dat doe ik hier maar niet. Waarschijnlijk staat alles al goed ingesteld, maar misschien weet iemand wel een tooltje oid voor je om te checken of het idd goed staat.

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 19:43 schreef RS_003 het volgende:
en met Fdisk zegt hij: uw computer bevat 1 schijf die groter is dan 512 mb bla bla bla bla u now

belangrijk als u ondersteuning inschekeld voor schijven groter dan 512 mb zal het niet toegankelijk wezen in dos win 95 en somige versies van NT bla bla bla

HELP :?
kun je gewoon NEE kiezen en dan ergens in dat menuutje staat 'Schijf selecteren' (oid). Selecteer dan de 2de schijf. Kies vervolgens 'Partitiegegevens weergeven' en als het goed is staat er dan ergens PRIMAIR (of PRIM oid). Let wel op dat je niks veranderd.. dus gewoon weer escape, escape etc..

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

In win98 zitten sowiezo nooit drivers voor je Voodoo3, en waarschijnlijk ook niet voor je 3Com netwerkkaartje. Die zijn op cd of diskette met je hardware meegeleverd, en als je die niet meer hebt, dan kan je die bij de desbetreffende fabrikant van internet downloaden.
Windows installeerd gewoon. Bij zo'n aangepaste installatie hebben ze hoogstens drivers er extra bij gezet, en niet weggehaald. (Volgens mij mag weghalen van de drivers niet eens i.v.m. licenties etc. Je haalt een deel van windows n.l. weg.)
Met wat knutselen aan je installatiebestanden kan je er ook wel weer een gewone windows installatie van maken, maar dat is verder nergens voor nodig, en zo nogal vrij lastig kunnen zijn.
Een harddisk en geheugen hebben geen drivers nodig. Dit zijn net zoals CD/DVD-Rom spelers standaard apparaten.

Windows 'uninstallen' doe je door hem gewoon weg te halen. Het makkelijkste is om gewoon je schijf te formatteren (My Computer -> Rechtermuisknop op je schijf klikken -> Format)

Let wel op dat als je hardware gaat inbouwen dat je niet statisch geladen bent. Pak voor dat je in je kast gaat graaien ff de kraan, of een (blanke) verwarmingsbuis vast, of met de stekker van je pc nog in het stopcontact (met randaarde!) ff je kast goed vastpakken op een blank stuk metaal. Dan ben je zelf ontladen, en dan kan je je onderdelen niet meer beschadigen. (uiteraard voordat je je kast openschroefd wel de stekker er weer uit trekken).

Al je hardware zit met schroefjes vast. Schroefjes loshalen, en dan kan je je hardware er stuk voor stuk uithalen.

Aangezien je ook een nieuwe (of gebruikte) kast ging kopen, hoef je niet je moederbord uit je oude kast te slopen tenzij je hem toch gaat overzetten. Je nieuwe moederbord word door middel van plastic bussen en/of schroeven vast gezet.
Hou je moederbord ff voor de plaat van je nieuwe kast, en kijk ff welke montagepunten je moet gebruiken. (zet er desnoods ff met een stift een pijltje bij in je kast).
De gaatjes waar schroefdraad zit (in je kast dus) moet een soort koperen busje op geschroefd worden (zit bij je kast). Bij die grotere gaten, dan duw je een plastic bus op je moederbord. Als je zo alle (of bijna alle) gaatjes hebt gehad, dan hang je je moederbord in je kast (door middel van die plastic bussen dus). Daarna kun je met schroeven je moederbord vastschroeven op de koperen bussen die je eerder al op de plaat in je kast hebt geschroefd. Alle schroeven aandraaien (maar niet te strak want dan krijg je ze nooit meer los) en je moederbord hangt op zijn plaats.
Denk nou niet slim te zijn en ga nou niet in alle schroefgaten die koperen bussen draaien, want dan krijg je kortsluiting. (koper geleid heel erg goed stroom) Gebruik alleen diegene die je nodig hebt. (mijn neefje had dit ook gedaan, en toen ging zijn pc niet aan. Belt hij mij op van 'Wat kan er nou mis zijn.' Mobo had het wel overleefd trouwens.)
De rest van je hardware kan je weer inbouwen op de zelfde manier als je het er uit hebt gehaald.

