Toon posts:

Adresproblemen met netwerkkaartjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn netwerkkaartjes :'(
Ik heb een Realtek 8029 PCI en een 3com Etherlnk III 590 PCI. Ik heb van beide een setupproggie maar ik kan de I/O niet veranderen en de IRQ ook niet!! Bij het Realtekproggie kan ik het niet eens zien, maar bij het 3com proggie geeft het een grote rode alarmmelding dat dat niet kan en alleen maar ter info er staat.
In de search heb ik alleen maar gevonden dat je een 2e driverdisk voor je 3com kaartje moet downen, maar er wordt nergens een link gegeven en ik kan gewoon niks vinden!! Ook wordt er gesproken van het bestandje pnpdsbl.exe, maar ook dat kan ik nergens vinden. :'( Wie kan mij helpen??

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Waarom zou je adres of irq van PCI-kaarten willen veranderen ? Het is zelden zinnig (ik heb het bij een aantal SCSI-kaarten gedaan om de boot-volgorde te beinvloeden, maar voor netwerk-kaarten ?).

Maar, hoe dan ook zijn die programmaatjes bedoeld voor ISA-kaarten. Om die van PCI-kaarten te kunnen veranderen is het soms mogelijk dit de doen binnen het operating system bij de eigenschappen van de netwerk-kaarten (via het control panel), maar meestal is het een kwestie van dit via de BIOS van je PC te doen, indien het bord van een voldoende kwaliteit is om hiertoe de mogelijkheid te bieden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag freesco gebruiken, en daarvoor moet je de I/O en de IRQ toch vast kunnen leggen?
Maar als dat niet nodig is, hoe moet je doe boel dan instellen in Freesco??