Oh, en nog een keer... 550 Mhz hoeft niet sneller te zijn dan 300 Mhz.
Mijn motorfiets heeft 'maar' 600 cc. De auto van mijn vader heeft 2900 cc, maar toch trek ik veel harder op, en ligt mijn topsnelheid ook een stuk hoger >:). (en een vrachtwagen met een 6 liter motor is nog trager)
Een AMD K6-3 (oftewel een 2+ want dat is het gewoon, alleen het ene moederbord herkend hem als een 2+ en de andere als een 3) is gewoon een baggertrage processor. Het getalletje is wel lekker hoog, maar toch is de processor traag. Kijk maar naar de nieuwe Intel P3 1.33Ghz. Die is effectief net zo snel als zijn broertje de Intel P4 2.0Ghz (zie frontpage van www.tweakers.net)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 20:04 schreef E-Vix het volgende:
In win98 zitten sowiezo nooit drivers voor je Voodoo3, en waarschijnlijk ook niet voor je 3Com netwerkkaartje. Die zijn op cd of diskette met je hardware meegeleverd, en als je die niet meer hebt, dan kan je die bij de desbetreffende fabrikant van internet downloaden.
Windows installeerd gewoon. Bij zo'n aangepaste installatie hebben ze hoogstens drivers er extra bij gezet, en niet weggehaald. (Volgens mij mag weghalen van de drivers niet eens i.v.m. licenties etc. Je haalt een deel van windows n.l. weg.)
zo'n oem versie van windows op een cd is vaak gewoon een image, die dus alleen op de meegeleverde pc (goed) werkt. Je installeert windows dus niet op de normale manier maar kopieert een install naar je HD. Het lijkt me dan niet ondenkbaar dat dat progje ook ff checkt of je de image op een (in dit geval) Acer PC installeert (te herkennen aan Acer bios oid).

• Roberto
Op maandag 10 december 2001 20:24 schreef rick_h het volgende:

[..]

zo'n oem versie van windows op een cd is vaak gewoon een image, die dus alleen op de meegeleverde pc (goed) werkt. Je installeert windows dus niet op de normale manier maar kopieert een install naar je HD. Het lijkt me dan niet ondenkbaar dat dat progje ook ff checkt of je de image op een (in dit geval) Acer PC installeert (te herkennen aan Acer bios oid).
dus ik moet van iemand Win 98 K*p**r*n maar ik hoor zoveel slechten dingen over dat het niets sneler wordt is dat zo en kan in die AGP ook geen tnt2 ? alvast thx

• Roberto
Op maandag 10 december 2001 20:41 schreef RS_003 het volgende:

[..]

dus ik moet van iemand Win 98 K*p**r*n maar ik hoor zoveel slechten dingen over dat het niets sneler wordt is dat zo en kan in die AGP ook geen tnt2 ? alvast thx
kan iemand me dus ff uitlegen waarom ik geen AGP kan gebruiken want ik heb het 3 x gehoord dus als jullie het me kunnnen uit legen dan zou ik het wel fijn vinden

Owja de rest is me nu duidelijk THX :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 december 2001 16:31 schreef RS_003 het volgende:

[..]

kan iemand me dus ff uitlegen waarom ik geen AGP kan gebruiken want ik heb het 3 x gehoord dus als jullie het me kunnnen uit legen dan zou ik het wel fijn vinden

Owja de rest is me nu duidelijk THX :)
Ik zie zelf geen zinnige reden om geen AGP te gebruiken. De allernieuwste kaarten (GF3, Radeon8500 etc.) kunnen niet op AGP1.0- dat roostert zowel kaart als mobo.

Maar met jouw budget heb je daar geen last van. Een GF2MX, TNT2, ATi Rage, VooDoo ofzo- allemaal geen probleem. Als de drivers voor de AGP poort maar in orde zijn (VOORDAT je iets anders installeert na windows erop te zetten de mobodrivers inladen).

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Kyro2 en Viper2 zijn beide AGP 2.0 kaarten en hebben nog nooit een Super7 bord met AGP 1.0 geroosterd. De enige mobos die geroosterd worden zijn i845 en i850 borden als je er oude AGP 1.0 kaarten indrukt :(

• Roberto
Owk thx maar jij zegt nooit iets instaleeren voor dat je je mobo drivers hebt geinstald maar hoe instal ik dan me grafische kaart ?
Pagina: 1